handtamme grasparkiet gezocht

Gestart door meganmatz, januari 21, 2012, 22:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganmatz

hallo forumleden..

ik ben daantje  en op zoek naar een handtamme grasparkietje.

de kooi heb ik al dus dat hoeft niet per se.

we hebben al een parkietje gehad maar die is helaas dood gegaan.
en vind het zo sneu voor me dochter dus vandaar Dat ik wel weer een tamme zoekt.
wie o wie  omgeving zuid-holland

foto'tje zou leuk zijn

Wouter

Waarom wil je graag een handtamme en neem je niet de moeite om hem zelf tam te maken? Je zal dan veel sneller een band opbouwen met het beestje. Daarnaast: Waarom neem je er één? Als je er twee neemt hebben ze gezelschap aan elkaar als jij ze even geen aandacht kan geven. Dit is voor de parkieten een stuk fijner.

_White_

Hand tamme kun je best in de winkels kopen, een handtamme is net zo goed als een niet tamme vind ik ze zijn even bang. Alleen ze komen sneller op je vinger. Bij ons eet Caze geen trosgierst uit me hand dus tam krijgen lukt me ook niet.

Kleintjes

@ White: Geduld hebben, ik ben hier bezig met 'n groepje van 5 waarvan er 1 doodsbang is en zelfs die komt al voorzichtig (leeftijd varieert van half jaar tot 12 jaar.)

@ Megan: Ik zou ook Wouter's advies opvolgen. Zelf tam maken is veel leuker omdat je steeds de vooruitgang ziet :D Je hebt uiteraard wat meer geduld nodig, maar de band is (zoals al gezegd) veel sterker tussen jullie :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Ik begrijp dat je ze niet zelf tam wilt maken. Ik heb even op marktplaats gekeken en daar worden er wel een paar aangeboden. http://kopen.marktplaats.nl/search.php?from_searchbox_advanced=1&q=grasparkiet+tam&g=395&qsf=1&postcode=&distance=

P.S. Ik vind ook dat je er 2 moet nemen.

Kleintjes

Citaat van: TenT op januari 22, 2012, 16:33:41
P.S. Ik vind ook dat je er 2 moet nemen.

Dat was ik vergeten. Vind ook dat je er beter 2 kan nemen. En ook 2 worden prima tam.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

meganmatz

inmiddels kan deze topic op slot.

heb inmiddels een grasparkiet een tamme..

bedankt voor jullie mailtjes.