Vraag over huisvesting, wat denken jullie..?

Gestart door ThornlessRose, januari 17, 2012, 17:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThornlessRose

Hallo iedereen,

Via marktplaats.nl heb ik iemand gevonden die, zo lijkt het, vogels in alle soorten en maten opvangt. http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/521840602-gezocht-vogels-van-klein-tot-groot.html Ik heb al e-mailcontact gehad met de adverteerder, maar ik word er een beetje achterdochtig van. Lees zelf maar:

Beste Andre,

Kunt u mijn grasparkietje huisvesten? Ik heb namelijk een hele mooie gele grasparkiet, die het helemaal niet kan vinden met mijn andere grasparkiet. Ze is alleen wel 9 jaar, en niet heel erg tam. Ze eet wel zaadjes uit je hand, als je het rustig aanbiedt. Kan zij bij u terecht?

Met vriendelijke groet,
Desiree

Antwoord:
hallo
u mag hem mij wel brengen krijg er van de week nog 30
gr Andre

Reactie:
Wauw! 30! Komen die allemaal bij elkaar? Ik denk namelijk wel dat ze het het meest naar haar zin zou hebben in een grotere groep vogels. :)

Antwoord:
ja komen allemaal bij elkaar  en als het beter weer word komen ze weer buiten in een voliere

Reactie:
Aha, dat is mooi! Wanneer kan ik haar bij u brengen? Ik heb alleen geen kooi om met haar mee te geven, is dat een probleem?
Verder vroeg ik me af hoe u zo op het idee bent gekomen om een soort van "vogelopvang" te beginnen. Het lijkt me echt geweldig, maar helaas heb ik er de ruimte (of geld) er niet voor...

Antwoord:
Hallo het is grasparkieten valkparkieten voor me zelf en rossela s en de rest van vogels Händel ik in



Verder ben ik er nog niet op ingegaan. Is dit verdacht? ik wil niet iemand meteen afstraffen op zijn grammatica/woordenschat. :P Maar volgens mij begrijpt hij mij vragen ook niet helemaal. Hoe dan ook, ik wil niet dat Ceylon eindigt als slangenvoer of accessoire ofzo... Wat denken jullie? Doen? Of toch maar niet?

topictitel aangepast, gr. PF

Wouter

#1
Ik kan er weinig uit opmaken. Als je het niet vertrouwt kun je vragen of je langs mag komen, of doorvragen naar de verzorging en huisvesting.

TenT

#2
Ik geef nu natuurlijk mijn persoonlijke mening. Maar ik DENK dat er iets niet helemaal klopt. Op de advertentie staat toch heel gericht wat hij zoekt. Dan lijkt het me dat hij ze gaat verkopen of tenminste mee gaat kweken om de jonge te verkopen. En aangezien je parkietje al ouder is lijkt me dat niet zo verstandig. Je kan inderdaad zoals Wouter zegt even langs gaan en eens kijken. Want als je zoveel vogels gaat huisvesten moet hij wel heeeeeel veer ruimte hebben.

P.S. Wat jammer dat het nog steeds niet samen gaat met je andere parkietje.

Maaike*

#3
Hij geeft aan dat hij handelt (in andere vogels). Voor mij een reden om niet mee in zee te gaan. Vogels zijn geen handelwaar!
Ja een winkel handelt ook, ben ik het vaak ook niet mee eens, maar een tussenpersoon die ze zelf niet kweekt (en 30 vogels wil..?! Heeftie er al ervaring mee of begint hij net etc) vind ik maar raar.
Ik heb op een forum van valkparkieten hele verhalen gelezen over handelaars die uit zijn op vogels voor eigen gewin...mij niet gezien!

Wellicht kan je eventueel een keer gaan kijken daar?

Margie

#4
Het valt mij vooral op dat deze beste man totaal GEEN PASSIE toont voor de diertjes. Je krijgt er geen warm gevoel bij, zal ik maar zeggen. Ik denk....niet doen!

Parkieten-Freak

Offtopic: overal topictitel aangepast.

Ontopic:
Ik zou er niet op ingaan, het voelt niet goed.
Probeer eerst of één van onze forumleden het parkietje over wil nemen.
Succes!


ThornlessRose

Ja, ik vond het ook erg verdacht! Jammer dat het lijkt dat er meer van dat soort mensen zijn dan mensen zoals "jullie".  >:( Maar misschien lijkt het alleen maar zo omdat ik zo graag het beste van het beste wil voor Ceylon.  :-[ Maar ik heb weer contact gehad met Maaike en wellicht dat het wel gaat lukken bij haar!  ;D Laten we duimen.

Loeky

Jammer dat het toch niet lukt met Ceylon. Ik zou persoonlijk kiezen voor twee kooien en dan twee
mannetjes erbij, maar het is aan jou!

Ik zou Marktplaats melden dat je deze man niet vertrouwd. Wie weet gebruikt hij het wel als slangenvoer.
Persoonlijk zou ik ook nooit een huisdier via Marktplaats kopen maar dat is een andere discussie.

Ook zou ik het de dierenbescherming melden.

Succes
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

TenT

Citaat van: Loeky op januari 18, 2012, 00:33:25


Ook zou ik het de dierenbescherming melden.



Ik denk niet dat dat zin heeft wat het is in mijn ogen geen overtreding. (juridisch gezien dan) Je moet weten dat dit juist hetzelfe is als iedere kweker die jongen kweekt om te verkopen.

Loeky

Beste Tent,

Ik raad je aan om het begin van de topic te lezen waarin ze aan het mailen is met de verkoper.
Je begrijpt dan beter waarom  ik aan raad om de dierenbescherming te bellen of te mailen.
Daar is de inspectie voor. Dat heeft niets met juridisch te maken!

Groetjes Loeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

TenT

Ik heb het topic perfect gelezen hoor ook het begin. Ik zie alleen niet in wat deze persoon zo erg fout doet dat je de dierenbescherming wilt sturen.

Moppers

Tegen spelfouten en het hebben van veel vogels kan niemand optreden, dus ik snap ook niet wat de DB hier zou kunnen betekenen. Er zijn geen regels in Nederland die een maximum stellen aan het aantal dieren dat je mag houden. Er zijn ook totaal geen regels of voorwaarden over het kweken met vogels. Ook mag je met vogels die je van iemand overneemt naar hartelust kweken en de nakomelingen verkopen. Voor zover ik kan beoordelen, doet deze persoon niets fout wat wetten en regels betreft. Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar dat staat daar los van.

Nog even een opmerking die hiermee te maken heeft: tegenwoordig bel je 144. Dan wordt de melding doorgezet naar de juiste instantie: dierenpolitie, nVWA (heette vroeger AID), LID of de afdelingsinspectie van de Dierenbescherming. Een afdeling van de Dierenbescherming bellen heeft geen zin, dan wordt je alsnog doorverwezen naar 144.