Ivy's eerste nestje

Gestart door Maaike*, december 21, 2011, 21:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike*

Dag 17.
Mama Ivy heeft nu een halve bruine en half wit/blauwe dop.
Het gaat goed met de kleintjes en ze groeien naar kleine donsbolletjes.
De kleuren worden ook steeds duidelijker, eentje blauw/wit en de ander groen/geel.
Ben wel benieuwd naar hoe het blauw kleintje zich ontwikkeld want Timo heeft daar allerlei kleuren blauw, waaronder violet in zitten.


[verwijderd door de beheerder]

TenT

Mooie foto's! Kan de moeder goed alleen voor de jonkies zorgen?

Maaike*

Citaat van: TenT op januari 24, 2012, 20:58:14
Mooie foto's! Kan de moeder goed alleen voor de jonkies zorgen?

Ja ik controleer ze regelmatig, kropjes zien er goed uit.

Hier een filmpje.

Maaike*

De piepjes zijn vandaag 20 dagen oud.

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Ivy mag er af en toe even uit om de vleugels te strekken...vandaag kwam ik golliwoog én een spiegelplantenbak tegen... dat hoefde ik geen 2x tegen dr te zeggen... >klik<

Maaike*

bedankt.

Ze zijn alweer 22 dagen vandaag

[verwijderd door de beheerder]

Dirk92

Zo je ziet al goed een kleurtekening :) echt zoo schattig, weet je al of je ze zelf houd?
Kleine Gijsje en Jip

Maaike*

Citaat van: GenD op januari 30, 2012, 08:59:02
Zo je ziet al goed een kleurtekening :) echt zoo schattig, weet je al of je ze zelf houd?

De kans is groot dat ik er één houd en drie maal raden: dat wordt dan de blauwe. Deze is de meest ondernemende van de twee, net zijn/haar moeder. Alhoewel ze allebei heel lief zijn heb ik daar niet voldoende plek voor en mag er straks eentje naar een ander huisje *slik*.

Margie

Het beginnen nu al echt 'parkietjes' te worden, hè?
Het lijkt mij zo moeilijk om zo'n jonkie dan weg te geven/verkopen aan andere mensen. Is het niet een beetje je eigen kindje geworden? Hebben ze nog steeds geen namen trouwens?

Maaike*

Citaat van: Margie op januari 30, 2012, 20:23:46
Het beginnen nu al echt 'parkietjes' te worden, hè?
Het lijkt mij zo moeilijk om zo'n jonkie dan weg te geven/verkopen aan andere mensen. Is het niet een beetje je eigen kindje geworden? Hebben ze nog steeds geen namen trouwens?

Leuk he!
Nee, ze hebben nog geen namen. Dat wil ik overlaten aan de nieuwe eigenaren, of nou ja, eigenaar.
Wellicht is de groene een popje dus wie er nog zo een zoekt....en straks handtam.
Ik ga wel wat eisen stellen, maar dat komt omdat ik zelf eisen stelde aan het houden van parkieten en ik wil bewust geen (tamme) parkieten afleveren op een plek die daar heel anders mee omgaat.
Overigens zullen ze rond de eerste week van maart zelfstandig zijn en dan mag íe dus weg :-)


  • Het parkietje moet dagelijks rond kunnen vliegen
  • Het moet bij een tweede parkietje geplaatst worden óf er komt nog een tweede parkiet bij
  • Hij/zij is niet bedoelt voor de kweek (tenzij je met je 2 parkietjes kweet ofzo)




Margie

Je hebt groot gelijk! Zou ik ook zo doen.

Even iets heel anders...wat is dat voor groen stipje/vlekje op de snavel van het groene parkietje?
Ik bedenk mij nu trouwens dat je nu het zelfde hebt als WPRC... nog wat.
Die heeft ook 'groene' en 'blauwe'. ;D

Kleintjes

Jonge parkietjes hebben altijd 'n donkere / zwarte snavel. Na verloop van tijd verkleurt dze naar de 'gewone' kleur.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Margie

Nee, dat bedoel ik niet. Kijk nog maar eens goed naar de laatste foto's, dan zie je een groenig rond vlekje aan de zijkant van de snavel zitten bij de groene. Dat heb ik nog nooit gezien.

Kleintjes

Ziet er naar uit dat 't groenvoer is / was.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Margie

Oh ja, dat denk ik ook.
Op de eerdere foto's is het er niet inderdaad.

TenT

Ze zijn mooi geworden. Ik had nooit gedacht dat je nu al het karakter kunt zien van je parkietjes. Hoe gaat het met de vader?

Maaike*

#76
De vader protesteert dat 'ie alleen in een kooi zit, maar ja..nog heel even en dan vliegen ze uit.

We zitten nu op 26 dagen.
Het blauwe piepje is omgedoopt tot Tara. Van haar weet ik dankzij mutatie berekeningen al dat het een popje is.
Ze ziet er op de foto iets blauwer uit dan reëel, komt door de lichtval.

Deel 1:

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Deel 2:



[verwijderd door de beheerder]

Margie

Oh wat zijn ze mooi, Maaike. 
Wat is dat dan voor mutatieberekening? Dat je ongeveer kan uitrekenen welke kleuren de jonkies krijgen dat wist ik, maar het geslacht???? ???


Maaike*

Citaat van: Margie op februari 03, 2012, 11:38:35
Oh wat zijn ze mooi, Maaike. 
Wat is dat dan voor mutatieberekening? Dat je ongeveer kan uitrekenen welke kleuren de jonkies krijgen dat wist ik, maar het geslacht???? ???

Nou ja berekening. Het blauwtje is een opaline net als haar vader en dus ( :o) een popje. Met dank aan de kenners dus  8)