parkietje met mank pootje aanschaffen?

Gestart door Margie, december 15, 2011, 14:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

#20
Ja hè, mooie vogel hè?! In het echt is het ook ècht net een spruitje, hihi.

Het lijkt verdorie wel of ik weer een baby heb....zo druk ben ik er vandaag mee ;)
Ik had ze een uur geleden afgedekt met een doek om te gaan slapen. Spruit werd er panisch van. Ik hoorde een hoop gefladder en getjilp. Aangezien ik toch niet weet hoe Okkie zich gedraagt ten opzichte van Spruit, word ik er zelf gek van dat ik niets kan zien. Doek optillen, kijken.....van paniek zat Spruit vast in een speeltje. Speeltje maar gelijk weer verplaatst. Ik had in de tussentijd ook nog een zacht kussentje/nestje voor Spruit gemaakt. Een washandje met daaromheen een zakdoek. Dat neergelegd op het speelgoedladdertje dat ik horizontaal van de zijkant kooi tot over een zitstok heb laten lopen. Hij kan dus van de grond af op een zachte platte ondergrond gaan liggen (had ik hier op het forum ergens gelezen). Ik heb hem er een paar keer opgezet, maar hij wil het niet hoor.....de eigenwijs >:(
Ik denk inderdaad daarom dat het een mannetje is ;D)

Doek er weer over. Weer gepiep. Weer kijken. Okkie zat weer te plagen. Okkie eruit gehaald en in het kleine leenkooitje gezet. (nog net niet op de gang, net als een klein kind ;D)
Nee zeg, gaan ze naar elkaar lopen piepen en allebei als een wilde tegen de tralies van hun kooitjes hangen. Okkie er maar weer uit en toch weer bij Spruit. Nu heb ik de doek er maar afgelaten, hebben we allemaal rust :P
Stand van zaken: Okkie slaapt half en half (want die mist haar doek natuurlijk) op een stok. En Spruit ligt, of eigenlijk hangt hij meer op zijn buik, op het schommeltje. Rust!!!!

Ik ben benieuwd hoe het morgen weer gaat..... en oh ja....ik had de inrichting al veranderd (al gelezen op jullie site)

Maaike*

Hahaha, heel herkenbaar, dat getwijfel wat je nu het beste kunt doen. Volgens mij willen alle vogels zoveel als ze kunnen hoog zitten en niet op de grond, dus het verbaasd me niet dat Spruitje niet blijft zitten.

Plagen doen ze hier ook met regelmaat hoor (zijn nu ca 2 weken bij elkaar), ik zag net dat de dop van Delphine daar ietwat door beschadigt is. Ze moeten even territorium/grenzen verkennen he...Gewoon laten gaan mits het niet tot bloedens toe is. Wat al meerdere mensen zeggen, verander de inrichting van de kooi wat, zodat het voor hen beide nieuw is. En verder is geduld een zeer schone zaak :-)

Succes en veel plezier vooral ook met je Spruitje !!! Hihi

Margie

#22
Nou, ik ben best tevreden met hoe het nu gaat tussen de twee.
We hebben Spruitje nu inmiddels alweer 4 dagen, en in de tussentijd is er hier weer een hoop beroering gaande geweest.
We vonden toch wel dat ze in een te kleine kooi zaten, en aangezien Spruitje niet zo handig is met klimmen op een stokje, maar wel heel goed kan vliegen op een stokje, hebben we een nieuwe kooi gekocht. Althans....niet nieuw, maar via Marktplaats. Toen ik de kooi ging ophalen, schrok ik toch wel even van het formaat. De kooi is namelijk 90 hoog, 70 breed en 35 diep. Maar wat zijn ze blij! Vooral Spruitje. Hij vliegt nu lekker van stokje naar stokje en loopt niet meer zo te stuntelen. Ik merk ook gelijk dat Okkie hem veel interessanter vindt, nu.

Ze hebben nog wel eens ruzie, maar het merendeel van de dag zitten ze lekker samen naast elkaar. Er is zelfs al gezoend! ;)
Aan zijn pootje is nog niet veel verandering te zien, maar hij redt zich prima. Okkie was/is vrij rustig met "praten", maar Spruitje is een echte kwebbelaar.  ;D

En hij is ook iets minder eigenwijs geworden, want zo nu en dan gaat hij toch even op het bedje/hangmatje liggen. Maar echt lang niet, want hij wil niks missen. Wij zijn zo blij met Spruitje. Absoluut geen spijt van onze beslissing om hem te nemen. En met Arie de kanarie klikt het inmiddels ook. Ze vliegen zo nu en dan heerlijk met zijn drietjes rond en gaan op avontuur. Ik ben van plan om zo'n leuke klimboom te gaan maken die ik van veel leden op deze site heb gezien.

Voorlopig moeten ze het nog even doen met de lampen in huis. :(


[verwijderd door de beheerder]

inge

Super dat het zo goed gaat.
Altijd leuk om te lezen ;)
Geniet ervan!

Margie

Bedankt Inge. :)
Ik plaats nog even een foto van Spruitje op zijn matrasje. Misschien voor parkieteneigenaars die naar zoiets op zoek zijn, want ik kon er zelf eigenlijk niets over vinden. En dan kan er wat mij betreft een slotje op hoor ;)


[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Ahh, het bedje stond al hoog, zie t nu pas ;-)

Ontzettend leuk Margie, die kleine Spruit boft maar met jullie!

TenT

Citaat van: Maaike* op december 21, 2011, 13:20:17
Ahh, het bedje stond al hoog, zie t nu pas ;-)

Ontzettend leuk Margie, die kleine Spruit boft maar met jullie!

Volledig mee eens!

Margie

#27
Dank jullie wel... ;D

Maar ik zie het anders....WIJ boffen maar met zo'n lieve Spruit. Terwijl ik nu aan het typen ben, zitten ze alle speeltjes te onderzoeken. En een kamikaze-toeren die ze uithalen......hahaha.
Ik vind het eerlijk gezegd ook zóóó veel leuker om er twee te hebben, i.p.v. één. Al worden ze misschien nooit echt helemaal tam, het is al gewoon leuk om te kijken naar de inter-aktie van die twee. Ik laat ze nu deze week nog zoveel mogelijk met rust. Er is al zo veel verandering voor ze geweest. Ze zijn nog jong, verhuizing van kweker naar hier, wennen aan elkaar en dan ook nog een nieuwe kooi....

Volgende week ga ik weer met trosgierst proberen om ze tam te maken. Daar was ik met Okkie al mee begonnen, maar dat lukte iets minder goed sinds de kanarie kwam. Oh ja...ook dat nog, zou ik bijna vergeten!
Ik heb op you tube een filmpje gezien (2 om precies te zijn) hoe je je parkiet tam kunt maken met beelden erbij. Gaat vast goed komen. Zo niet, dan geniet ik gewoon zó van ze.

Ik probeer even die filmpjes hier bij te zetten, maar weet niet of het mij lukt. Wie weet zijn er meer mensen die dat wel graag willen zien. Deel 1: <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NflZziuR7Ag" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

                   Deel 2: http://youtu.be/txKuSW4d2Xg

TenT

Ja leuk als ze samen aan het vliegen zijn he.

Je hebt trouwens een pm.