Spruitje heeft een nieuw maatje

Gestart door Margie, januari 03, 2012, 22:14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Ikzelf had normaal gesproken even gewacht tot het zeer een beetje verdwenen is, maar Spruit was de laatste dagen zo stil en zielig alleen. Hij speelde nauwelijks meer en zat maar wat op zijn stok. We konden het niet langer meer aanzien, en het maakte de aanblik van de kooien zo triest en de situatie nóg verdrietiger nadat Okkie is overleden.

Ik besloot om te kijken of de hobbykweekster waar Spruit vandaan, nog één van de andere jonkies nog had.
Ze had er nog wat. Één was nog een broer/zus van Spruit, die was al schattig toen ik Spruitje op ging halen.
En van een ander koppeltje had ik destijds een turquoise jonkie gezien en er moest er nog één uit het broedblok komen.
Dat was inmiddels natuurlijk gebeurd, en dat was ook een schatje. Turquoise met een zachtgeel kopje en gele staartpuntjes.

De laatste drie bij haar van dit broedseizoen. Ik ben er mèt de kinderen naartoe gereden en maar gewoon terplaatse gaan kijken, welke de meeste stemmen gelde. En het is Kiwi geworden. Zijn broer/zusje. De kweekster dacht dat zowel Spruitje als Kiwi mannetjes waren, maar helemaal 100% uitsluitsel durfde ze niet te geven.

Ik was erg benieuwd of ze zouden weten dat ze familie zijn. Ik dacht van niet, maar ze zagen elkaar. Schoven bij elkaar op het stokje en gingen gelijk snavelen! Nou ja zeg...

Ze hebben de hele middag zitten kroelen en veren samen. Wat een heerlijk gezicht weer. Dit drukt zeker de grafstemming omlaag, kan ik je zeggen.
Mochten het na verloop van tijd een broer en een zus zijn, dan hangen we al zoiezo nooit een nestkastje op. En mochten er toch op de één of andere manier eitjes komen, dan zullen we die weg moeten halen, maar ze zijn zo gelukkig samen.
Die vrolijkheid kunnen we hier echt wel even gebruiken.

Ik zal even foto's plaatsen van Spruit en Kiwi.
De voorste is onze nieuwe aanwinst en de achterste is Spruitje.

[verwijderd door de beheerder]

pietjeamersfoort

Mooi om te lezen dat Spruitje weer helemaal gelukkig is! Veel plezier met ze!

Margie


inge

Super,en wat een geluk dat het meteen klikt

Het zijn beiden lieverds ;)


Veel geluk ermee en geniet ervan!
Op te foto te zien ziet Spruitje zijn pootje er ook goed uit he klopt dat?
Zou tof zijn voor hem!

Margie

Ja, dat klopt Inge.
Hij ging hem gaandeweg steeds meer gebruiken. En vooral nu sinds Kiwi er is, staat hij kwiek rechtop.
Hij maakt ook al veel minder gebruik van zijn bedje. Het enigste is zijn lange teen, die kan hij niet zo goed buigen.

Ben daar inderdaad ook erg blij om, voor hem.

Loeky

Wat fijn dat Spruitje weer een vriendje heeft.
Fijn dat het ook zo goed met zijn pootje gaat!

Dat hij stil was na het verlies van zijn vriendje is
logisch, hij miste zijn maatje. Hier was dat ook
duidelijk te zien bij Doeky toen Joepie was weg gevlogen.
Hij heeft zelfs een paar dagen niet gegeten.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Maaike*


TenT


Moppers

Wat schattig dat ze elkaar meteen zo lief vinden. Het kan ook niet anders dat je daar vrolijker van wordt, als je dat geknuffel ziet.

Margie

Even een update...

Het gaat nog steeds erg goed met die twee samen. Er heeft alleen een naamsverandering plaatsgevonden. Kiwi is Snorretje geworden. We moesten de hele tijd eerst goed nadenken hoe de naam ook al weer was...oh ja, Kiwi. Het bleef maar niet hangen. Ook waarschijnlijk omdat de naam van Okkie nog op het puntje van onze tong lag.

Maar omdat "Kiwi" geen stippen heeft op zijn baard (?) en zijn gele grote snor breed uitzet, als je tegen hem praat of als hij lekker gekriebelt wordt door Spruitje, was de naam Snorretje snel gevonden. En ach....Kiwi...snorretje...hij luistert toch niet  ;D

Maar goed, ze kroelen samen de hele dag. Eerst verwende Spruitje alleen Snorretje maar, tot Spruitje zijn hoofd zowat ònder Snorretje duwde. Toen viel het kwartje! Nu knuffelen ze over en weer.

En Spruitje zijn pootje is helemaal goed gekomen! Ik had het matrasje dus weggehaald, zodat het laddertje gebruikt kon gaan worden waarvoor het ook bedoelt is. Hij was helemaal van slag en wist niet waar te gaan slapen s'-avonds.
Het bedje dus maar weer terug gezet en nu....

slapen ze met zijn tweeën op het matras. Vanmorgen sliepen ze lekker samen uit in hun boxspring en waren ze aan het wachten op ontbijt op bed  ::) :o
Ondanks dat het dus geen noodzaak meer heeft, laten we het bed er dus maar in. Het wordt twee keer per week verschoond. Ik denk dat het de enigste parkieten ter wereld zijn die, net als mensen, naar bed gaan 's-avonds om te slapen.
Misschien moet ik ook nog maar een dekentje voor ze breien ;D

inge

Wat een mooi verhaal....

Fijn en leuk om te lezen dat het zo goed gaat!!


Parkieten-Freak

Fijn dat het zo goed gaat, heerlijk om te lezen!
Parkietjes met een eigen bedje hihi!  ;D


Maaike*

Fijn Margie, klinkt als een gezellige boel daar!

Loeky

Wat lachen parkieten die op een bed slapen. ;)
Kun je er ook nog een foto van maken? Ik
ben benieuwd hoe het er uit ziet?
En ze hebben ook nog roomservice!
Wat wil je nog meer als parkiet?

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

TenT