Ivy's eerste nestje

Gestart door Maaike*, december 21, 2011, 21:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike*

Onlangs vertelde ik al dat Ivy een eitje had gelegd, deze was echter onvruchtbaar. Maar nu is het dan hoogstwaarschijnlijk toch raak. Via facebook hou ik een soort foto dagboek bij en het leek me leuk dat hier ook te doen.

Maandag: Eerste eitje
Dinsdag: Timo houd nieuwsgierig de wacht
Woensdag: Het tweede eitje

[verwijderd door de beheerder]

inge

Hey Maaike, spannend he.

Veel succes ,
T,is wel een hele belevenis hoor ,ikzelf was blij dat ze een paar weekjes oud waren .
Was meer bezorgd of dat ik er van genoten heb :D

Het allerbeste met je grasjes.

parkietengek12

Leuk, dit ga ik volgen  ;D
Wat een grappig nestkastje trouwens, zelf gemaakt? Heb ze nog nooit zo gezien namelijk :)
Ik wil dit ook zo graag een keer :P

Maaike*

@Inge, ja spannend hoor, leuk ook te zien hoe het gedrag van beide parkieten veranderd. Vooralsnog ben ik niet zo bezorgd, nou maar hopen dat dat zo blijft ;-)

@TenT je wordt op je wenken bediend...

@parkietengek, deze heb ik bij de dierenwinkel gekocht, het was een mini-bouwpakketje.

Zo en dan meteen een foto-update: Ivy aan het broeden.

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Ik vind het zo'n grappig gezicht, haar staart steekt steeds uit het nestkastje.

[verwijderd door de beheerder]

TenT

Citaat van: Margie op december 22, 2011, 17:44:35
Ohhhhh wat leuk, Maaike.
Wat grappig hoe Timo bovenop dat nestkastje zit te kijken, zeg.

Ben reuze benieuwd, ik ga dit volgen.

Ja ik hoop dat Timo geduld heeft. Gaat nog wel even duren voor hij zijn kindjes ziet.

Maaike*

En daar is numero 3! Ik heb nog niet duidelijk kunnen vaststellen of ze ook vruchtbaar zijn maar ik dacht bij eitje 1 (nu vier dagen oud) een heel klein rood streepje te zien. Tis nog even afwachten dus...

[verwijderd door de beheerder]

Margie

Ik hoop het maar zo voor je.
En ook voor je parkietjes trouwens. Elke dag zo'n ei leggen...en dan voor niks :o
Ik moet er niet aan denken....


Maaike*

Timo druk in de weer met voeren van Ivy. En goed nieuws, tijdens de nestcontrole vanmorgen is 1 eitje al opvallend wit (teken van vruchtbaar eitje).

[verwijderd door de beheerder]

Loeky

Wat spannend Maaike en wat een duidelijke foto's, leuk!
Hier gaat het ook super met z'n vieren.

Groetjes uit Loeky's dierentuin
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Maaike*

Update: 4de eitje is inmiddels gelegd en tijdens het schouwen bleken er al 2 duidelijk zichtbaar bevrucht. Leuk!

[verwijderd door de beheerder]

TenT

Hoop dat de rest ook bevrucht is. Veel succes.

inge

Wat een mooie foto 's,leuk eens zo een foto te zien waar je duidelijk ziet dat het bevrucht is.

Nog heel veel succes ermee,ben benieuwd :)

Maaike*

Ivy komt af en toe even van 't nest om met Timo te kroelen. Er zijn geen eitjes meer bijgekomen, ik verwacht ze ook niet meer, dus het aantal blijft staan op 4.

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Even een update: vandaag zag ik tijdens het schouwen dat alle vier de eitjes bevrucht zijn, al is de laatste nog een ieniemini rood draadje.
Even geen foto's, heb mijn handen vol aan het ontsmetten en verzorgen van de zieke Tommy. Gelukkig gaat het tot nu toe goed met Ivy en Timo, soms broeden ze tot mijn verbazing samen.

Nog wel even de vraag, maar die staat inmiddels al ergens, hoe het komt dat Ivy nog steeds grote ontlasting produceert en haar laatste eitje van zondag is. Ik vond vier eigenlijk wel voldoende...maar wellicht denkt madame daar anders over. Ik zie verder geen tekenen van ziekte of legnood bij haar gelukkig.

Sara

Volgens mijn ervaring kan het popje nog na het leggen van het laatste eitje een heel tijdje grote ontlasting produceren (ik geloof dat dat hier bijna een week duurde na het laatste eitje). Het is dus heel normaal dat je popje nu nog grote ontlasting heeft. Als het laatste eitje al van zondag is, volgt er nu normaal geen eitje meer.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Maaike*

Dank Moppers en baasje van Arno, ben nou even extra alert, maar ben blij dat het er gewoon nog even bij hoort. Denk niet dat ze nog eitjes gaat leggen, maar met Ivy weet je het nooit helemaal zeker...

Maaike*

Update: Ondertussen gaat het broeden ook nog steeds door. Zojuist zag ik met schouwen dat de 4de (een week oud nu) toch niet doorzet, waardoor er nu 3 bevruchte eitjes liggen en 1 onbevruchte. Als alles goed gaat, komt het eerste eitje vanaf ongeveer aanstaande vrijdag uit.
Eigenlijk ben ik wel blij met maar 3 bevruchte eitjes, ik heb mijn handen momenteel al vol aan de zieke Tommy en het dagelijks ontsmetten van alle verblijven.

Maaike*

Even wat leuks: samen trosgierst eten.

[verwijderd door de beheerder]

TenT

Inderdaad een leuke foto. Ik hoop dat de 3 andere eitjes dan inderdaad wel bevrucht zijn.