Ivy's eerste nestje

Gestart door Maaike*, december 21, 2011, 21:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Gelukkig gaat dit goed. Een beetje zon achter de wolken. Ik gun je deze gezelligheid van harte.

Maaike*

Piep...piep...stommel...stommel...het eerste piepje is geboren. Ik mocht in eerste instantie alleen het kapotte ei zien...

[verwijderd door de beheerder]

Loeky

Wat schattig zeg en lief. Eindelijk eens positiefs nieuws!
Geniet er van!
Het zal wel niet de eerste parkietenbaby in het nieuwe jaar zijn, ha,ha ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Maaike*

Dank jullie wel! Het is inderdaad wel even fijn wat leuk nieuws te kunnen vertellen.

Hier is dan t kleine piepje.

[verwijderd door de beheerder]

*wendy*

Ach, wat ontzettend schetig!

Sara

Aah, wat leuk Maaike! Doet me weer terugdenken aan mijn roze frummels...  :)
En als ik het goed zie is het kropje ook goed gevuld! Proficiat met het eerste kleintje!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Maaike*

2 gebroken eitjes gespot; piepje 2 is ook geboren!

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Spontaan verliefd!

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Kreeg zojuist de schrik van mijn leven: zag een van de piepjes op de grond van de volière liggen. Ik denk dat ie aan een van de ouders is blijven hangen bij het naar buiten vliegen, de eitjes kiepert Ivy namelijk ook netjes aan de zijkant van t nest ipv eruit. Piepje was al n beetje koud dus heb m snel met handschoen en al onder moeders vleugel gelegd.

[verwijderd door de beheerder]

Margie

Verdorrie.....kom jij nog wel aan slapen toe?
Als jij er niet steeds zou zijn.......  :)

In elk geval maar goed dat je het gezien hebt!

inge

Oei,dat zal inderdaad schrikken geweest zijn :o

Wat een zorg he, je hebt er je handen vol mee .


Maaike*

Citaat van: Margie op januari 08, 2012, 07:48:55
Verdorrie.....kom jij nog wel aan slapen toe?
Als jij er niet steeds zou zijn.......  :)

In elk geval maar goed dat je het gezien hebt!

Haha, moet er een beetje om lachen. Zag t gelukkig op tijd maar check nu ook wat vaker de bodem. Ik slaap nog genoeg maar ben door de afgelopen gebeurtenissen duidelijk wat alerter en minder onbezorgd.

Loeky

Hoi Maaike,

Wat klein wat kwetsbaar en moeilijk voor te stellen dat
het een mooi parkietje wordt.
Het gezegde/spreekwoord is hier goed van op toepassing.
Lelijk in de luier is mooi in de sluier!

Erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt met die foto's
en leuke verhaaltjes!

Geniet er maar van dat heb je verdiend! ;D
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Margie

Citaat van: Maaike* op januari 08, 2012, 12:10:48
Ik slaap nog genoeg maar ben door de afgelopen gebeurtenissen duidelijk wat alerter en minder onbezorgd.

Ja, maar dat kan ik mij wel heel goed voorstellen hoor. Het is gewoon heel erg vervelend om zieke vogeltjes, of nog erger, overleden vogeltjes te aanschouwen. Dus doe je alles om dat te voorkomen of op te lossen.
Hopelijk knapt Delphine helemaal op en gooit Ivy geen kinderen meer met schil en al de deur uit. Dan hoef je alleen nog maar lekker te kijken hoe je jonkies met de dag mooier en groter worden.

Maaike*

Vandaag toch weer opmerkelijk nieuws (het begint te wennen): Ivy heeft het derde eitje buiten het nest gekieperd.
Nog wel in het broedblok, maar tussen de eierschalen van de andere 2.
Ik heb even geschouwd maar kon niks vreemds ontdekken, geen verkleuring of iets, en deze is pas woensdag uitgerekend.
Ik heb 'm weer teruggelegd, we zullen zien wat ze de komende dagen doet.

Gelukkig geen jonkie meer uit 't nest.

Wouter

Het zou kunnen dat het een onbevrucht eitje is. In dat geval zou hij duidelijk rozer moeten zijn dan de rest. Of een ongelukje, dat kan natuurlIjk ook.

TenT

Ik hoop dat er inderdaad niks aan scheelt en dat het woensdag uitkomt!

Maaike*

#37
Citaat van: Wouter· op januari 09, 2012, 00:32:23
Het zou kunnen dat het een onbevrucht eitje is. In dat geval zou hij duidelijk rozer moeten zijn dan de rest. Of een ongelukje, dat kan natuurlIjk ook.

Ik heb alle eitjes geschouwd vanaf het begin en deze was duidelijk wit en eerst rode bloedvaten, later niet meer doorschijnend net als de rest.
Dacht even dat het eitje weg was, maar nee, ze broed er gewoon weer op. Denk dat het een vergissing was óf dat het piepje wat erin zit overleden is, maar ik kan aan de schaal van het ei daarover nog niks zien.

Maaike*

Timo en Ivy zijn er maar druk mee. Mama moet veel gevoerd worden. En dan ook nog aandacht voor elkaar...
En ook Timo is nu veelvuldig in het blok te vinden om beide piepjes te voeren.

Met de piepjes gaat het goed, ze groeien zichtbaar. Gezellig hoor, zo'n kraamkamer in huis.

[verwijderd door de beheerder]

Dirk92

Super leuk om te zien. en de drukte van zoveel vogeltjes is mij (nog) niet voor te stellen.
Kleine Gijsje en Jip