Parkietenboom van GenD

Gestart door Dirk92, januari 10, 2012, 16:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk92

Nou mijn boom is nu eindelijk af en ben er echt wel trots op.

Mijn boodschappenlijstje:
* Hout (uit bos)
* Gehalveerde schroefhaakjes
* Sisal touw
* Een mand
* schelpenzand
* Boormachine
* Speeltjes

Heel leuk trouwens om dit samen met je parkiet te maken. Ik was er mee bezig en tijden het proces kwam hij er gelijk op zitten, heb hem maar op me schouder gezet en hij heeft alles op de voet gevolgd.

Ik ben zondag als eerst gewoon naar het bos gegaan, daar ben ik op zoek gegaan naar goede stevige takken met het liefst meerdere uitlopers.
Ik kwam uit bij een hele grote hoop berkenhout, heb hier wat goede takken uit gezocht en meegenomen.

Ergens had ik nog een mand en die heb ik gebruikt als ondersteun, je kunt ook een plaat ofzo gebruiken maar dit stond beter in me huis. Die mand heb ik toen gevuld met schelpenzand en daar ook gelijk een goeie tak in gezet.

Toen ben ik gaan kijken hoe het het beste was om hem vorm te geven.
Ik heb wat andere takken gepakt en die tegen een knoest aan gezet en vastgebonden met sisal touw voor de stevigheid.

Toe dit gebeurd was heb ik sommige delen van de boom bekleed met ook sisal touw, zodat ze iets wat kunnen klimmen ivm dat de berk niet heel stroef is om te lopen. Mijn parkietjes vinden het touw trouwens ook heel leuk om te knabbelen.

Ik ben vandaag nog bezig geweest om met een boor wat hele kleine gaatjes te maken voor de schroefhaakjes en die daar vervolgens in te draaien. Even naar de winkel geweest voor wat speeltjes en die aan de haakjes opgehangen en zie hier het resultaat:



Ik ben ook benieuwd naar jullie constructies :P

[verwijderd door de beheerder]
Kleine Gijsje en Jip

Margie

Hé leuk zeg! Maar wat ik mij nou afvraag hè.....zijn die takken die jij uit het bos hebt gehaald nog verse takken? De takken die ik alleen maar kan vinden zijn al wat zwart geworden en breken al af als je er tegen aan stoot. Ik neem ze dan wel steeds mee, maar durf ze toch niet te gebruiken. Knip jij ze zelf van de bomen af ofzo?

TenT

Mooi. Leuk dat je het zo samen hebt kunnen maken.

@Margie na die storm van een paar dagen geleden zijn er veronderstel ik toch wel een aantal verse takken in het bos te vinden hoor.

Hellen1970

Wat een leuke boom, daar gaat goed gebruik van gemaakt worden. Bedankt voor de uitleg!

Parkieten-Freak



Margie

#5
Citaat van: TenT op januari 10, 2012, 16:58:27
@Margie na die storm van een paar dagen geleden zijn er veronderstel ik toch wel een aantal verse takken in het bos te vinden hoor.

Nou, dat dacht ik dus ook, maar nee. Nou liepen er wel allemaal mannetjes rond die de takken aan het zagen waren en bij elkaar aan het verzamelen waren. Maar zelfs daar zat niks geschikts tussen. Nou moet ik wel zeggen dat het een aangelegd bos/park is, dus dat scheelt misschien. Maar ik was twee weken geleden in de Utrechtse Heuvelrug....ook niks. Ja, wel een hoop takken, maar dan weer niet in de grillige vorm die ik in gedachten heb ;D


Kleintjes

Even snel off-topic:

Als toevoeging:

Als andere leden hun verhaal over hun creatie willen delen, maak dan svp 'n eigen topic aan.
Dat voorkomt dat er informatie door elkaar gaat lopen en houdt de boel lekker overzichtelijk :D


En nu weer terug naar de studio ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wrcpino

Wat een mooie natuurlijke speeltuin zeg! Zo te zien is je pietje er blij mee!

Maartje

Vraagje: heb je die grote tak gewoon los in het zand staan? Houdt dat?

