Gezocht jong parkietje omgeving Oss / Den Bosch / Uden

Gestart door yeldi, december 12, 2011, 07:26:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Wegens onverwachts overlijden na ontsnapping parkietje zijn wij op zoek naar een nieuw manneke, bij voorkeur nog zo jong mogelijk.
Wie heeft er op dit moment nog een nestje zitten bij voorkeur in de omgeving van Oss, Den Bosch, Uden ?
Ik hoor het graag, want het is erg stil hier in huis.

Bianca

Pietjepietje

Hoi Bianca, Ik heb een jong mannetje zitten van eind augustus. Ik ben vaak in de buurt van Den Bosch/Oss en Uden dus zou Eddy bij je af kunnen geven...mits een goed tehuisje natuurlijk!   ;D
Zie hieronder mijn topic over Eddy...

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27499.0.html

yeldi

Hoi,

dank je voor je aanbod, maar toen mijn buurman hoorde van juno, die had ik gekregen voor mijn verjaardag vorige maand, heeft die gelijk contact opgenomen met de kweker waar hij vandaan kwam, en die had nog een paar vliegen net uit het blok.
Wij zijn nu dus een nieuwe parkiet rijker, genaamd apple, wat het is weten we nog niet natuurlijk, mogelijkerwijze dat we over een tijd gaan overwegen om er een bij te nemen als bekend is wat het geslacht is.
Niettemin bedankt voor je aanbod.

Loeky

Hoi,

Gefeliciteerd met Apple!
Ik hoop dat het goed gaat met Apple.
Het maakt niet uit wat voor geslacht je bij Apple
zet. Mannetje of vrouwtje kan allebeide.

Veel plezier er mee!

Groetjes
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

*wendy*

Dit maakt wel uit: het hangt af van het geslacht van Apple wat voor vriendje je erbij kan plaatsen. Twee vrouwtjes gaat over het algemeen niet goed samen. Als Apple een mannetje blijkt te zijn, dan kan er zowel een man als een pop bij. Blijkt Apple een vrouwtje te zijn, dan kan je er een mannetje bij plaatsen.

Misschien kan je een duidelijke foto van de neusdop plaatsen (daglicht, zonder flits), zodat we met je mee kunnen kijken welk geslacht Apple is!

TenT

Veel plezier met Apple! Inderdaad even wachten tot je het geslacht weet voor je een nieuwe parkiet koopt.

Pietjepietje


yeldi

dank jullie wel voor jullie reacties, ik wil best een foto maken van Apple als het weer wat normaal daglicht buiten is, maar hij heeft nog een paarse neus, nou ja niet knalpaars, maar ze waren net uit gevlogen uit het blok, 7 weken oud werd ons verteld, wij bestuderen ook de neus al maar kunnen nog niks ontdekken, en of het nu een pop of een man is, voor ons om het even, wat ik begrepen heb heeft dat geen invloed op het tam maken en of praten.