Zieke parkiet

Gestart door Voliere, januari 15, 2012, 18:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike*

Jemigt wat een verhaal, ik hoop van harte met je mee dat het een zaadhulsje is en/of nog los gaat komen.
Je zou ook wat parkietengeluiden op kunnen zetten (youtube), hier wordt het dan een heel orkest in huis.
Misschien ook goed om de luchtvochtigheid in huis te checken en evt een bakje water op de radiator te zetten, want de luchtpijp zal vast wat schraal voelen.

Veel sterkte, we duimen hier met z'n allen heel hard voor jullie!

Parkieten-Freak

#21
Het gebruik van het antibioticum is sowieso aan te raden bij "een vreemd voorwerp" in de luchtwegen: dit wordt gegeven om complicaties (infectie) tegen te gaan.

Ik had overigens verwacht dat een schilletje of zaadje er wel op de natuurlijke weg wel uit zou komen. Het schilletje zal namelijk de luchtwegen irriteren. De lokale irritatie veroorzaakt slijmvorming, waardoor het zaadje of schilletje wat gemakkelijker opgehoest kan worden.
Wel heel naar dat dit al zo lang duurt.....
Sterkte!


TenT

Hier duimen we ook! Ik hoop dat ie snel geneest. Hou je ons op de hoogte?

Voliere

Ik houd jullie op de hoogte! De parkietengeluiden ga ik ook zeker proberen. Bedankt voor de tip!

inge

We duimen super hard mee,hopelijk komt het vlug vrij, laat ze maar veel fluiten zou ik zeggen.

Veel sterkte en beterschap gewenst!!

Voliere

Ik had vanavond de youtube parkiet geluiden film die hier werd aangeraden opgezet en op repeat gezet, ze reageerden er beide wel op hihi. Dus die zet ik morgen de hele dag maar aan denk ik!

Wel grappig, het mannetje (Piwi) die ik bij Pier (het zieke vrouwtje) heb gezet is helemaal blij met haar, dat hij nu eindelijk een vrouwtje voor zichzelf heeft. In de voliere trekt hij vooral veel op met zijn vader Povertje. :D

Voliere

Ik moest twee weken afwachten maar ik vind het helaas nog niets verbeterd, eerder verslechterd. Ik ben net weer thuis, was dit weekend bij mijn vriend en mijn moeder zorgt dan altijd voor de dieren.
Nu ik haar een dagje niet gezien heb valt het me op dat ze nu ineens veel boller zit en de vleugels veel meer laat hangen. Ze zit ook constant met haar snavel op haar borst te kriebelen, dan zal de plek zijn waardoor ze zo benauwd is. Ze plukt niet maar door het vele geknabbel wordt het haast een beetje een kale plek.
Wel eet en drinkt ze nog gewoon. Het gaat eigenlijk ook weer tegen mijn principes in om een dier dat nog eet en drinkt in te laten slapen, maar ik heb zelf het idee dat haar kracht minder wordt. Ze is natuurlijk ook al een behoorlijke poos benauwd, stel je voor hoe het is als je gewoon al die tijd met iets in je keel rondloopt, dat moet toch een verschrikkelijk gevoel zijn. :'( Ik wil haar niet laten lijden, maar aan de andere kant wil ik haar echt de kans gunnen om mogelijk toch beter te worden. Ik weet echt niet wat ik moet doen... :'( :'( :'(
Als de overlevingskans nou heel groot was bij de ingreep die gedaan kan worden, het zaadje/zaadvliesje er uit blazen, dan zou ik dat echt direct doen. Maar wat is wijsheid... Haar laten lijden? En er dan misschien achter komen dat het niet weer goed komt? Of haar in laten slapen, terwijl de mogelijkheid bestaat dat het misschien toch weer goed komt?
Op zo'n moment vind ik het echt verschrikkelijk om huisdiereigenaar te zijn. :'( :'( :'(

Maaike*

Zo'n keuze is naar ja, had ik pasgeleden ook...word je echt niet vrolijk van.
Ook een parkietje wat tot het laatst toe gewoon at en dronk voor hij (zelf) overleed.
Ik zou heel erg aan het belang van haar denken, wat is het ALLERbeste voor haar?


Veel sterkte.

Moppers

Ik zou het in ieder geval nog tot morgen aankijken. Is het dan nog slechter, neem dan even contact met dierenkliniek Drachten op.
Zit ze helemaal opgeblazen in een hoekje op de bodem, dan is het een ander verhaal, dan voelt ze zich echt heel erg slecht. Maar het klinkt niet alsof dat vandaag of morgen al zover zal zijn. Op afstand is het natuurlijk heel lastig te beoordelen, maar ik zou het nog niet opgeven.

Voliere

Ze is aan het opgeven ze hangt nu laag aan de tralies ipv op een stok te zitten, ik denk dat ze ieder moment op de bodem gaat zitten/liggen. Ik ga nu naar Drachten mailen.

Voliere

Ik heb gebeld maar ik heb afgesproken, moet nog een uur rijden, ga zo weg heb om 17.00 afgesproken.

Maaike*

Heel veel sterkte, ik duim voor jullie...

inge

Heel veel sterkte ,hoop dat het goed mag komen!

Loeky

Heel veel sterkte!
We denken aan jullie!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Voliere

Ik ben weer thuis, heb Pier in Drachten achtergelaten. Ik zit nu met knikkende knieën op een telefoontje te wachten want ze wordt nu geholpen.

Voliere


Wouter

Hè! Wat een vervelend nieuws zeg! Sterkte! :(

Kleintjes

Bah wat vervelend.. Je hebt tenminste gedaan wat je kon.

Er was 'n risico, maar als 't gelukt was dan was ze misschien nog jaren bij je geweest. 't Was 't proberen waard, vind ik.

Ze is trouwens nog altijd bij jullie, in gedachten en in je hart :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maaike*

Jeetje, veel sterkte.

inge

Heel veel sterkte gewenst !