Dat zou namelijk een hele mooie simpele (en snelle) oplossing zijn voor iemand (lees: ik) die niet zo handig is.  :)

Dirk92

Ja die staat gewoon in het schelpenzand en dat houd prima, moet je er natuurlijk wel genoeg in doen ;)
Kleine Gijsje en Jip

Maaike*

Dank je wel voor je foto's en boodschappenlijstje, zoiets zou ik toch ook wel moeten kunnen maken. Het touw is hier trouwens populair sloopmateriaal, precies goed voor n parkietenboom.

Dirk92

Citaat van: Maaike* op januari 11, 2012, 13:26:22
Dank je wel voor je foto's en boodschappenlijstje, zoiets zou ik toch ook wel moeten kunnen maken. Het touw is hier trouwens populair sloopmateriaal, precies goed voor n parkietenboom.

Ja hier is het ook favoriet, heel de dag kan Gijs daarmee bezig zijn. Geen aandacht voor mij.
Kleine Gijsje en Jip

Marcel87

Citaat van: Margie op januari 10, 2012, 19:53:34
Nou, dat dacht ik dus ook, maar nee. Nou liepen er wel allemaal mannetjes rond die de takken aan het zagen waren en bij elkaar aan het verzamelen waren. Maar zelfs daar zat niks geschikts tussen. Nou moet ik wel zeggen dat het een aangelegd bos/park is, dus dat scheelt misschien. Maar ik was twee weken geleden in de Utrechtse Heuvelrug....ook niks. Ja, wel een hoop takken, maar dan weer niet in de grillige vorm die ik in gedachten heb ;D

Had je niet aan een van die mannetjes kunnen vragen of ze een mooi takje afzaagde voor je? was wel makkelijk geweest :D

Leuk boompje verder!


Margie

Nou, inmiddels is eindelijk de parkietenboom er gekomen hoor. Ik heb het gemaakt van een tak van de krulwilg.
Eenmaal een tak gevonden, was het zo gepiept. Hij is wel heel anders dan ik hem in mijn hoofd had zitten, maar de pret is er niet minder om. Gisteren ging de kanarie er alleen maar in, maar vandaag met z'n drietjes.

Die A viertjes op de ruit was dus jouw tip GenD, en ik weet niet of ik ze al snel één voor één durf weg te halen, maar op deze manier komt er in elk geval wat licht binnen.

[verwijderd door de beheerder]

inge

Mooi geworden, en een leuke tip ;)

Dirk92

Hij is ecgt super geworden margje.
Fijn dat je iets aan die tip had ik weet alleen niet of die van mij kwam of van het groene en blauwe pietje(weet zijn naam even niet meer)

Leuk ook dat ze het met zijn 3en naar hun zin hebben.
Kleine Gijsje en Jip

Margie

#16
 :-[ Ohhh hahaha, sorry. Ik dacht dat jij dat geadviseerd had. Jaaa, blond hè? ;)

Maar bedankt voor de complimentjes.
Het is wel grappig. Ze vinden het tegenwoordig zo leuk om los te vliegen. Normaal ben ik altijd pas 's-middags thuis en dan laat ik ze los. Vandaag ben ik de hele dag thuis en ze zitten nu echt allemaal te roepen en te schreeuwen naar me, waardoor ze duidelijk kenbaar maken dat ze eruit willen. Maar ze moeten nog maar even wachten, want ik ben druk in huis bezig en ik wil ze wel graag in de gaten kunnen houden. :D

Oh ja, die blauwe parkiet die in de boom op het stokje zit is trouwens een neppe hè. Ik zeg het er maar even bij. Hij lijkt namelijk net echt. Het is een hele andere nepvogel als die je doorgaans in de dierenwinkels koopt. Deze heb ik pas bij Action gekocht en het leuke is dat hij op batterijtjes werkt. Hij reageert op een sensor en hij gaat dan tjilpen en met zijn hoofd draaien. Nu kijken ze er niet meer zo erg van op, maar in het begin was het feest hier. Misschien een tip. Ik dacht iets van 2,95 ofzo.

Dirk92

Blond heeft daar niks mee te maken, ik kan het weten ik ben kapper  :P
Ik kan ook altijd precies zien wanneer ze eruit willen, dan gaan ze tegen het deurtje hangen.

Eerst dacht ik dat die blauwe ook echt was inderdaad maar op de andere foto zag ik dat hij nep is, maar inderdaad heel leuk bedacht.
Kleine Gijsje en Jip