discussie over parkietenbomen

Gestart door wrcpino, januari 08, 2012, 20:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wrcpino

Ik had nog even willen reageren op het topic van de parkietenboom maar die is vreemdgenoeg al weer dichtgegooid.
Dus hier nog een paar extra foto's van mijn zelfgemaakte speeltuin waar dagelijks intensief op gespeeld wordt.



Dirk92

#1
Ik was hem gestart maar ze vonden het overbodige info. :s leuk speelboompje heb je

(De uitleg staat er bij waarom 't gesloten werd. Groetjes, Kleintjes)
Kleine Gijsje en Jip

wrcpino

Ze zijn er ook erg blij mee en vertoeven hier bijn de hele dag!
Gaan alleen af en toe naar de kooi om te eten en drinken.
S'avonds tussen 7 en 8 gaan ze zelf de kooi in en is het klaar voor die dag.

Margie

Wat een leuke foto's van je "groene"-en "blauwe" parkiet. ;)
Mijn zoontje (11) ziet net de foto's en zeg": Die blauwe is net een wolkje met dat buikje.

Je speelboom vind ik geweldig. Ik wil er zelf ook al de hele tijd één maken, maar het ontbreekt mij nog momenteel aan ideeën.
We waren al zo'n twee weken geleden takken gaan zoeken in het bos, maar die liggen nu inmiddels in de groencontainer. Had geen idee hoe verder. Je brengt me op een idee met die combinatie Stokken/takken. Bedankt!

Dirk92

#4
ik ben nu ook bezig met zo'n speelboom. Ben gisteren naar het bos geweest en ik was er mee bezig en Gijs kwam gelijk kijken wat het was en kwam er voor die avond niet meer vanaf, wilde er zelfs in slapen de grapjas.
Moeten alleen nog wat speeltjes in en dan is hij helemaal af en klaar voor verder gebruik :D Hij kan nu al nie meer wachten totdat hij er op mag.

(Woorden svp afmaken als 't kan ;) )
Kleine Gijsje en Jip

Maaike*

Citaat van: GenD op januari 09, 2012, 09:34:18
ik ben nu ook bezig met zoon speelboom ben gister naar het bos geweest en ik was er mee bezig en Gijs kwam gelijk kijken wat et was en kwam er voor die avond nie meer vanaf, wilde er zelfs in slapen de grapjas. Moeten alleen nog wat speeltjes in en dan is hij helemaal af en klaar voor verder gebruik :D Hij kan nu al nie meer wachten totdat hij er op mag.

Leuk GenD en wrcpino! Helaas ben ik behept met 2 linkerhanden, maar ik vind het wel gaaf de foto's en verhalen erover op dit forum te zien.

Maartje

Wat een gave pietjes!

En wat een gave boom  8)

Parkieten-Freak

Even voor de goede orde: ik stel voor om dit topic niet te gaan gebruiken voor een discussie over parkietenbomen.
Degenen die interesse hebben om zelf zo'n boom te maken of een foto in willen sturen van een zelfgemaakte parkietenboom, kunnen terecht op de website.
www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php


wrcpino

Er is toch helemaal niets mis mee om hier over te praten met elkaar?
Daar is het immers een forum voor.
Op de website is geen mogelijkheid om over de parkieten boom te discuseren en hier op het forum wel.
Ik hoop dat het gesloten topic over de parkietenboom weer open kan zodat we daar verder kunnen.
Er is blijkbaar wel behoefte aan.

Kleintjes

Citaat van: wrcpino op januari 09, 2012, 17:18:36
Er is toch helemaal niets mis mee om hier over te praten met elkaar?
Daar is het immers een forum voor.
Op de website is geen mogelijkheid om over de parkieten boom te discuseren en hier op het forum wel.
Ik hoop dat het gesloten topic over de parkietenboom weer open kan zodat we daar verder kunnen.
Er is blijkbaar wel behoefte aan.

Er is heel simpel 'n mogelijkheid tot PB sturen, dat is immers uitgevonden voor elkaar directe vragen te stellen over dingen die niet op 't forum hoeven te staan, of elkaar dingen te vertellen die niet de hele wereld hoeft te weten.

