Vliegt in het eten en op de glazen

Gestart door robijntje86, december 19, 2011, 12:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robijntje86

Beste forumleden!

Ik heb veel in de zoekfunctie geprobeerd te zoeken maar veel antwoorden gaan specifiek over bijten.
Mijn parkietje Mojito is sinds donderdag niet meer bij me weg te slaan! Dat is natuurlijk helemaal super leuk maar hij is nu zo brutaal dat hij zelfs in mijn eten vliegt en op de glazen met drinken gaat zitten. Dit is natuurlijk a) niet zo fijn en b) ook niet echt veilig voor Mojito want je drinkt weleens koffie of thee en dit is natuurlijk heet.
Nu vraag ik me af hoe ik hem dit het beste kan afleren. Ik heb hem in zijn kooi gezet met het gevolg dat hij zijn kooi afbreekt omdat hij eruit wilt.... >:(

Alvast bedankt!

TenT

Heeft hij een vriendje? Als het antwoord neen is raad ik je aan er toch 1 te nemen.

robijntje86

Ok dat is een optie, maar stel nou dat dat niet kan of dat ik dat niet wil?

Kleintjes

De meesten laten de parkietjes in hun kooi totdat ze klaar zijn met eten en laten ze dan pas los.

Zout en dergelijke kruiden zijn schadelijk voor parkietjes.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Als ik iets aan het eten ben, dan mogen de vogels niet los. De meeste van mijn vogels kijken er niet naar om, maar een van mijn valkparkieten jat het eten nog uit mijn mond als ik niet uitkijk.

Laat hem in de kooi als je gaat eten of iets gaat drinken. Geef hem dan ook iets lekkers, zoals een plakje komkommer of een blaadje andijvie. Zo kan hij samen met jou eten, maar toch veilig en gezond. Gedraagt hij zich goed, beloon hem dan met lieve woordjes. Is hij onrustig of probeert hij op een andere manier je aandacht te trekken, negeer hem dan. Zo leert hij vanzelf dat ongewenst gedrag niet beloond wordt en dus zinloos is, en kan je rustig eten.