Zijn dit spreidpoten?

Gestart door Parkietje1, december 11, 2011, 15:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietje1


Beste allemaal,

Ik en mijn man vermoeden dat het jongste grasparkietje (bijna 3 weken oud) en de middelste jongen (nu 3 weken oud) niet goed kunnen gaan staan omdat ze spreidpoten hebben. het oudste jong staat al op zijn poten en is best zwaar. Hij trapt continue op de poten van de andere jonkies en de jonkies liggen nog gespreid met hun poten.
Nou willen wij naar de dierenarts om ze te laten controleren, maar hoe is dat het handigste?

Is het handig het hele nestkastje met vrouwtje en al mee te nemen naar de dierenarts en dat ze ze oppakken met een doekje waar geen mensengeur aan zit? Wij hebben liever dat de ouders zelf de jongen doorvoeren namelijk.

Groetjes, Grasparkietje1

Kleintjes

Weet je zeker dat 't spreidpootjes zijn?
Hier staat meer informatie over spreidpootjes en de behandeling.
(aan 't einde van de apgina kun je door naar deel 2 over spreidpootjes)

Kun je goed zelf behandelen, als je dat aan durft.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkietje1

#2
Maar ik weet niet zeker of het dat is..... Ik vermoed van wel... Maar als ik ze vastpak voeren de ouders dan nog door? Want wil uiteindelijk dat de ouders ze blijven voeren
..

Groetjes,
parkietjes 1

Ps. Ik heb er een foto bij gedaan.

Bedankt trouwens voor de reactie. Ik hoop dat iemand via de foto mij kan vertellen of het spreidpootjes zijn.

Groetjes Parkietje1

Berichten samengevoegd,
GR PF



[verwijderd door de beheerder]

Parkietje1

#3
Beste mensen,

Kunnen jullie mij vertellen of dit spreidpootjes zijn? Degene die je ziet staan is 3 weken en de 2 die liggen ook zoiets.

Laat het me alsjeblieft weten dan ga ik er wat aan doen!

Groetjes, Parkietje 1

Berichten samengevoegd, topictitel aangepast.
GR PF


[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

@ parkietje1:
Zojuist heb ik een berichtje gestuurd naar een van onze leden met de vraag of ze even wil kijken. Ze heeft ervaring met spreidpootjes.
(Zelf heb ik het vermoeden dat hier om spreipoten gaat).



karin v h

Hallo Parkietje1,
Beide parkietjes hebben spreidpootjes.
Pak dit zo snel mogelijk aan, ik weet niet of je mijn verhaal over spreidpootjes hebt gelezen?
Lees hier mijn verhaal.
http://www.parkietenfreak.nl/z-spreidpoten2.php
Het is even heel triest en een heel gedoe maar als je het zo laat dan gaan ze het niet redden, wacht niet te lang. Echt bij mij staat hij nu keurig op zijn pootjes.
Je mag mij altijd een pb'tje sturen als je iets wilt vragen.
Succes.

Parkietje1


Beste allemaal,

Bedankt voor de adviezen. Het zijn inderdaad spreidpootjes. Mijn dierenarts geeft ze weinig hoop, maar zou het nog kunnen met 3 weken dat het nog goed komt nu iets corrigerends hebben?

Groetjes,

Bang parkietje1

parkietengek12

Karin heeft je goed informatie gegeven.Als je dit nou toepast dan komt het wel goed hoor. Het gebeurt niet vanzelf dus ik zou maar beginnen met dat artikel lezen en knijpringetjes halen en een klein elastiekje.

karin v h

Ik heb Parkietje1 nog even gemaild met het verhaal begin morgen meteen want iedere dag dat je later begint is verloren. Ik had al gehoopt dat ze vandaag de pootjes aan elkaar gezet.
Bij mij was Jippie iets jonger en ik denk dat niet de pootjes helemaal recht komen te staan maar ik hoop wel zo dat ze zich goed kunnen redden.
Heel veel succes ermee, laat je nog even weten hoe het gaat?

Parkietje1


Hallo,

Dit topic kan gesloten worden. Het is niet goed afgelopen. De afgelopen dage met spalkjes geprobeerd en geprobeeerd ze in een kannetje te zetten. Het heeft niet mogen baten. De voeten van de ene parkiet sloten neit goed en de ander had een been die een soort van lam was.
Ze zijn nu in de vogelhemel en weet zeker dat het daar goed met ze gaat zonder pijn.

Bedankt voor alle hulp.

Groetjes, Parkietje1

Parkieten-Freak

Wat ontzettend jammer dat het niet goed afgelopen is.
Sterkte!  :-[


karin v h

Ik vind het ook ongelofelijk triest dat het zo afgelopen is.
Je hebt er met de parkietjes zo voor gevochten en je hebt er zoveel voor gedaan.
Sterkte. :'(
Ik stuur je nog een pb'tje.

TenT