Daarbij, als we alle topics over speelbomen zouden moeten laten staan, dan vindt je totaal geen fatsoenlijke informatie meer terug over 't maken van.

Nogmaals, wij hopen op begrip voor de beslissing.


Kunnen we nu weer on topic gaan?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dirk92

#10
Als iedereen privé. Berichten moet sturen heb je geen forum meer. En al d ie verhalen op dit forum lijken op elkaar. Maar jullie zien dit anders dus ik leg me er maar bij neer en stuur binnenkort wel een foto van mijn boom naar jullie.

We zien je foto graag tegemoet :) Ben benieuwd.

On topic verder vanaf nu?
Kleine Gijsje en Jip

Parkieten-Freak

Een "discussie" over parkietenbomen? Wat moet er dan bediscussieerd worden? De vorm van de boom? Welke speeltjes er in moeten?
Dit verzandt geheid in een slow-chat waar slechts een enkeling op zit te wachten.
Maak liever gewoon een mooie, originele parkietenboom. Schrijf erbij hoe je hem gemaakt hebt. Wij plaatsen jouw unieke boom/speeltuin op de website. Jouw mooie voorbeeldboom zegt immers meer dan 1000 woorden en je parkiet heeft er ook nog wat aan!

En zoals Kleintjes al schreef: graag weer ontopic.


Maaike*

#12
Citaat van: GenD op januari 09, 2012, 21:19:08
Als iedereen privé. Berichten moet sturen heb je geen forum meer. En al d ie verhalen op dit forum lijken op elkaar. Maar jullie zien dit anders dus ik leg me er maar bij neer en stuur binnenkort wel een foto van mijn boom naar jullie.

We zien je foto graag tegemoet :) Ben benieuwd.

On topic verder vanaf nu?

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat dit zo gesloten wordt. Mijns inziens is dit wat strak en kort terwijl mensen gewoon ervaringen met elkaar willen delen. Ik zie het probleem niet maar snap wel dat een topic over plaatjes met boen, daarbij moet blijven voor de overzichterlijkheid.

Voorstel: Kunnen we een discussietopic openen over het maken van een boom en hoe je dat doet in overleg met beheer?

CiteerEen "discussie" over parkietenbomen? Wat moet er dan bediscussieerd worden? De vorm van de boom? Welke speeltjes er in moeten?
Dit verzandt geheid in een slow-chat waar slechts een enkeling op zit te wachten.

Wat is het probleem van de ruimte geven aan die 'enkeling'? In mijn idee kan dat ook niet de kwaliteit van het forum schaden. Maak voor mijn  part even een slow chat gedeelte aan. Kan iedereen zelf kiezen of ze het wel of niet willen lezen.

wrcpino

Citaat van: Parkieten-Freak op januari 09, 2012, 21:47:42
Een "discussie" over parkietenbomen? Wat moet er dan bediscussieerd worden? De vorm van de boom? Welke speeltjes er in moeten?
Dit verzandt geheid in een slow-chat waar slechts een enkeling op zit te wachten.
Maak liever gewoon een mooie, originele parkietenboom. Schrijf erbij hoe je hem gemaakt hebt. Wij plaatsen jouw unieke boom/speeltuin op de website. Jouw mooie voorbeeldboom zegt immers meer dan 1000 woorden en je parkiet heeft er ook nog wat aan!

En zoals Kleintjes al schreef: graag weer ontopic.

Nog een laatste bericht van mij en daarna geef ik het op.
Ik zal een aantal redenen noemen waarom het wenselijk is een apart topic te (her)openen:
Ik had graag een bouwverslag gemaakt van mijn boom.
Dan niet over de gekochte speeltjes maar over de bouw van de boom.
Denkende aan de gebruikte materialen, waar zijn deze gekocht en wat koste dat allemaal. Welke gereedschappen heb ik gebruikt en op welke wijze heb ik bepaalde technieken gebruik en waarom. Zou mooi zijn als je hier forum leden mee op weg kan helpen die niet weten waar ze moeten beginnen. Er kunnen dan ook vragen gesteld worden die door leden met twee rechter handen kunnen worden beantwoord. Ik ben zelf een zeer actief modelbouwer en weet door deze hobby aardig wat er in de bouwmarken en hobbywinkels te koop is.
Ik moet zeggen dat ik op tientallen fora actief ben maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een normaal en beschaafd topic niet wordt toegestaan.
Als deze informatie als overbodige ballast voor het forum gezien wordt houd het hier voor mij op.

