eten op?

Gestart door Pixelsan, januari 07, 2012, 20:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Hoe zie ik dat het eten van mijn parkiet écht op is?
Ik voer op aanraden van veel mensen hier Xtravital, maar hij eet er tot nu toe niet alles van. Ik heb dus een bakje met veel losse schilletjes en dat gooi ik elke dag dus om en geef nieuw voer...
Maar ik heb het idee dat ik dan wel veel weggooi wat ie eigenlijk nog kan eten... is daar een goede manier voor?

karin v h

Ik geef mijn parkietjes Harrison brokjes en ontdekte ook dat ze enorm veel uit de bakjes gooien. Nu heb ik als oplossing een schaaltje op de grond gezet om de brokjes wat ze eruit gooien daarin op te vangen. Iedere dag gooi ik wat daarin zit weer terug in de bakjes scheelt mij veel Harrison brokjes. Misschien ook een idee om bij jouw parkietjes te proberen.
Zet er eens een klein schaaltje onder en kijk eens wat er 's avonds in zit, geef het desnoods aan het einde van de dag opnieuw in het bakje. ;)

Pixelsan

Dank je voor je reactie!

Hij gooit het er niet uit, het blijft eigenlijk vooral allemáál in het bakje.... maar door alle losse schilletjes zie ik niet óf en hoeveel goed voer er nog in zit.....

Enzan

Hmm, daar heeft Perry ook een handje van. Hij heeft net het voer dat m'n ouders erbij hadden gegeven op en ik heb XtraVital gehaald, maar hij weigert om bijvoorbeeld z'n rozijntjes op te eten. Hij gooit alleen de dingen die hij niet lust niet uit het bakje, dus een schaaltje eronder zetten gaat hier niet werken. Hij laat alles in het bakje zitten, en volgens mij kan hij vervolgens door de schilletjes het voer niet meer zien, en dan komt hij voor z'n deur zitten dat hij honger heeft :P
Ik zou zeggen dat je kunt proberen de schilletjes uit het bakje te blazen. Ik word daar zelf een beetje gek van, want die troep komt wél in m'n neusgaten, m'n haar en op de vloer, maar niet in de prullebak :P Zou een iets natte vinger door de zaadjes halen zodat de schilletjes blijven plakken een idee zijn?  ???

Pixelsan

Blazen probeerde ik ook maar dat was niet erg effectief, heel de keuken vol en nog genoeg in het bakje ;-)
Daarom hoop ik op een tip van mensen die al iets langer ervaring hebben dan ik :-)

Maaike*

Citaat van: Pixelsan op januari 07, 2012, 22:27:12
Blazen probeerde ik ook maar dat was niet erg effectief, heel de keuken vol en nog genoeg in het bakje ;-)
Daarom hoop ik op een tip van mensen die al iets langer ervaring hebben dan ik :-)

Gewoon even door elkaar husselen doe ik vaak even, werkt prima. Of een grotere voerbak...vond ik sowieso beter omdat het anders blijft 'hangen'.

TenT

Geef je hem genoeg eten of te veel want als je te veel geeft eten ze het ook niet op.

Loeky

Een goede manier is hier eigenlijk niet op te vinden. Ik gooi de lege hulsjes er uit
en dan komen ook altijd niet gepelde zaadjes mee. Ik geef dat aan de vogels buiten
zo verspil je het in ieder geval niet. Blazen kan ook maar dat komt gauw in je ogen
vind ik en is niet handig.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Pixelsan

Ik geef hem 2 schepjes per dag, iets meer als nodig begrijp ik (heb hem niet gewogen).
Begreep dat het geen overeters zijn dus dat het geen kwaad kan, maar vind het zonde om elke dag goed voer weg te doen. Maar inderdaad, voor de vogels buiten is ook een optie.