Tips/Leuke trukjes

Gestart door stefanwd, januari 24, 2012, 19:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefanwd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al veel aan jullie forum gehad. Sinds gister heb ik een grasparkietje (7 weken oud) ik heb hem gister even met rust gelaten maar vandaag meteen begonnen met handtam te maken. Dit ging al vrijwel meteen goed hij schrok in het begin een beetje van mijn hand maar de tweede keer was dat al veel minder en ging hij er zelfs even opzitten. Een uur of twee later was hij helemaal handtam en totaal niet meer bang voor mijn handen. Toen heb ik hem maar meteen uit de kooi gelaten (ik weet dat dit snel was maar de rest van de oefeningen ging al zo snel goed) en nu heeft hij al paar vluchten gemaakt en kamer verkend. En als ik wil dat hij terug in zijn kooitje gaat hoef ik maar naar hem toe te lopen en hij springt op mijn vinger. Ik wil maar meteen op dit tempo doorgaan en aan de eerste "kunstjes" beginnen. Weet iemand leuke "kunstjes" of trucjes die grasparkieten makkelijk leren en graag? Of een andere uitdaging voor mij en mijn parkietje?

Alvast bedankt,

Stefan

Margie

Zo! Heb jij even mazzel zeg....dat gaat ècht rap.
Ik weet geen trucjes, want ik ben zelf nog steeds bezig om mijn parkietjes tam te maken.

Veel succes!

TenT

ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat ze al tam zijn. Soms heb je dat ze bang hebben en niet anders durven. Dus blijf nog maar even oefenen en als ze dit blijven doen zullen ze inderdaad tam zijn. Ik zelf ken geen trucjes maar hier op het forum zijn vast wel mensen die je kunnen helpen.

stefanwd

ja dat was ik sowieso van plan maar vind het leuk om met hem bezig te zijn en dacht misschien zijn er mensen die leuke dingen kennen :)

Melanka

Dat is wel heel erg snel. Ik heb net 2 parkietjes en nu na enkele weken durfen ze af en toe op de hand te zitten (als we trosgierst aanbieden). En we besteden echt veel aandacht aan ze. Ik merk dat het tegen de avond beter gaat, dan zijn ze moe en rustiger dan overdag.

patrick86

#5
CiteerDat is wel heel erg snel. Ik heb net 2 parkietjes en nu na enkele weken durfen ze af en toe op de hand te zitten (als we trosgierst aanbieden). En we besteden echt veel aandacht aan ze. Ik merk dat het tegen de avond beter gaat, dan zijn ze moe en rustiger dan overdag.

jij hebt er 2 , dus zijn ze zoiezo al meer op elkaar gericht ,dan op jou. (soort zoekt soort)

Citeerk ben nieuw hier en heb al veel aan jullie forum gehad. Sinds gister heb ik een grasparkietje

Heb je hem bij een kweker weg? Hij leert anders wel heel erg snel . In dat geval kun je hier mooi voordeel uit halen door hem van alles te leren :D

Of je ze echt truukjes kan leren weet ik niet, maar er zijn wel een hoop leerzame spelletjes voor parkieten zoals bijv de " teachbox" Dit is een doos met gekleurde blokjes. Parkieten zijn gek op dingen oppakken ,en weer laten vallen. Je kan ze leren door de blokjes in de doos te stoppen.

http://www.youtube.com/watch?v=-yqpp3_ECbs

Ook heb ik een stuk gelezen over het trainen met een clicker(zie foto hieronder)



Hier een stukje over de werking ervan: http://www.fluffies.org/nl/fluffies_view_diary.php?entry_id=1752

Ik begin er zelf niet aan ;D. Ik heb er 2, die nogal op elkaar zijn gericht. En ik kom er niet zo gauw tussen :P Maar als ik er 1tje had, dan was ik er al mee bezig waarschijnlijk ;D

Misschien heb je er wat aan. Je kan ook even googelen op "leerzaam parkieten speelgoed" of iets dergelijks.

Je hebt in ieder geval heel veel geluk met je parkiet. Zoals ik al zei: Haal je voordeel eruit. Als je hem dingen wilt leren, kan je dit het beste doen zolang hij nog jong is.

Dit soort trainingen en spelletjes leren kost meestal wel een hoop tijd, en je moet het ook blijven doen. Het word niet een gewoonte als eten en drinken, je moet het blijven  stimuleren.

in ieder geval succes ;)


stefanwd

Bedankt voor je reactie ziet er leuk uit en denk dat ik zo'n toolboxje ga halen :P. Ik heb mijn parkiet (Sanji) gewoon uit een dierenwinkel, heb hem nu precies een week en hij is echt al helemaal tam nu. Maar tot nu toe geeft hij geen aandacht aan trosgierst of iets anders lekkers dus om hem echt dingen te leren die hij uit zichzelf niet doet moet ik iets vinden wat hij lekker vind. Ga binnenkort eens verschillende soorten fruit halen en kijken of hij daar iets lekker van vind.

Over het zo snel tam zijn denk ik zelf dat het voornamelijk komt omdat hij zo jong is en omdat ik er maar eentje heb. Maar denk voornamelijk dat het komt door zijn niet bange karakter, hij lijkt zelfs meer op zijn gemak als er meerdere mensen bij komen. Hij vraagt wel veel om aandacht dan gaat hij opeens heel wilt op en neer vliegen en trilpen, denk tenminste dat hij dan om aandacht vraagt maar dan negeer ik hem gewoon tot hij weer rustig is en dan zeg ik weer wat tegen hem (doe ik hier goed aan?).

Nogmaals bedankt voor de reactie(s)

Pixelsan

Hier werd de trosgierst pas interessant nadat ik het in de kooi had gehangen en hij het geproefd had. Nu kan ik het inzetten om hem te lokken.
Appel vond ie nIks, maar na een paar keer een stukje in zijn kooi begon hij er toch aan. Meer ook nog niet, druif en mandarijn werd genegeerd ;-)