Hellen1970

Ik zou het persoonlijk prettig vinden wat meer info te lezen over de boom, zoals wat voor materiaal en waar je dat kunt kopen. Ook fijn als je met een klein bouwverslag jezelf aan de slag kunt gaan, want echt bouwtechnisch ben ik niet en alle info zou ik waarderen.

Loeky

Hoi,

Als je zoekt op dit forum onder overige vragen zie je
welke houtsoorten je kunt gebruiken en er is
ook een topic met bouwtekening.

Succes
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

#16
En nu weer on topic ok?



Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#17
Als wcrpino graag een bouwverslag wil maken over een parkietenboom, prima maar doe dat dan bij bijzondere topics. We verwachten dan wel een uitgebreid bouwverslag compleet met tekeningen en foto's van gebruikte materialen.
Dit is dan ook niet te vergelijken met een "discussie" over parkietenbomen.

Dit is tevens het laatste wat ik er over schrijf.


Margie

Nou, ik ben absoluut niet op zoek naar ruzie. Maar ik vind dit gewoon ronduit belachelijk.
Neem mij niet kwalijk zeg.....we lijken wel een stel kleine kinderen, bedelend om een snoepje.

Ik vond dit nou inderdaad eens een interessant onderwerp en had daar van de week al een paar vragen over willen stellen, maar je durft het gewoon niet meer, omdat er zo streng wordt gereageerd. Dan zie ik dat er toch een paar mensen zijn die hun mond durven open te trekken en werd ik al lezend weer hoopvol dat de topic weer "offline" mocht.
Maar dan zie ik dat de monden toch nog steeds gesnoerd worden. Te gek voor woorden!

ER staan wel 3000 topics over "tweede parkietje?" "nog eentje erbij" en nog 10 dozijn de zelfde topics. Maar over iets waar kennelijk behoefte aan is, dan moet je het maar doen met één oude topic en vooral je mond houden verder. Tuurlijk is het leuk om die plaatjes te zien van hoe iemand zijn speelboom geworden is, maar uitleg over hoe precies, dat staat er in de meeste gevallen niet bij.

Maaike*

Citaat van: Margie op januari 10, 2012, 15:45:56
Nou, ik ben absoluut niet op zoek naar ruzie. Maar ik vind dit gewoon ronduit belachelijk.
Neem mij niet kwalijk zeg.....we lijken wel een stel kleine kinderen, bedelend om een snoepje.

Ik vond dit nou inderdaad eens een interessant onderwerp en had daar van de week al een paar vragen over willen stellen, maar je durft het gewoon niet meer, omdat er zo streng wordt gereageerd. Dan zie ik dat er toch een paar mensen zijn die hun mond durven open te trekken en werd ik al lezend weer hoopvol dat de topic weer "offline" mocht.
Maar dan zie ik dat de monden toch nog steeds gesnoerd worden. Te gek voor woorden!

ER staan wel 3000 topics over "tweede parkietje?" "nog eentje erbij" en nog 10 dozijn de zelfde topics. Maar over iets waar kennelijk behoefte aan is, dan moet je het maar doen met één oude topic en vooral je mond houden verder. Tuurlijk is het leuk om die plaatjes te zien van hoe iemand zijn speelboom geworden is, maar uitleg over hoe precies, dat staat er in de meeste gevallen niet bij.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ook ik hou niet van geruzie en gedoe maar ervaar dit ook als een vreemd, streng en 'over the top' beleid.
Al klopt het nog zo met de regels, misschien liggen de behoeften van sommige mensen inmiddels wel meer hier dan toen dit forum gestart werd en wat is er op tegen hier ruimte voor te maken? Door de tijd heen vernieuwd zich van alles, ik zou het van klasse getuigen als het beleid zich daarop ook aanpast en niet strak volgens de regels blijft verlopen 'omdat er nou eenmaal regels zijn'.

Overigens, misschien is het handig als de moderators dit topic even splitsen van het oorspronkelijke topic waarin iemand z'n twee parkietjes voorstelt, dan is het ook meteen niet meer offtopic hier.