Twijfel broedblok

Gestart door karin v h, januari 23, 2012, 23:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Meisie bij mij is ruim 10 jaar oud en Buffy is nu ruim 4 jaar oud en Lucky is bijna 3 jaar oud.

Waar het om gaat ik heb tijdelijk 1 broedblok neergezet en gekocht in de hoop dat Buffy in ging.
Nu wil Buffy dolgraag en is er denk ik ook echt klaar voor maar Meisie van 10 jaagt haar het blok uit.
Ze vechten met zijn tweetjes enorm in het blok en Buffy komt altijd als enige er weer uit.

Ik weet niet of Meisie nog wel echt eitjes kan leggen op deze mooie leeftijd? Al Vrijt ze nog volop met de 2 mannen! Gaat zij hier nietwaar onderdoor?

Ik zou het zo leuk vinden voor Buffy als hij een nestje kreeg maar Meisie gooit roet in het eten.

Hoe kan ik dit oplossen?
Moet ik het broedblok wegdoen of er eentje bijzetten? En ze toch maar allebei aan de kooi hangen maar gaat Meisie dit overleven???

Wie weet een leuke oplossing?

Kleintjes

Haal alsjeblieft of Meisie/ Buffy er uit of 't blok.
De kans is ontzettend groot dat je lieve meisje legnood krijgt of andere problemen gezien haar leeftijd. Ze zijn er niet op gebouwd om op hoge leeftijd nog 'n nestje te hebben, in 't wild worden ze (als ze geluk hebben) 'n jaartje of 5 en dan heb je 't al ver gehad.

De risico's voor Meisie zijn veel te groot. Je kunt ze beter (indien je echt 'n nestje wilt) ze apart zetten.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Ik ga het inderdaad niet forceren, ze mag ermee spelen en als het te ver uit de hand gaat lopen verdwijnt het broedblok uit het 'oog'.
Het hangt nog niet aan de kooi, ik wilde eerst eens kijken wat ze ermee deden als het bij het ander speelgoed stond dus ze kan er ook nog niet de hele dag inkruipen.
Ik zou het ook niet willen dat Meisie eraan onderdoor zou gaan.
Dank je wel voor je reactie.

Wouter

Ik vind een broedblok persoonlijk geen goed "speeltje". Zeker in jouw geval zou ik Meisie maar uit de buurt van het broedblok houden.

karin v h

Ik haal het wel weg.
Ze kruipen er soms uren in en ik hou Meisie met haar sex-gedrag goed in de gaten maar dan ruim ik het voor de zekerheid wel op.

Petr@

Als je echt een nestje wilt zou ik Buffy en Lucky in een andere kooi zetten met het broedhok.

Ik heb hier ook een pop zitten en ook niet de jongste meer om te laten broeden maar van paren is ze zeker niet vies. Dat gaat hier het hele jaar door met haar en ook met 2 mannetjes. Ik heb geluk dat ik nooit eitjes heb gevonden in de etensbakken want daar ligt ze regelmatig in te rollebollen en te wroeten.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Petra jij bedoelt dus Lucky die 'mag' broeden in de kooi met het broedblok en Meisie die niet mag broeden in de kooi zonder broedblok.

Klinkt raar, ik vind het zo zielig voor haar maar ik weet het kan ECHT niet.


Petr@

Ja de pop die niet mag broeden moet niet in de buurt van een broedhok komen.
Als ik hier een koppeltje zou willen laten paren die daar nog de leeftijd voor hebben moeten die zeker in een andere kooi met het broedhok. Want Luna mag zeker geen eitjes meer leggen, dus die zou zeker in de voliere blijven. Maar je kunt de kooi ook in een ander kamer plaatsen zodat Meissie het niet ziet.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Helaas Petra is dat wat moeilijk want ik woon in een flat.
Ze vliegen met zijn allen hier rond dus dan vrees ik het ergste. Ze zal moeite doen om bij het broedblok te komen.
Ik heb het verwijderd, ze zijn van slag want ze vonden het toch een gezellig speeltje.
Helaas zullen er dan geen kleintjes komen.

Petr@

Dan heb je er zeker goed aan gedaan om het broedhok weg tehalen.
Daarom zullen er hier ook nooit kuikentjes komen :(
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016