discussie over parkietenbomen

Gestart door wrcpino, januari 08, 2012, 20:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

#20
Citaat van: Margie op januari 10, 2012, 15:45:56
Nou, ik ben absoluut niet op zoek naar ruzie. Maar ik vind dit gewoon ronduit belachelijk.
Neem mij niet kwalijk zeg.....we lijken wel een stel kleine kinderen, bedelend om een snoepje.

Ik vond dit nou inderdaad eens een interessant onderwerp en had daar van de week al een paar vragen over willen stellen, maar je durft het gewoon niet meer, omdat er zo streng wordt gereageerd. Dan zie ik dat er toch een paar mensen zijn die hun mond durven open te trekken en werd ik al lezend weer hoopvol dat de topic weer "offline" mocht.
Maar dan zie ik dat de monden toch nog steeds gesnoerd worden. Te gek voor woorden!

ER staan wel 3000 topics over "tweede parkietje?" "nog eentje erbij" en nog 10 dozijn de zelfde topics. Maar over iets waar kennelijk behoefte aan is, dan moet je het maar doen met één oude topic en vooral je mond houden verder. Tuurlijk is het leuk om die plaatjes te zien van hoe iemand zijn speelboom geworden is, maar uitleg over hoe precies, dat staat er in de meeste gevallen niet bij.

De kans is er toch?
Lees eens wat er staat, dat scheelt 'n hele berg.
Citaat van: Parkieten-Freak op januari 10, 2012, 08:53:13
Als wcrpino graag een bouwverslag wil maken over een parkietenboom, prima maar doe dat dan bij bijzondere topics. We verwachten dan wel een uitgebreid bouwverslag compleet met tekeningen en foto's van gebruikte materialen.
Dit is dan ook niet te vergelijken met een "discussie" over parkietenbomen.


Dat subforum is er niet voor niets, maar als niemand er iets mee doet is dat niet onze schuld.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Kleintjes op januari 10, 2012, 00:23:57
En nu weer on topic ok?

Ze willen niet luisteren. :P

Ik zal het goede voorbeeld dan maar geven. Mooie parkietjes, leuke namen en een mooie boom!

Dirk92

#22
We luisteren wel voor de geïnteresseerden: bij de bijzondere topics ben ik begonnen met een verslag.

Nadat 't verplaatst is geworden ;)
Kleine Gijsje en Jip

Dirk92

Kleine Gijsje en Jip

wrcpino

Citaat van: Parkieten-Freak op januari 10, 2012, 08:53:13
Als wcrpino graag een bouwverslag wil maken over een parkietenboom, prima maar doe dat dan bij bijzondere topics. We verwachten dan wel een uitgebreid bouwverslag compleet met tekeningen en foto's van gebruikte materialen.
Dit is dan ook niet te vergelijken met een "discussie" over parkietenbomen.

Dit is tevens het laatste wat ik er over schrijf.

U als beheerder zou zich moeten schamen voor uw onplezierige houding hier op het forum. :o  :-X
En dan aan komen met:    "We verwachten dan wel..............."  :-\
Een uitgebreid bouwverslag zal er zeker gaan komen maar helaas niet op dit forum. Daar heb ik simpelweg de energie niet meer voor. :'(

Toch is hier iets positiefs uit te halen: Tijdens de communicatie trainingen die ik geef, zal ik dit schitterende topic over communiceren aanhalen, als voorbeeld hoe het niet moet. Is deze draak toch nog een kadootje geworden. ;)

Parkieten-Freak

#25
Je bent wel verrekte snel uitgeput moet ik zeggen..... ???
Goddank ben ik dan niet de enige die nog veel te leren heeft; aan jouw communicatie vaardigheden kan ook nog wel wat gesleuteld worden.
Succes!


Maartje

Citaat van: wrcpino op januari 10, 2012, 21:54:39
U als beheerder zou zich moeten schamen voor uw onplezierige houding hier op het forum. :o  :-X
En dan aan komen met:    "We verwachten dan wel..............."  :-\
Een uitgebreid bouwverslag zal er zeker gaan komen maar helaas niet op dit forum. Daar heb ik simpelweg de energie niet meer voor. :'(

Toch is hier iets positiefs uit te halen: Tijdens de communicatie trainingen die ik geef, zal ik dit schitterende topic over communiceren aanhalen, als voorbeeld hoe het niet moet. Is deze draak toch nog een kadootje geworden. ;)

Eens. Toen ik het 'We verwachten dan wel...' las had ik ook wel zoiets van goh... beetje aparte manier van omgaan met je 'klanten'.


