Geen veren rondom het bekje

Gestart door Pepelove, december 08, 2011, 19:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pepelove

Hallo Mensen,

Ik had een vraagje!
Ik heb een parkietje die samenleeft met een kruipertje. Dit gaat heel erg goed
Wat de titel al aangeeft is dat hij weinig tot geen veren heeft rondom zijn bekje.. Verder is hij redelijk tot goed in de veren. Zijn maatje
Zit ook uitstekend in de veren

Wat ik mij af vroeg wat hier de oorzaak van kan zien. Het parkietje gedraagt zich uitstekend, eet goed, beweegt goed en laat zich goed horen. Eerst dacht ik aan schurftmijt maar dit heb ik behandeld met vaseline.. Ik zei dat veren wel weer willen komen

Kan iemand mij helpen
Groeten Peter

TenT

Kan je een foto plaatsen dat kunnen we zien wat je bedoeld. Ik denk touwens ook dat je beter eerste een DA/VA belt voordat je begint met behandelingen.

RicoBella

Het is in dit geval inderdaad wel handig als je een foto plaatst. Mijn grasparkietjes hebben het ook wel eens maar dat is heel minimaal en vaak zo rond de rui vlak boven de snavel.
Ik weet namelijk nu niet goed wat je precies bedoelt.

Moppers

Heb je naast vaseline ook iets anders gebruikt tegen de schurftmijt? Ik heb wel eens gezien dat een parkietje dat te lang werd behandeld met ivermectine ook de veertjes rondom de snavel/neusdop verloor.
Ook heb ik hier een mannetje dat altijd erg hevig ruit. Dan heeft hij enkele kale plekjes op onder andere zijn kop. Dat groeit snel weer vol met veren.

Pepelove

Dit is een foto van hem! Hij gedraagt zich niet ziek! Hij is nog erg vlot en zijn babbel nog klaar
Heb alleen vaseline gebruikt!

Groeten Peter

[verwijderd door de beheerder]

Pepelove

Zoals je misschien ook kunt zien is er bij het buikje kale plekjes!
tot hoe lang kan de rui zich aan houden

Groeten Peter

Maaike*

#6
Z'n neusdop ziet er goed uit. Maar die kale plekken, vreemd. Al contact gezocht met een dierenarts? En zie je progressie ten opzichte van dagen eerder, blijft het hetzelfde of verslechterd het?

TenT

Ik zou inderdaad even contact opnemen met een DA/VA.

Moppers

Ik zie niet alleen kale plekjes, maar ook niet normale huid. Misschien heeft hij last van een andere parasiet of een huidschimmel. Dergelijke dingen zijn prima te behandelen, maar er moet wel even naar gekeken worden om te zien wat de juiste behandeling is.

Pepelove

Bedankt voor jullie reacties! Zal z.s.m. naar de dierenarts gaan!