parkieten in een buitenvoliere

Gestart door kobin, december 30, 2011, 19:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kobin

Hallo

Ik heb een buitenvoliere van 5m bij 2m bij 2m en die is helemaal beplant met
klimop ,coniferen en andere struikjes.
In de volière zitten allemaal tropische vogels in.
Nu loop ik met de gedachten om over te schakelen naar grasparkieten.
Ik weet dat grasparkieten alles slopen wat groen is dus hij zal helemaal kaal worden en dat is het grootste probleem
om over te gaan op grasparkieten.

Nu is mijn vraag kun je een volière zo inrichten dat het toch nog wat lijk en
dat het ook nog iets met de tuin samen gaat.

Gr. kobin

Maaike*

Ik zou sowieso eerst even checken of de planten die je nu in de volière hebt, niet schadelijk of giftig zijn voor grasparkieten. Via de zoekfunctie is wel een lijst te vinden met giftige planten.
Voor de rest heb ik geen ervaring met buitenvolières dus kan je niet meer tips geven.

inge


parkietengek12

Klimop is volgens mij zeker giftig  ;) De andere planten moet je even opzoeken.
Ik heb mijn volière nog best leuk ingericht al zeg ik het zelf.
Heb van (niet giftige) fruitboom takken en sisaltouw een ladder gemaakt en zitstokken en speeltjes etc. Heb er ook een grote oude tak op de grond gezet. Dit is vooral voor het oog.
Ik heb dus zoveel mogelijk natuurlijke materialen gebruikt. Verder kleuren de parkieten de voliere mooi op :)

TenT

Als ik het goed begrijp dan ga je de platen sowieso weg doen. Dus dan hoef je niet te kijken welke giftig waren. Ik zou de volière ook nog ontsmetten. Ik kan je niet vertellen wat je kan doen om je volière te laten passen in je tuin want ik heb geen idee hoe deze eruitzien. :P Maar zeker niet vergeten om speelgoed erin te hangen.

Moppers

Je zou kleine fruitboompjes in de voliere kunnen zetten, een appel- of perenboompje bijvoorbeeld. Ook kan je er een hazelaar in zetten. Die boomsoorten zijn allemaal geschikt voor parkieten, en het kan ook nog eens heel leuk staan.

TenT

Je kan ook kruiden planten. Dat vinden ze ook wel lekker. En in de lente/zomer zijn het net bloemen. (wel even goed kijken welke kruiden ze mogen)

Audrey

Dàt lijkt me nu echt parkietenparadijs: een volière met fruitboompjes  ;D

Ik zou inderdaad met veel (onbehandeld) hout werken en planten die ze mogen eten. Je hebt inderdaad grote kans dat alles kaalgegeten wordt en de volière dus nogal bruin zal zijn, maar zoals hierboven al gezegd is: de parkietjes zullen er wel kleur aan geven.

Is er niemand in de buurt met een boomgaard of zo? Met fruitboomtakken kun je hele leuke constructies maken, en je hebt er zeker de ruimte voor.