Gezocht: Pop op leeftijd

Gestart door Vogel2011, november 27, 2011, 12:49:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogel2011

Wij hebben 5 maanden geleden een grasparkiet (genaamd:Vogel) geërfd. We hebben enorm veel plezier van hem en hij wordt stukje bij beetje steeds tammer. Vogel is niet de jongste meer, ergens tussen de 10 en 15 jaar (we kunnen niet meer goed herinneren wanneer hij aangeschaft is) en we denken erover om een popje voor hem aan te schaffen.

Vogel heeft vanaf het begin altijd een pop in zijn kooi gehad, maar nadat de laatste pop 3 jaar geleden overleed zit hij alleen in zijn kooi.

Nu weten we niet goed of we er goed aan doen door een pop bij hem te plaatsten. Vogel is nogal bang aangelegd, zo is hij panisch voor een stukjes fruit en groente in zijn kooi en staan zijn "deuren" de hele dag open en vliegt nooit uit zichzelf uit zijn kooi. Met een beetje aanmoediging (trosgierst..), komt hij uiteindelijk wel buiten en vliegt vrolijk de hele kamer door. Vogel is echter niet bang en zelfs dol op de douche! Wanneer we douchen nemen we hem soms mee en zit lekker kletsend op de rails van het douchegordijn.

Maar goed, gezien hij dus al 3 jaar alleen is en een beetje bang aanlegt is weten we dus niet of we er wel goed aan doen om er een pop bij te plaatsen. Daarnaast ben ik me er volledig van bewust dat het groepsdieren zijn en ben ik bang dat hij eenzaam is en er dus nooit verkeerd aan doe om hem een vriendinnetje te geven.

Omdat hij zelf al aardig op leeftijd is willen we het liefst een popje die ook al op leeftijd is (vanaf 8-9 jaar en/of ouder).

Ik hoop dat jullie een advies hebben en/of een leuke pop weten voor onze lieve Vogel.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Debora

Loeky

Hoi Debora,
Op www.ikzoekeenbaas.nl wordt nog een popje aangeboden. Leeftijd staat er niet
bij, maar in ieder geval volwassen. Ik weet alleen niet waar je woont. Dit is Vlaardingen!
Ik had een parkiet van 6 jaar oud met een jong parkietje en dat ging prima. Ik denk dat leeftijd niet zoveel uitmaakt, maar ik ben geen expert.

Groetjes Loeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Vogel2011

Dank je wel Loeky!

Ik woon zelf in Dordrecht, dus dat is hartstikke dichtbij...

Zal direct een gaan kijken.

Maaike*

Misschien een Dierenasiel? Volgens mi zitten daar ook vaker oudere (weggevlogen) parkieten.

Loeky

En is het nog wat geworden met
de parkiet op www.ikzoekbaas.nl?
Ik ben reuze benieuwd!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

kareltje2

Wellicht is onze grasparkiet Kareltje een optie? Zie bovenstaande advertentie. We wonen alleen wel in Leeuwarden, dus misschien vind je dat te ver weg?

Groeten Raymond

Wouter

Citaat van: kareltje2 op november 29, 2011, 12:30:42
Wellicht is onze grasparkiet Kareltje een optie? Zie bovenstaande advertentie. We wonen alleen wel in Leeuwarden, dus misschien vind je dat te ver weg?

Groeten Raymond

Voor de duidelijkheid even een linkje.

Vogel2011

Loeky,
helaas was had dat popje al een nieuw baasje gevonden. Ik zou nog van ze horen wanneer dit niet goed zou gaan, maar tot op de dag van vandaag nog niets gehoord.... Dus de zoektoch begint opnieuw. Bedankt in ieder geval voor je tip!

Raymond,
Kareltje is inderdaad een optie. Maar zoals je zegt best ver weg. Ik denk dat het ongeveer 2,5 uur rijden is. Geeft dit niet teveel stress voor haar? Ik zal er in ieder geval even over in beraad gaan met mijn vriend. Bedankt!

Loeky

Hoi,
Jammer dat het popje al een baasje had.
Mijn ervaring met autorijden en parkieten is positief.
Ik zet de kooi voorin op de bijrijderstoel en doe er een doek
half overeen en zet zachtjes muziek aan en praat onder het
rijden met ze. Tuurlijk let ik daarbij goed op de weg!

Er wordt nog een parkietje aangeboden in Nijmegen (zie prikbord)
misschien dichterbij voor je?

Je kunt altijd ook bij een vogelopvang in je buurt informeren. Even googlen
voor een adres. Ik ben zo aan mijn adoptieparkieten gekomen die ik sinds
woensdag heb. Sinds mijn parkiet Joepie is weg gevlogen heb ik inmiddels
3 adoptieparkieten en 1 parkiet van de kweker. Heel gezellig!
Succes en ik zal ook mijn ogen open houden voor je.

Groetjes Loeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

kareltje2

Hoi hoi,

Ik heb inmiddels al in Leeuwarden via marktplaats een goed adres voor Kareltje  gevonden. Via marktplaats moet je wel heeel goed scannen, als je begrijpt wat ik bedoel, maar er zitten ook betrouwbare mensen op.  ;) Een meisje zocht voor haar eenzame parkietenman een gezellig parkietenvrouwtje...en we hebben haar zelf weggebracht, dus konden gelijk kijken of ze goed terecht kwam, nou het was direct dikke mik!  Ze zijn al helemaal gek op elkaar ;D.
Ik zal de advertentie er even afhalen.
Maar over dat rijden, dat kan trouwens best hoor. Als je de parkiet direct in kooi doet en er naast gaat zitten kan dat prima. Onze parkieten vinden autorijden volgens mij zelfs leuk, ze zitten dan de hele tijd rond te kijken enzo. Ik heb overigens ook eens een valkparkiet een paar uur rijden hier vandaan opgehaald, bij een kweker en die was ervan overtuigd dat het beestje rustiger zou zijn als ik hem de hele reis in een klein donker doosje zou laten, hij zou zich dan veilig voelen.... Nou had ik dat maar niet gedaan! Hij is er volgens mij alleen maar angstig door geworden. Dat zou ik dus in geen geval doen.
Succes!

groeten Raymond

Vogel2011

#10
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en het meedenken in onze zoektocht naar een pop.
Afgelopen maandag hebben wij een prachtig en lieve  pop opgehaald in Gouda en ze kan het hartstikke goed vinden met Vogel.
Achteraf gezien hadden we de beslissing toch eerder moeten, want Vogel is dolgelukkig met zijn vriendinnetje en was blijkbaar toch eenzaam...

Maar goed, er mag dus een slotje op!  :D

Edit: leuk dat je een geschikt vriendinnetje gevonden hebt en dat alles goed gaat! Zoals gevraagd; een slotje!
Sara