Parkieten-Freak

@ maartje:
Het zijn mijn klanten niet.
En verder:
Je hoeft hier te komen. Je mag.



Maartje

Daarom staat 'klanten' ook tussen aanhalingstekens  :)

Zonder 'forummers' (misschien beter woord) geen forum  :)

En inderdaad hoef ik hier niet te komen, maar mag ik dat.
Misschien is dit dan inderdaad het aangewezen tijdstip om eens op een ander parkietjesforum te gaan kijken.  8)

Wouter

Ik ga me toch even mengen in deze discussie.

Ik begrijp beide kanten, maar op het moment sta ik achter het moderatieteam. Er zijn verscheidene fora en elk forum stelt zijn eigen prioriteiten. Prioriteiten die op dit forum erg belangrijk zijn zijn de overzichtelijkheid en de informatie. Het moderatieteam wilt voorkomen dat het antwoord op een vraag onvindbaar wordt omdat er een zogeheten "slow-chat" is ontstaan waar geen informatie uit te trekken is. Dit is bij andere fora vaak wel het geval en dat is waarmee dit forum zich onderscheidt van de rest. Past het beleid van dit forum niet bij jouw behoeftes? Dat is jammer, maar daar gaan wij het beleid niet op aanpassen. Je bent vrij om je eigen forum te kiezen. Maak dus zelf de keuze voor een forum, of meerdere fora, in plaats van het beleid van een forum af te kraken. Grote kans dat op een ander parkietenforum een parkietenbomendraadje wel toegestaan is, omdat zij een ander beleid hebben.

Citaat van: Maartje op januari 11, 2012, 09:10:51
Eens. Toen ik het 'We verwachten dan wel...' las had ik ook wel zoiets van goh... beetje aparte manier van omgaan met je 'klanten'.

Dat is het beleid van het forum. Om kwaliteitsverlies (onoverzichtelijk / niet informatief) te voorkomen worden er bepaalde eisen gesteld waar berichten en topics aan moeten voldoen.

CiteerER staan wel 3000 topics over "tweede parkietje?" "nog eentje erbij" en nog 10 dozijn de zelfde topics. Maar over iets waar kennelijk behoefte aan is, dan moet je het maar doen met één oude topic en vooral je mond houden verder. Tuurlijk is het leuk om die plaatjes te zien van hoe iemand zijn speelboom geworden is, maar uitleg over hoe precies, dat staat er in de meeste gevallen niet bij.
Dat klopt, omdat veel mensen graag een "advies op maat" willen. Er is veel geschreven over een tweede parkietje en veel van die topics worden doorverwezen naar de zoekfunctie. Toch zijn de situaties van de baasjes wel eens anders en is het aanschaffen van een tweede parkietje een groot besluit, waarover goed moet worden nagedacht. In dat geval is er toch niks mis mee om een topic te openen met de beschrijving van zijn/haar situatie en een vraag naar advies?

Het wordt echter anders als je het over een "discussie over parkietenbomen" hebt. Een vraag over materiaal dat gebruikt kan worden is prima, een bouwverslag is prima, en om de overzichtelijkheid te bewaren kun je verder nog een foto van je parkietenboom op de website zetten. Als je daarna nog een vraag hebt voor iemand kun je die via PB sturen.

Dat is het beleid van het forum. Een goed beleid als je het mij vraagt. Als je informatie nodig hebt is die te vinden en kom je niet op een onoverzichtelijk gebabbel zonder duidelijk antwoord op je vraag.

Zoals ik al zei: Je bent vrij om te gaan. Ga dan verdorie niet het beheer verwijten op het beleid van het forum.

TenT

Over dat laatste ben ik het volledig met wouter eens. De informatie die je daar voor nodig hebt hangt af van veel verschillende factoren dus maak van die 3000 maar 3. En als je vind dat ze hier te streng zijn? Ik snap het probleem niet eens. Je mag je ding toch doen het is alleen veranderd naar een andere topic.

P.S. Ik snap niet wat er mis is met de communicatie.

Maaike*

Citaat van: Kleintjes op januari 10, 2012, 16:14:52

Dat subforum is er niet voor niets, maar als niemand er iets mee doet is dat niet onze schuld.

Hoe het ook zij, dan hebben we bij deze geleerd dat we dergelijke topics daar kunnen onderbrengen.

