parkiet kan niet eten door andere parkiet

Gestart door xdenise17, januari 09, 2012, 13:31:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xdenise17

Hallo,

Allereerst ben ik nieuw op dit forum, aangezien ik met wat vragen zat en er op google niet veel wijzer van werd, dacht ik hier eens een kansje te wagen.

Ik heb samen met mijn vriend een parkietje aangeschaft (Dexter, mannetje). Na ongeveer een weekje besloten we er een bij te nemen, een popje Leila.

Alles verliep prima, totdat ik na een tijdje merkte dat Leila Dex niet meer bij de voerbak liet.
Telkens wanneer hij wilde eten hapte ze hem weg, en niet altijd om zelf te eten maar om daarna weer weg te vliegen.
Dus hingen we nog een voerbakje op, maar zonder succes.

En nu ben ik op het punt beland dat ik de kooi moet volproppen met voer zodat Dex af en toe even snel iets weg kan snaaien en zoniet moet ik Leila een poosje uit de kooi halen hiervoor.  :(


En wat nu? We willen Leila sowieso niet wegdoen, en als ze in een aparte kooi zitten krijsen ze de hele boel bij elkaar om samen te zijn.. Want ze zijn dus nog wel maatjes, elkaar de hele tijd wassen en kusjes geven..  :-\

wat denken jullie :)?

groetjes Denise




*wendy*

Het is, zeker in het begin, aan te raden om 1 voerbakje meer dan parkietjes te hebben. Dus bij twee parkietjes dien je dan 3 voerbakjes op te hangen. In de meeste gevallen gaan beide parkietjes dan een voorkeur voor een bepaald voerbakje ontwikkelen en kan je eventueel de derde weghalen.

TenT

En als ik het zo lees zou ik de voerbakjes ook zo ver mogelijk uit elkaar zetten.