Een stel vraagjes..

Gestart door Davey040, december 13, 2011, 18:48:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davey040

Hallo mijn naam is Davey en kom uit Eindhoven.

Ik ben nieuw hier een ook nieuw in het verzorgen van een vogeltje.
We hebben ''vroeger'' wel een kanarie en grasparkiet gehad maar toen was ik 8 of zo.
Ben zelf van plan om een parkiet aan te schaffen.
Nu heb ik dus een aantal vragen aan jullie misschien kunnen jullie mij helpen...?

Ik heb al veel gelezen over het verzorgen en tam krijgen van een parkiet maar als jullie nog belangrijke tips hebben zijn ze altijd welkom!

Nou om te beginnen, waar kan ik het beste een parkiet aanschaffen? Dierenwinkel of toch een kweker, en zo bij een kweker waar kan ik een goed kweker vinden in de omgeving van eindhoven?!

En ik zat ook te twijfelen tussen een grasparkiet of een valkparkiet, maar wat is er zo verschillend aan de vogels behalve het uiterlijk? graag jullie mening of feiten hier over want ik wil nog veel leren.

En om het parkietje tam te krijgen bij welke leeftijd zou ik dan een parkiet het beste aan kunnen schaffen? en wat zijn dan echt de kenmerken waar ik op moet letten als ik er een koop, bijv voor de leeftijd hoe zie ik de verschillen echt goed?

Ik heb trouwens alle tijd voor het vogeltje dus het is niet ineens zomaar een opleving dat ik een vogel wil, dit wil ik al veel langer lijkt me hartstikke leuk om het beestje tam proberen te krijgen en ik ben gewoon een supergrote dierenvriend haha.

Alvast super bedankt voor jullie info!

TenT

Hallo en welkom.

Voor tips kan je altijd de zoekfunctie gebruiken daar vind je ongetwijfeld je tips!

Of je een parkiet beter koopt in een dierenwinkel of bij kweker hangt af van de winkel of kweker. Hier is een site met parkieten kwekers. http://www.webbird.nl/startkwekers.asp

Met je andere vragen kunnen de andere forumleden je wel helpen.

Davey040

Super bedankt! naar zo'n soort site was ik echt op zoek, nu maar hopen dat de kweker(s) reageren.

En ook hopen dat mijn andere vragen ook worden beantwoord:D

Bedankt nogmaals!

Kleintjes

En die staan in je andere topic, deze gaat vandaar op slot.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Voor alle duidelijkheid: we gaan in het andere topic van Davey040 verder.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27582.msg153821.html#msg153821

Dit topic zal ik sluiten.

Ah, Kleintjes is me net voor!  ;D