klappen met de vleugels

Gestart door pipi, december 18, 2011, 13:00:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Als pipi losvliegt dan gaat ze soms klappen met d'r vleugels.

Wat zou dit kunnen betekenen?

Pip is trouwens écht een onderdeel van ons gezin, ik had niet verwacht dat een parkietje zo ontzettend leuk kan zijn, we zijn er allemaal helemaal gek van.  ;D

TenT

Begint ze te klappen terwijl ze al een tijdje aan het vliegen is of als ze net opvliegt?

pipi

beetje laat maar het is als ze opvliegt.

Is ze ergens ontevreden over?

TenT

Als ze opvliegt dan is het geen probleem hoor dat doen ze hier ook.

pipi

en anders?

Ik dacht dat het een beetje bozigheid was.
Ze kan trouwens wel vreselijk tekeer gaan als ze ergens wordt weggejaagd als ze er wil blijven.

TenT

En anders zou ik het niet weten. Maar misschien kunnen de andere forumleden je verder helpen.

RicoBella

Kiki doet het ook wel eens uit enthousiasme.
Als ik bijvoorbeeld in de kamer ben en ik loop weg gaat hij wild heen en weer springen en 'klappen' met zijn vleugels zo van: "kijk mij eens hier zitten, niet weggaan, ik wil aandacht".
Als dat bij mijn vogeltjes gebeurd is het altijd een manier om aandacht te trekken, of om te laten merken (buiten de kooi) dat hij ergens anders heen wil (Kiki kan niet altijd even goed vliegen), en dan breng ik hem daar heen.

Check wel even op ziekteverschijnselen, een vogeltje kan ook gaan trillen/klappen als hij ziek is. Ik weet namelijk niet of jouw 'klappen' ook mijn 'klappen' is. Eet hij goed? Ontlasting goed, gedrag goed etc?

Maaike*

Zou je misschien een filmpje vsn het geklapper kunnen maken pipi? Dan kunnen we met je meekijken.

pipi

filmpje maken, ja dan moet ik wel snel zijn, het is namelijk maar eventjes.
Ze is verder erg gezond, eet goed, drinkt goed, zijn ontlasting ziet er goed uit. Ik denk dat het uit enthousiastme is. Verontwaardiging, ik jaag haar even weg, ze demonstreert met haar vleugels, door met heel veel klapherrie weg te vliegen. (nu zit ze op mijn schouder zachtjes te keuvelen en te kijken hoe ik zit te tikken op de laptop).