acrobatische toeren

Gestart door yeldi, december 15, 2011, 09:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Hoi iedereen,

zoals sommige al gelezen hebben, heb ik een nieuwe parkiet gekregen genaamd Apple, geslacht is nog niet bekend, maar het is ondernemend typje, we hebben hier de afgelopen dagen al heel wat af gelachen.
Ik heb nog nooit een parkiet achteruit zien lopen over de bodem maar hij of zij doet het wel, klimmen, klauteren, het liefst bovenin de kooi gaan hangen aan 1 poot, proberen zich overal door heen te wurmen, zoals zijn trap, hij vindt dat hij er doorheen past, zich proberen compleet in zijn voerbak te wurmen, 1 was er nog leeg, nu er wat in zit doet die het niet meer, spartelen in het bad, via de meest onmogelijke manier op de schommel klimmen, en graven op de bodem.

Verder zegt die nog niet zo heel veel, af en toe komt er geluid uit, is nergens bang voor, gisteren begonnen met een stokje voor het opstappen, reageert die beter op dan op de hand, daar kijkt die argwanend naar, stukje appel aangeboden maar dat kon fietsen gaan stelen ha ha
In ieder geval is die de hele dag bezig met klimmen en klauteren door de hele kooi heen.
We zitten af en toe vol verbazing te kijken wat die nu weer uitvreet.
Iemand die dit soort toeren herkend ?

Loeky

Ja, ik herken dit gedrag, dit hoort bij een jong parkietje. Hij of zij moet zijn weg
zien te vinden. Hippie doet dit ook bij mij. Gaat vanzelf over, leuk om te zien!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

yeldi

het is ook erg leuk om te zien, dat deed de vorige niet, deze is ook voor de duvel niet bang, stond vandaag neus aan neus met een enorme rottweiler en niks aan het handje, ja door de tralies niet los.

Kleintjes

Citaat van: yeldi op december 15, 2011, 16:50:29
het is ook erg leuk om te zien, dat deed de vorige niet, deze is ook voor de duvel niet bang, stond vandaag neus aan neus met een enorme rottweiler en niks aan het handje, ja door de tralies niet los.

Evengoed toch opletten. Rottweilers zijn herdershonden. ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

yeldi

geen zorgen, tegen de tijd dat Apple los mag, zijn er geen honden en katten in de woonkamer, maar onze rottweilers zijn wel nieuwsgierig, sterker nog de teef jaagt de kat weg bij de kooi, die overigens aan het plafond hoog hangt, en de reu begint inmiddels mee te doen.

Maar over Apple gesproken, die had het voor elkaar gisteren met zijn voerbakken, op zijn kop had die zich in de voerbak weten te wurmen, dus we hebben hem eruit bevrijdt, voerbakken verwijderd, en gelijk bij de dierenwinkel van die simpele witte half ronde voerbakken gehaald die je aan de tralies moet ophangen en zonder deksel.

ook deze ronde liet hij zich zonder al teveel problemen pakken met de hand, want tja hij moest wel bevrijd worden, opstappen doet die zonder problemen en angst, ook geen bijt neigingen, als die op de bodem rond scharrelt en je komt bij de kooi dan komt die naar je toe, hij kan net over de rand heen kijken, echt grappig om te zien, en de schommel die is favoriet.