ziekte

Gestart door parkietenlover, december 26, 2011, 12:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

Ik zit mijn parkiet al een tijdje te bestuderen en ze wilt niet vliegen.
Normaal is ze altijd bang als ik met mijn hand in de kooi zit, maar nu blijft ze gewoon zitten of klimt ze over de spijlen !
Nu mijn vraag is, is ze ziek?
Want op een ander forum hebben ze me gezegd dat ze ziek is!
Alstublieft geef me snel antwoord! :(

(aangepast)

inge

Vliegt ze anders gewoon ook rond,of komt ze niet uit de kooi?

Parkieten-Freak

Hoe zit het met eten? Ontlasting in orde? Zijn de veren rond de snavel, ogen en anus mooi schoon?
Misschien heeft je parkiet op dit moment geen zin om te vliegen, heeft hij net gegeten of wil liever een dutje doen.
Laat het kooitje gewoon een uurtje openstaan en wacht af wat er gebeurt.


parkietenlover

#3
Ja, meestal komt ze na een paar uur wel uit de kooi maar dan gaat ze ergens zitten en dan beweegt ze niet meer.
Soms hangt er wat poep aan haar onderkant en staan er streepjes op haar hoofd maar dat zijn groeiende veren denk ik.
Maar ik heb iets opgemerkt bij de man hij houdt zijn pootje steeds omhoog, soms zet hij het neer maar dan weer neer.
Er is niets te zien maar is dit normaal?
Alvast bedankt voor jullie reacties! :D

(gewoon 'n punt aan 't einde van de zin is voldoende.)

patrick86

Heb je nu 1 of 2 parkieten?

in ieder geval ,Hieronder wat info over zieke parkieten:

Een zieke vogel geeft echter wel een paar alarm signalen af, die je in een vroeger ziektestadium op het juiste spoor kunnen zetten.

Let daarbij met name op de volgende verschijnselen:

- De vogel eet en/of drinkt niet
- Hij zit met opgezette veren op 2 pootjes
- De parkiet slaapt op 2 pootjes
- Uw parkiet praat en/of kwettert niet meer
- De ontlasting is waterig
- Er is sprake van "staartwippen"
- De kopveren van de parkiet zijn bevuild door slijm
- Er is sprake van evenwichtsstoornissen
- De parkiet heeft geen mooie bevedering
- De snavel en/of neusdop zien er "poreus" uit
- De vogel slaapt meer dan normaal
- De vogel heeft geen interesse voor zijn omgeving

Misschien heb je er wat aan.

Maaike*

Lees www.parkietenfreak.nl goed door, dan vind je vanzelf alle antwoorden op je vragen en ontdek je meer over het gedrag van je gevleugelde huisgenootje. Succes!

TenT

Citaat van: parkietenlover op december 29, 2011, 21:16:32

Maar ik heb iets opgemerkt bij de man hij hout zijn pootje steeds omhoog soms zet hij het neer maar dan weer neer!


Kan je deze zin even verduidelijken want ik snap hem niet helemaal.

Kleintjes

Citaat van: parkietenlover op december 29, 2011, 21:16:32
Maar ik heb iets opgemerkt bij de man hij houdt zijn pootje steeds omhoog, soms zet hij het neer maar dan weer neer.
Er is niets te zien maar is dit normaal?
Parkieten, en ook andere vogels, zitten wel vaker op 1 pootje. Dat is iets wat de natuur ze geleerd heeft en dus geen probleem is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ILoveMyBirds

#8
Het hoort ook dat ze op een pootje zit als ze dat niet doet tijdens het slapen/ uitrusten
dan is er iets aan de hand  :-\
Het is niet altijd duidelijk wat, want vogeltjes laten pas laat zien als ze ziek zijn door hun instinct.

TenT

Citaat van: ILoveMyBirds op maart 04, 2012, 20:01:55
Het hoort ook dat ze op een pootje zit als ze dat niet doet tijdens het slapen/ uitrusten
dan is er iets aan de hand  :-\
Het is niet altijd duidelijk wat, want vogeltjes laten pas laat zien als ze ziek zijn door hun instinct.

Er zijn ook parkietjes die op 2 poten slapen die perfect gezond zijn hoor. Dit is dus niet altijd zo.

EvadNL

Citaat van: TenT op maart 05, 2012, 16:42:13
Er zijn ook parkietjes die op 2 poten slapen die perfect gezond zijn hoor. Dit is dus niet altijd zo.

Klopt. Onze Pino doet dat ook en daar is niets mis mee.

Lilloontje

Niks mis mee als ze even niet op 1 pootje slapen. Bij Leilah wisselt het af, soms wel slapen op 1 pootje, de andere keer niet. En ik weet zeker dat zij in perfect gezonde staat is. Mocht je het verder niet zeker weten of ze ziek is of niet, en je maakt je wel erg ongerust, zou ik toch naar de da/va gaan om het zeker te weten. Succes en hou ons op de hoogte!  ;)

ILoveMyBirds

#12
Nou, als jullie dat zeggen dan zal het wel waar zijn. Maar mij hebben dat altijd zo gezegd  :P
Mijn Grietje slaapt ook op twee pootjes en het bleek dat ze een evenwichtsstoornis had, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ze niet heeft leren vliegen  :-\

parkietenlover

#13
Bedankt voor al de reacties! ;D