NOODGEVAL!!! parfum!! :(

Gestart door Elaine~Pepi~Koki, december 30, 2011, 19:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elaine~Pepi~Koki

Ik was net in de badkamer mezelf aan het klaarmaken voor een feest.
Ik heb mijn parkietje (Pepi) zijn kooi open gelaten.
Hij vloog de badkamer in en ik zat parfum op te doen.
En ja hoor ik spoot per ongeluk parfum om Pepi.
Ik wist niet of ik hem geraakt had, tot dat ik rook dat Pepi parfum op had.(hij rook wel lekker  ::) )
Nu weet ik niet of het schadelijk is, het zit in zijn veren en misschien ergens in zijn oogjes of neus...ik weet het niet!! :(
Help me astublieft, ik ga zo weg en ik wil ook graag gerust en zorgeloos weg gaan!!
Graag hoor ik van jullie!!

Petr@

Een spray van een parfum of wat dan ook is nooit goed voor een parkiet. Maar je kunt nu niet veel  omdat je hem zeker niet onder een kraan kan doen nu. Ik denk dat je nu moet afwachten of misschien weet iemand anders nog iets.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Elaine~Pepi~Koki

#2
Oke bedankt, hij niest nu ook echt heel veel ,
Maak me erg veel zorgen.
Ik verwacht graag nog wat meer reacties.
p.s ik ben om half negen niet thuis, is dat erg?

(svp geen MSN taal. Erug bestaat niet.)

TenT

Hoe gaat het er nu mee? Als je denkt dat hij nu nog last heegt zou ik naar een DA/VA gaan.

P.S. Als je naar de DA/VA gaat neem dan voor de zekerheid de parfum die op hem gespoten is mee.

Moppers

Ik zou hem vandaag even met de plantenspuit (sproeistand) natspuiten, of geef hem een badje als hij uit zichzelf in bad gaat. Dan krijg je het grootste deel er waarschijnlijk wel uit. De komende dagen nog een paar keer herhalen, dan moet het wel opgelost zijn.
Als hij het in zijn oogjes had gekregen, dan had je dat wel gemerkt, dat is vast niet prettig.

Let op: als hij gaat slapen 's avonds moet hij weer helemaal droog zijn, geen hem dus niet te laat in de middag of in de avond een badje/douche.
Merk je dat hij toch nog ergens last van heeft (veel krabben, plotseling veeruitval), neem dan alsnog even contact op met een dierenarts.

MissDorien

Zo lang hij niets heeft binnengekregen zal er niet veel aan de hand zijn, parfum mag niet schadelijk zijn bij uitwendig gebruik.
En als hij wel iets heeft binnengekregen is dat niet echt gezond maar ook niet levensgevaarlijk meestal. Je kunt daar weinig aan doen.
Inderdaad even goed schoonmaken, dan kan hij niet nog meer binnenkrijgen met het poetsen van de veren.

Elaine~Pepi~Koki

GisterAvond zat hij alleeen maar te niezen en krabben. Maar hij viel al in slaap na 10 minuutjes.
Vanochtend toen ik ging douche, heb ik hem maar meegenomen. Hij kwam heerlijk op mijn schouder zitten, en genoot van de zachte druppetjes water. Ik deed de douche natuurlijk heel zachtje aan, (druppeltjes dus)
Hij is anders niet zo dol op water, maar vanochtend vond ie het heerlijk. (Weet niet waarom)
Hij ging echt helemaal met de druppeltjes spelen.
Na afloop in de middag is het veel beter gegaan. Hij was vrolijk en druk , zoals altijd. (Behalve als er zon grote knal vuurwerk komt, dan gaan zijn kopveertjes helemaal overeind staan en gaat ie als een gek rondvliegen)
Heel erg bedankt allemaal, een schoonmaakbeurt was echt nodig.
Voortaan voorzichtig zijn met parfum :$

Maaike*

Dat klinkt gezellig onder de douche Elaine! Blij te horen dat t goed gaat. Fijne jaarwisseling!

Audrey

Iets dat hier wel mee te maken heeft, en wat ik mij soms afvraag:

De vriend van mijn zus heeft nogal de gewoonte om 's ochtends deodorant of aftershave te spuiten. Uiteraard zijn Croky en Zazou daar niet bij (hij heeft die lieverds niet graag  >:( ) maar aangezien hij steeds maar "vergeet" dit in mijn zus haar te doen en de deur daarna dicht te houden, vroeg ik mij af of dit kwaad kan voor de longetjes of zo?
Heel de gang (waar mijn kamer aan grenst) ruikt dan naar het goedje, ik krijg er zelf last van, maar heb nogal gevoelige longen op dat vlak (sigarettenrook slaat ook altijd op mijn adem).

Sara

@Audrey: Hier komen dat soort verstuivingen nooit tot in de kamer waar mijn parkietje zich bevindt, maar ik heb mij dit ook al eens afgevraagd. Volgens mij kan het echt niet goed zijn voor parkietjes. Hun longetjes zijn bovenal ook fragieler dan die van mensen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

pietjeamersfoort

Mijn vriend deed ook altijd in de hal deodorant op. We hebben geen deur naar de woonkamer dus die rook er ook helemaal naar. Piet was altijd veel aan het niezen heeft er zelfs een keer antibiotica voor gehad. Mijn vriend bleef het doen dus nu koop ik deodorant rollers voor hem!
Hoeft hij zijn gewoonte niet aan te passen en Piet heeft er geen last meer van!

Audrey

#11
Tot in mijn kamer komt het meestal ook niet. Ik zorg er wel voor dat die dan dicht blijft.
Er ligt ook een tapijtje voor de deur en dat houdt het misschien ook wel een beetje tegen.
Croky en Zazou kunnen  natuurlijk niet door de gang mee naar beneden.

Bovendien: het is niet omdat het ergens niet meer sterk genoeg is om het te ruiken, dat het er niet meer is natuurlijk.
En zoals al gezegd, parkietjes hebben tere longetjes.