geen aandacht

Gestart door Pixelsan, januari 07, 2012, 21:10:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Citaat van: Maaike* op januari 20, 2012, 18:30:04
@Margie: als je je hand tegen de zitstok houd, 2vingers breed maakt en dan de trosgierst er verticaal tussen zet heb je best kans dat er voorzichtig een pootje opp je hand komt (en ook weer heeeeel snel weggaat want ze schrikken vaak de eerste paar keer even van die stap).

Ik zal het eens proberen Maaike. Ik moet bekennen dat ik dat niet meer geprobeerd heb, omdat ik elke keer weer opnieuw kon beginnen als ik had geprobeerd ze te laten opstappen. Maar nu het vertrouwen er iets meer is, doen ze het misschien wel

Margie

Ja, het is gelukt!   :)
Ik heb je advies opgevolgt, Maaike. Ik heb mijn vingers eerst tegen het stokje gehouden maar dat haalde niets uit.
Toen heb ik mijn twee vingers tegen hun buije gehouden en zo een poosje laten eten van de trosgierst. Vervolgens wat meer 'druk' tegen hun buikje uitgeoefend en ja hoor.....ze stapten op. Niet tegelijk samen. Maar eerst Spruitje, en deze ging heerlijk eten. Daarna Snor, maar die ging niet eten. Leek wel of ze zelf verbaasd was dat ze het durfde ;D

speedyfoon

probeer als hij het niet erg vind hem op je vinger te laten stappen. het gaat ook zonder trosgierst.
maar anders hang je wat gierst in de kooi of je legt wat in de voerbak.
dan zal hij het veel lekkerder vinden.
en misschien heeft hij nooit zo'n honger :D
probeer gewoon wat.

Pixelsan

Hier had ie pas interesse nadat ik de gierst in de kooi had gehangen in hij het dus geproefd had.
Sinds gister hangt er een spiegeltje in de kooi en nu komt ie de kooi niet meer uit als ik hem opendoe, ik denk dat ie bang is dat ie zijn maatje kwijt is als ie terug komt....  ???

TenT

#24
Citaat van: Margie op januari 21, 2012, 22:28:55
Ja, het is gelukt!   :)
Ik heb je advies opgevolgd, Maaike. Ik heb mijn vingers eerst tegen het stokje gehouden maar dat haalde niets uit.
Toen heb ik mijn twee vingers tegen hun buije gehouden en zo een poosje laten eten van de trosgierst. Vervolgens wat meer 'druk' tegen hun buikje uitgeoefend en ja hoor.....ze stapten op. Niet tegelijk samen. Maar eerst Spruitje, en deze ging heerlijk eten. Daarna Snor, maar die ging niet eten. Leek wel of ze zelf verbaasd was dat ze het durfde ;D

Heb je dat op deze manier gedaan? http://www.youtube.com/watch?v=QLsbwYSWYuw&feature=related

@ Pixelsan: Als je een echt vriendje voor hem koopt dan zal hij geen schrik hebben het kwijt te geraken want die gaat mee de kooi uit. Als ik het zo lees wil je parkietje echt een vriendje hebben.

Margie

Hahaha TenT.....als ik zeker wil weten dat hij NOOIT op mijn vinger komt zitten, zou ik het zó doen. Hihi.
Die van mij zouden dan niet zo rustig blijven zitten hoor, als dat parkietje bij dat vreselijke knulletje.

TenT

Oké dan is het goed ik dacht al even dat het filmpje mensen had aangespoord.

Pixelsan

Dat maatje twijfelen we nog over, maar wie weet....

Pixelsan

Ondertussen is ie elke dag los. Eerst alleen 's avonds, maar na de grote ontsnapping ( hij was op een werkdag ineens uit zijn kooi ontsnapt, door de bovenkant van zijn voerbakje eraf te werken!) mag ie ook overdag regelmatig los. Geen idee hoelang hij vrij is geweest en of hij kennis heeft gemaakt met de ramen, maar hij vliegt er nu niet tegenaan.

Hij zit regelmatig op mijn hoofd, nadeel is dat ie dan ook vlot op mijn haar poept... :-S