Ontwormen

Gestart door Voliere, januari 23, 2012, 11:00:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voliere

Ik vroeg me af hoe vaak de mensen die hun parkieten buiten houden, ze ontwormen. Mijn parkieten zitten buiten natuurlijk ook regelmatig op de grond etc, en buiten is het vanzelfsprekend altijd iets minder hygiënisch als binnen. Zeker als het regent/ nattig weer is.

Ook ben ik nog nieuwsgierig naar hoe vaak jullie vitamine druppels geven.

(berichtjes samengevoegd :) Gr, Kleintjes)

TenT

Ik heb ooit ergens gelezen dat je dat best 2 keer per jaar laat doen. Van de vit. druppels weet ik het niet.

Pixelsan

O verhip, dat wist ik dus niet dat dat moest..... Zal eens zoeken hóe....

Kleintjes

In alle jaren dat ik grasjes heb zijn ze nog nooit ontwormd.
Vitamine druppels zijn overbodig als ze goede voeding krijgen, aangerijkt met groente en fruit.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Voliere

Ik heb ze dus ook nog nooit ontwormd. Maar hebben jullie ze ook buiten dan?

Die van mij lusten geen groente en fruit dus dat krijgen ze nooit. Ze krijgen wel verse bamboe, daar zijn ze gek op. Maar in mijn geval zijn vitamines dan denk ik wel aan te raden?

Kleintjes

Groente en fruit moeten ze leren eten. Gewoon steeds aanbieden. Wat ook helpt is als ze jou groente / fruit zien eten Ze zijn immers erg nieuwsgierig ;)

Ik heb 3 parkietjes die van buiten komen, maar hen werden ook niet ontwormd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Ik heb het hier van. http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=8902.0

P.S. Dat je het niet doet en nog geen problemen hebt gehad betekend niet dat het niet moet.

Kleintjes

@TenT: In al die jaren en onderzoeken van mijn vriendjes zijn nog nooit wormen gevonden. Ik ga er dan niet aan klooien om op 'n dusdanig punt te komen dat als er ooit wormpjes zijn die immuun zijn.

@All: Lijkt me beter om dit met de DA / VA te overleggen voordat je op eigen houtje gaat ondernemen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maaike*

Ik had na onderzoek, een parkietje vol wormpjes, dus toen moest de rest ook wel.

Niet zomaar even gaan doen, het is ook helemaal niet mogelijk dat preventief te behandelen, tenzij je ze 2x per jaar gaat ontwormen.
Mocht een parkietje een keer ziek zijn, laat dan gewoon even testen op wormen, kun je altijd nog preventief gaan ontwormen daarna.