Andere kooi

Gestart door EvadNL, januari 29, 2012, 12:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EvadNL

Hoi allemaal,

Wij hebben nu net een week een nieuw parkietje. Alleen we vinden het toch zielig als hij alleen is en willen een vriendje voor hem kopen. Anders zit hij doordeweeks van half 8 's ochtends tot 6 uur 's avonds alleen. Zijn huidige kooi is te klein dus moeten we een nieuwe kooi kopen. Heeft dit veel stress voor hem als we een nieuwe kooi voor hem kopen?

Hoe pak je dit aan? Totaal geen ervaring mee. Moet onze Pino niet eerst tam gemaakt worden voordat we de andere in huis nemen?

We zaten te denken aan een ferplast canto of piano 5. Iemand ervaringen met deze kooien?

Alvast bedankt!

D.



Alvast bedankt!


Missygirl

#1
Hallo!

Ik  heb hier een grote kooi staan. Deze moet weg vanwege het verhuizen naar het buitenland.
Ik vraag er wel geld voor.
Als je geïnteresseerd bent, pm mij dan?

Groetjes.

Woord aangepast,
gr PF

Moppers

#2
CiteerAls je gedesinteresseerd bent
Ik neemt aan dat je 'geïnteresseerd' bedoelt... ;)

Bedankt, ik heb het even aangepast.  ;),
Gr. PF


Je hoeft je huidige parkietje niet tam te hebben voordat je er eentje bij neemt. Sommige mensen raden dat aan, sommigen weer niet. Je kunt met hetzelfde gemak twee parkietjes tegelijk tam maken.

Een nieuwe kooi bij een nieuw parkietje heeft een groot voordeel: geen van beiden ziet die kooi nog als territorium. Je kan ze er dus tegelijk inzetten. Het zal voor je huidige parkietje niet teveel stress opleveren als hij nu al een nieuwe kooi krijgt. Komt vast helemaal goed.

Missygirl

Oeps,sorry :-[

Ja ik ben het zeker met Moppers eens.

Groetjesss

EvadNL

Thanks allemaal voor jullie hulp. Dan nog een vraag, hij staat nu op een klein kastje en als we die nieuwe kooi krijgen moet hij naar de andere kant van de kamer. Want daar hebben we dan ruimte voor de grotere kooi. Is dit ook niet erg?

@Missygirl: Ik heb de kooien gezien in een ander topic, maar we vinden ze niet zo mooi. Toch bedankt voor het aanbod.

Groetjes,

D.

EvadNL

En lijkt dit jullie een geschikte kooi?

http://www.zooplus.nl/shop/merkenwinkel/ferplast/vogelkooien/vogelkooien/23258

Zo kan ik altijd nog de kooien opsplitsen als de twee elkaar niet leuk vinden...

TenT

Die kooi lijkt me wel goed ja. De eetbakjes zijn ook wel leuk. Ik zou je parkietjes wel sowieso samen in die kooi zetten zonder de tussenschot tenzij ze elkaar echt hard aanvallen natuurlijk.

EvadNL


inge

Ja hoor is zeker goed voor twee grasparkietjes.

TenT

Die is inderdaad ook goed. Een kooi kan nooit te groot zijn!

Maaike*

Citaat van: TenT op januari 30, 2012, 15:03:58
Die is inderdaad ook goed. Een kooi kan nooit te groot zijn!

Maar wel te klein!

Mooie kooi overigens, lijkt me prima voor 2.

EvadNL

#11
We hebben gekozen voor de ferplast piano 5. Lijkt ons de meest praktische kooi.

Bedankt voor jullie hulp!

Daar zal je parkietje (en zijn toekomstig vriendje) vast heel blij mee zijn! Bij deze komt er dus een slotje. *klik* Vele groetjes, Sara