Met geen mogelijkheid de kooi in

Gestart door robijntje86, januari 09, 2012, 14:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robijntje86

Hallo forumleden!

Iedere dag is het weer een gevecht en krijg er soms pijn in mijn buik van. Mojito mag iedere dag uren uit de kooi maar als hij dan weer in de kooi moet is het een groot drama! Heb ik hem er dan eindelijk bijna ingepropt dan breekt hij zijn hele kooi a en wurmt hij zich in allerlei bochten en gaten om maar te kijken hoe hij er weer uit kan! Vind het echt niet leuk, probeer al met een commando 'naar huis'.
Er ligt trosgierst in zijn kooi en als hij er in zit zeg ik 'goed zo'.
Iemand nog tips?

Groetjes Robin

P.S. ik kan ook nergens gaan of staan of Mojito wilt bij me zitten, zelfs niet naar de wc....

TenT

Heeft mojito een vriendje of vriendinnetje? Want volgens mij zijt hij jou als zijn maatje en wilt hij niet van je gescheiden worden.

robijntje86

Ja misschien wordt dat wel tijd, kan nergens gaan of staan of hij komt me achterna.
Zijn ze met zijn tweeen net zo tam als alleen? Hij komt nu altijd kusjes geven en wilt soms echt knuffelen!
Zou het alleen leuk vinden om een parkietje bij een kweker vandaan te halen alleen is het daar nu niet echt de tijd voor...

hillie

Ja, hoor je parkietje blijft net zo tam als die nu is.
Alleen jouw zijn aandacht meer gaan verdelen dus het andere parkietje en jouw
Maar hij blijft gewoon bij komen, alleen minder vaak dan nu.
En dat is toch ook de bedoeling of niet.

TenT

Ze blijven inderdaad even tam. En je 2de parkietje wordt iets sneller tam want hij/zij krijgt het goede voorbeeld van je huidige parkiet.