Is vochtig voer schadelijk voor parkieten?

Gestart door Parkietje1, december 31, 2011, 15:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietje1


Hallo,

Ik heb 3 parkieten. 1 vrouwtje van 4,1 mannetje van 3,5 en een jonkie van 5 a 6 weken (eet al zelfstandig). Ik wil mijn vogels pellets laten eten, omdat dit beter is en ze niet alles wat ze aan zaad niet lekker vinden er niet uit kunnen gooien. Nu wil ik ze over zetten van zaad naar pellets, maar ik heb de volgende vraag:
Is het goed het voer een beetje nat te maken, zodat de pellets eraan blijven kleven en ze die dus leren eten ipv van zaden?
En is het dus niet schadelijk voor mijn parkietjes, waardoor er misschien een kropontsteking ontstaat?
Heeft iemand nog andere tips waarop je ze kan overzetten dan de tips van de dierenarts?

Heel erg bedankt voor de informatie.

Liefs parkietje1

karin v h

Ik heb prakjes gemaakt van de pelletjes met daarin de zaadjes, de pap van de pelletjes plakt dan aan de zaadjes zodat de zaadjes naar de pellets gaan smaken. Heel langzamerhand meer pellets geven en het zaad afbouwen en ook het prakken gaan verminderen zodat ze brokjes pelletjes in het praatje hebben zitten.
Succes!

Parkietje1

hoi,

bedankt. Wat heb jij voor pellets? en heb jij het samen met het basisvoer gedaan of alleen snoepzaad?

Groetjes, Parkietje1