Ik kom hier graag en dat blijf ik ook doen maar ik vind dat ik als lid hier wel een mening mag hebben over de gang van zaken, ook als die mening afwijkt van de geldende regels...een schuldvraag heb ik hier helemaal niet voorbij zien komen. Mijns inziens trekken jullie je het je te persoonlijk aan (her en der aan beide kanten).
Uiteindelijk is het aan het beheer, uiteraard, wat er op dit forum gebeurd, maar ik zie het helemaal niet als verkeerd of foute communicatie dat mensen van mening verschillen...stel je voor dat we allemaal hetzelfde zijn...wordt een saaie boel hoor!
En ja, voor degenen die niet met de regels hier kunnen leven is dit wellicht niet het geschikte forum.

Het was niet mijn bedoeling om het beheerteam aan te vallen, maar wel om even een kanttekening te maken en te hopen dat dit anders opgelost kon worden. Dat is in mijn ogen ten dele ook gebeurt en voor de rest is het maar jammer. Ik zie het als een gemiste kans, maar meer ook niet. We hebben allemaal onze eigen visie en idee over zaken en uiteindelijk moeten we het met elkaar doen in onze maatschappij.
Dan doe ik dan liever op een vreedzame manier en als het echt niet strookt met mijn normen en waarden dan ga ik toch gewoon ergens anders heen?

Bedankt voor deze waardevolle discussie, ik heb er in ieder geval het een en ander van geleerd!  ;)

Parkieten-Freak

#32
@ Maaike
Uiteraard hebben leden recht op een eigen mening. Die mening is welkom en staat ook helemaal niet ter discussie.

@ all:
En weet je wat?
Het beheer/moderatieteam heeft ook recht op haar eigen mening. Ze bepaald de doelstellingen en stelt deze zo nodig bij.
Onze doelstelling is om tot een volwaardig grasparkietenforum te komen, waarin leden en gasten snel en gemakkelijk betrouwbare informatie kunnen vergaren, zonder verdere franje.Helaas hebben sommige forumleden lak aan wat ons bezig houdt. Klagen, jammeren, grof taalgebruik en geen "nee" kunnen accepteren, zijn feiten waar wij regelmatig mee geconfronteerd worden. Gratis en voor niets, krijg je allemaal cadeau als dank voor de vele uren vrije tijd die moderatoren en beheerders in dit forum steken 365 dagen per jaar.

Mochten tere zieltjes zich gekwetst voelen door mijn opmerkingen, dan spijt mij dat ten zeerste.

Helaas kan ik deze discussie het predikaat "waardevol" niet meegeven. Ik vind het een diep trieste bedoening en ben er helemaal klaar mee.

Verder wil ik Wouter complimenteren voor zijn heldere uiteenzetting, dat mag ook wel eens gezegd worden.



TenT

Citaat van: Parkieten-Freak op januari 11, 2012, 22:50:17
Gratis en voor niets, krijg je allemaal cadeau als dank voor de vele uren vrije tijd die moderatoren en beheerders in dit forum steken 365 dagen per jaar.


Toch even zeggen dat het natuurlijk ook niet alleen de moderatoren en beheerders zijn die voor de nodige info zorgen. Maar ook enkele zeer actieve leden. (dit is geen verwijd voor de moderatoren)

Voor de rest denk ik inderdaad dat deze discussie (waarvan ik nog steeds niet precies weet waar hij over gaat) te wijten is aan mensen die zich te snel aangevallen voelen.


wrcpino

#34
Hallo TenT

Ik heb de eeste post geplaatst naar aanleiding van dit topic:  http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27722.msg154858.html#msg154858

Toen heb ik besloten om mijn boom maar in mijn eigen voorstel topic te presenteren.
Op een gegeven moment heeft een moderator mijn voorsteltopic en deze hele discussie gesplitst.
Waarvoor dank.
En daarna is dit Topic ontstaan.
Tot en met post 6 zijn er leuke reacties op mijn speeltuin en bij post 7 gaat het fout........


Delle

Ik vind het een erg mooie parkieten boom zeg!!
Ik wil er zelf ook 1 maken hebben nog meer mensen foto"s dan kan ik een beetje kijken hoe anderen het doen
Welke hout soorten gebruiken jullie?

JUSTxDEEM


job sky

wat een gave boom zeg, wil zelf er ook eentje gaan maken voor job, eerst maar op zoek naar goede takken ervoor :D