Golliwoog

Gestart door o0erin0o, september 29, 2011, 14:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

o0erin0o

Hallo iedereen!!

Heb vanmorgen op internet gelezen dat Golliwoog een eetbaar plantje is voor vogels e.d
Nu ben ik wezen bij dierenwinkels en tuincentrums in de buurt maar niemand verkoopt het..
Weet iemand waar ze het wel verkopen in de provincie Friesland en Groningen?

Alvast bedankt!!

BudgieMe

#1
Het wordt soms in tuincentra ook onder een andere naam verkocht.
Fiesta, geloof ik. En knabbeltuintje of zo.
Ik ben in jou regio niet bekend helaas.

Stuur anders een mail hierna toe ( onderaan de pagina ), misschien kunnen zij je wat adressen geven;

http://www.golliwoog.nl/

Kleintjes

Intratuin verkoopt hem als Knabbelsnaveltje (denk dat je die bedoelde Nicky? ;) )

Je kunt Golliwoog trouwens ook prima stekken ( = vermeerderen).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

Citaat van: Kleintjes op september 29, 2011, 14:34:27
Intratuin verkoopt hem als Knabbelsnaveltje (denk dat je die bedoelde Nicky? ;) )

Je kunt Golliwoog trouwens ook prima stekken ( = vermeerderen).

Ik heb dat knabbelsnaveltje ook van de Intratuin. Het is mega gegroeid toen ik hem buiten neerzette (ging eerst dood en groeit nu de pot uit :P).
Maar nu gaat hij weer een beetje dood door het slechte weer en had hem weer binnen gezet. Hoe kun je dit plantje nou goed stekken? Want het zijn allemaal grassprietjes en dat kan je toch niet per sprietje eruit halen? :P

Kleintjes

Gras sprietjes? Oh, verhip. Zie 't net pas. Dat is inderdaad weer iets anders dan Golliwoog. Mijn excuses!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

o0erin0o

hey alvast bedankt allemaal..
Ik heb die mensen van golliwoog gemaild maar nog geen reactie...
dus wacht nog even af.
Maar kattengras mogen parkietjes ook hebben toch?
Ik heb dat nu wel in huis dus probeer ik dat eerst maar wil die golliwoog ook graag proberen.

Kleintjes

Kattengras mag ook, prima alternatief :)

Wat betreft vermeerderen van Golliwoog: Je kunt 't plantje scheuren en in kleinere potjes planten.
't Schijnt dat ze 't buiten in de volle grond ook erg goed zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

Citaat van: Kleintjes op september 29, 2011, 15:38:19
Gras sprietjes? Oh, verhip. Zie 't net pas. Dat is inderdaad weer iets anders dan Golliwoog. Mijn excuses!!

Haha xd ik zag mezelf al grassprietjes met een pincet eruit halen en in een andere pot doen :P

Parkieten-Freak

Misschien dat er leden zijn die Golliwoog hebben en bij jouw in de buurt wonen. Het is namelijk heel gemakkelijk om Golliwoog te stekken.
Zet anders even je vraag evn op het prikbord, wie weet kan iemand je helpen.  :)


Mirjam

Wellicht een overbodige aanvulling  ;).

Wat ook leuk is onkruidzaad in een pot aarde te zaaien. Dat groeit als kool en dat vinden mijn parkietjes ook geweldig. Meestal heb ik verschillende bakken staan in diverse stadia zodat ze altijd lekker wat te spelen, te slopen en te eten hebben.
Ennn, ook nog eens behoorlijk goedkoop.

Blue

He, even een extra vraagje hierbij naar aanleiding van de laatste post...

Zou je ook parkietenzaad kunnen zaaien in een bakje? Mogen ze daar dan ook van eten? (Lijkt me wel?!)

Moppers


TenT

Citaat van: Blue op november 10, 2011, 09:52:35
He, even een extra vraagje hierbij naar aanleiding van de laatste post...

Zou je ook parkietenzaad kunnen zaaien in een bakje? Mogen ze daar dan ook van eten? (Lijkt me wel?!)

Je moet natuurlijk kijken waar je het in zaait. Gewone aarde lijkt me geen goed idee als je parkietje er dan in gaat staan kan je hele huis vuil worden. Maar het is natuurlijk persoonlijk of je dat erg vind of niet.

wrcpino

Een lekker blaadje andijvie zijn ze ook gek op hoor en dat kan je gewoon in de supermarkt halen.
Die van mij vinden het heerlijk vooral als je het na het afspoelen, lekker nat in de kooi hangt!

Blue

Citaat van: TenT op november 10, 2011, 18:56:22
Je moet natuurlijk kijken waar je het in zaait. Gewone aarde lijkt me geen goed idee als je parkietje er dan in gaat staan kan je hele huis vuil worden. Maar het is natuurlijk persoonlijk of je dat erg vind of niet.

Ja da's natuurlijk ook iets waar ik nog niet aan gedacht had :D
Maar voorlopig durf ik ze nog niet uit de kooi te laten, dus dacht gewoon van een klein bakje vol te zaaien en eens in hun kooi te zetten.

@wrcpino, bedankt voor de tip! Heb de parkietjes nog niet lang, voorlopig zijn ze nog niet zo "avontuurlijk" in hun eten. Maar ik ga het zeker proberen!

Audrey

Ook leuk: tuinkers. Op stage heb ik dat eens gezaaid, en toen ik met het bakje thuiskwam hebben ze er wel wat van geproefd. Dat kun je trouwens op keukenpapier zaaien. Gewoon keukenpapier vouwen en in een bakje leggen, water overgieten tot het verzadigd is en zaadjes strooien. Dit groeit al in enkele dagen.

Misschien kun je parkietenzaad ook wel zo zaaien, ga ik eens proberen binnenkort  :)

foxie13

Ja dat kan ook, ik doe het meestal op zo'n rond make-up wattenschijfje. Je kan ook kattengras op zo'n wattenschijfje strooien.