broeden

Gestart door parkietenlover, december 17, 2011, 17:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

Hallo,
ik zit met de vraag hoe je ze kunt laten broeden. Mijn vader (duivenkweker) zei me dat ik de pop en man apart kan zetten en na een tijdje terug bij elkaar te zetten. Hij zei dat dat werkt bij duiven, maar ook bij grasparkieten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

(leestekens aangepast, is nu prettiger leesbaar)

Maaike*

Google eens op 'broeden grasparkieten', daar vind je antwoord op al je broedvragen. Of gebruik de zoekfunctie van dit forum. Succes!

TenT

Ik heb hier duiven en parkieten. Maar er is toch wel een groot verschil tussen deze vogels er is zelf bijna geen vergelijk mogelijk! Duiven die alleen zitten voelen zich niet eenzaam parkietjes wel. Duiven zullen geen vrienden worden met andere tenzij ze een koppel vormen met deze andere parkieten wel. Ik heb geen idee hoe parkieten zich gedragen als er een broedblok hangt maar als duiven een nest hebben zijn ze behoorlijk rustig (als ze alleen op een hok zitten). Nu wat je vader verteld dat je als je duiven apart zet en daarna samen ze sneller broeden is volledig waar. Ze krijgen dan meer vuur*. Bij parkieten heb je dit niet. (ik herhaal ik weet niet hoe het is als er een broedblok hangt)

Dus om dit (te)lange verhaal kort te maken. Hang er gewoon een broedblok in de kans lijkt me dan het grootst dat het gaat lukken.

* Ik weet niet hoe je dit anders kan zeggen kan misschien kan iemand het zeggen of veranderen.

P.S. Als je gaat kweken met parkieten informeer je dan heel goed. (niet bij je vader want kweken met duiven is veeeeeel simpeler dan met parkieten)

Kleintjes

Duiven en parkieten zijn 2 heel verschillende werelden.

Lees je eerst eens goed in over 't kweken van grasparkietjes.
Waarom wil je eigenlijk kweken?

Kweek pas met parkietjes als je 1000% zeker bent van je zaak, dat je er de tijd en aandacht voor hebt, plus vervoer/ financiele reserves hebt om (in geval van nood) naar de DierenArts te kunnen gaan.
Kweek ook pas in 't voorjaar, als 't warmer is. De winter is absoluut geen goed seizoen (ongeplande nestjes kunnen gebeuren :S), voorkom winter-nestjes.
Er is zo ontzettend veel goede informatie gegeven over kwekekn, is zelfs 'n heel onderdeel aan gewijd.
Lees daar eens alles door, en vraag je dan nogmaals af: Waarom wil je kweken?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietenlover

Eerst wil ik jullie danken voor jullie reacties, ik wil kweken in de zomer maar ik ga deze periode eerst informatie opdoen!En ik wil kweken omdat mijn vriend ook 2 grasparkietjes wil maar hij mag er geen gaan kopen omdat zijn moeder denkt dat er met de kleintjes dan iets mis gaat zijn maar zijn moeder vertrouwt mij wel!
Dus rekent hij erop dat ik deze zomer of de volgende ga kweken en 2 gezonde parkietjes aan hem geef omdat ik dat hem beloofd heb!
P.S. als je er iets van snapt:Sorry daarvoor;)!