Luchtpijpmijt

Gestart door Mandy88, januari 13, 2012, 18:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy88

Sterft de vogel als je luchtpijpmijt onbehandeld zal laten?

Volgens mij heeft 1 van mijn parkieten hier last van.
Zonder medicatie komt hij er denk niet vanaf?  :-\

Maaike*

Citaat van: Mandy88 op januari 13, 2012, 18:49:34
Sterft de vogel als je luchtpijpmijt onbehandeld zal laten?

Volgens mij heeft 1 van mijn parkieten hier last van.
Zonder medicatie komt hij er denk niet vanaf?  :-\

Ik heb geen verstand van luchtpijpmijt. Maar volgens mij is mijt een heel klein beestje wat je moet uitroeien en wel zo snel mogelijk omdat je parkietje anders onnodig zit te lijden! Zeker de luchtwegen van een parkiet zijn zeer kwetsbaar.

Wat maakt dat je twijfelt aan een behandeling?

Mandy88

Omdat ik niet helemaal zeker ben of hij dat heeft.
Misschien kan het ook verkoudheid zijn die gewoon lang duurt (hij betert wel).

Maaike*

Citaat van: Mandy88 op januari 13, 2012, 18:53:52
Omdat ik niet helemaal zeker ben of hij dat heeft.
Misschien kan het ook verkoudheid zijn die gewoon lang duurt (hij betert wel).

Noem eens wat symptomen die hij heeft en waarin verbeterd hij?

Bij twijfel altijd naar de dierenarts...zelf dokteren is bij vogels over het algemeen niet verstandig omdat ze zeer kwetsbaar zijn en hun ziektesymptomen pas laat laten zien.

Mandy88

Klachten begonnen met niezen en wat snot uit zijn neusgaatjes.
Met zijn kop vaak langs de stok schrapen, piepende ademhaling (hoor ik een stuk minder nu).
Ook niest hij minder.
Zijn neus ziet er wat uit alsof hij snavelschurft heeft, door een beetje vaseline knapt dit op.
Ik ben ze ook vitaminedruppels gaan geven.

Misschien moet ik toch maar eens een flesje anti-luchtpijpmijt gaan halen...?

Maaike*

Citaat van: Mandy88 op januari 13, 2012, 19:02:58
Klachten begonnen met niezen en wat snot uit zijn neusgaatjes.