Jippie overleden

Gestart door karin v h, december 30, 2011, 14:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Vannacht is Jippie overleden.
Ik vrees dat hij geschrokken is door het harde vuurwerk zelf denk ik dat hij een hartaanvalletje heeft gehad!
Kun je op de een of andere manier 's nachts je beestjes hiervoor beschermen?
Ik hang al jaren 2 badlakens over de kooien en laat een klein lampje aan maar kun je met vuurwerk nog andere maatregelen nemen?

Ik wil de andere 5 zo ook niet verliezen! :-[


Petr@

Ahh vervelend Karin dat dit Jippie is overkomen :(
Ik denk dat je niet meer kunt doen dan inderdaad een lampje  aan te laten en misschien de radio. Maar een goede harde knal komt daar toch boven uit.
Als het bij mij in de straat heel erg is met vuurwerk, rij ik de voliere naar mijn slaapkamer want achter bij ons zijn de knallen een stuk minder.

Vind het zo erg voor je.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Ik zal ook zo bijzijn als het zondag is. Overdag heb ik er geen last mee maar 's nachts ben je er ook niet bij.
Het was ook net mijn liefste parkietje en ook pas 4 jaar oud en zo vrolijk maar ja wat een klap kan doen!

inge

Hey Karin ,wat naar  :(

Ik laat ook de tv aan als ik thuis ben en anders de radio.

Vind het jammer voor Jippie zo zonde,benieuwd wat het hier zal brengen.
Heel veel sterkte!

*wendy*

Wat erg van Jippie..  :'( Er wordt ook steeds langer van tevoren al vuurwerk afgestoken, ipv alleen met oud en nieuw zelf; echt geen pretje voor de bange beestjes. 

Misschien iets geks, maar mijn tante heeft katten die als de dood zijn voor vuurwerk en die gaan altijd naar de badkamer om te schuilen voor de herrie. Daar schijnt het een stuk minder hard te klinken.. Ik weet niet of je er wat mee kan, maar ik bedacht dat ineens..

Maaike*

He wat naar zeg..
Tegen van die hele harde lawine knallen enzo kan geen tv op, siddert direct door zo'n beestje heen.
Nog niet eerder gehoord dat ze daaraan, door schik, kunnen overlijden.

Sterkte Karin

karin v h

Citaat van: Maaike* op december 30, 2011, 15:51:11
He wat naar zeg..
Tegen van die hele harde lawine knallen enzo kan geen tv op, siddert direct door zo'n beestje heen.
Nog niet eerder gehoord dat ze daaraan, door schik, kunnen overlijden.

Sterkte Karin
Ze hebben schijnbaar (van horen zeggen) pal voor de appartement zwaar vuurwerk afgestoken vannacht en ik denk dat hij daarvan is geschrokken. Hij lag ook in een hele vreemde houding in de kooi. Niet in een houding dat hij ziek was ofzo, echt in een hele vreemde houding, hij was niet bang maar schrok wel altijd gauw als er iets anders was. Dus het kan haast niet anders.

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je kleine maatje Karin :(

Preventief kun je niet veel doen, behalve 'n lichtje aan laten en 'n radio aan.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Bah wat naar Karin.
Ik vind de knallen dit jaar ook erg hard, veel illegaal vuurwerk.
Dat mogen ze wat mij betreft hard aanpakken.

Veel sterkte,

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

TenT

Sterkte! Afwachten wat het hier straks gaat geven. Tot nu toe nog geen vuurwerk gehoord.

Moppers

Ik ben eigenlijk nooit thuis tijdens de jaarwisseling. Ik laat daarom een lampje aan en de radio. Harde knallen overstemmen de radio inderdaad, maar het geeft denk ik toch een kalmerende werking als de radio weer boven de knallen uit te horen is.

Hier hebben ze er gelukkig niet echt last van. Er wordt al vanaf kerst iedere avond flink geknald in de omgeving, vanaf vanochtend is het vrijwel continu poef en pang en af en toe een harde boem. (aangezien niet ieder vuurwerk hetzelfde klinkt maar even zo omschreven). Soms kijken ze even op of fladderen ze naar een ander stokje, maar dan gaan ze gewoon weer verder met waar ze mee bezig waren. De radio staat ook continu aan als ik thuis ben, ook als ik even de deur uitga.

Meer dan dat kan je denk ik niet doen. De ene parkiet kan er tegen, de ander wat minder, die van jou helaas helemaal niet. Kalmerende middelen lijkt me voor parkieten nou ook geen optie. Hoewel, misschien dat er Bachdruppels zijn die hierbij kunnen helpen. Je zou misschien nog even naar de reformdrogist of de Tuinen kunnen gaan en kijken wat ze daar hebben. Wel eerst uitzoeken welke soort je moet hebben, er zijn heel veel verschillende druppels.
http://www.bachrescue.nl/index.asp

Ik wens je veel sterkte met het verlies van Jippie.

Margie

Wat erg voor je dat Jippie overleden is. Zo zonde ook door dat rotvuurwerk.
Ik voel je verdriet, mijn parkietje is eergisteren ook overleden. Ik weet hoe je je voelt.

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van je verdriet en het gemis.

Margie