Parkieten newb.

Gestart door R.Stijl, december 11, 2011, 14:00:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

R.Stijl

Beste,

Het leek me leuk om op mijn kamer een Grasparkiet(en) te gaan houden. Nou heb ik nog niet zoveel verstand van parkieten en hun behoeftes. Ik hou al geruimte tijd vissen dus mijn ervaring ligt meer op dat gebied. Ik heb een aantal vragen die ik niet zo snel terug kon vinden.

1) Is het een probleem om grasparkieten op je slaapkamer te houden?
2) Is het noodzakelijk om grasparkieten met minimaal 2 te houden? Ik zit vrijveel op mijn kamer dus aan gezelschap geen gebrek, alleen kan ik mij voorstellen datie liever een soortgenoot heeft
3) Ik las verschillende berichten over zelf een kooi maken. Veel raden dit af. Nou wil ik graag toch zelf een kooi maken, omdat ik denk dat het mij wel lukt (eigenwijs ;)).





Nou heb ik nog wel een paar vraagjes daar over:
Het gaas, kan dat gewoon die 4-kantjes van de bouwmarkt?
Het hout, ik begrijp dat het op waterbasis afgelakt moet worden, maar MOET het afgelakt worden?
De afmetingen? Hij is nu getekend als 72cm x 47cm x 87cm
Is de indeling voldoende uitdagend voor de parkiet(en)?
De deur, Ik wil de voorkant in zijn geheel als deur gebruiken, zijn hier bezwaren tegen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen.

Mvg, R.

TenT

Ik kan niet antwoorden op al je vragen maar toch op de meeste. Je kan parkieten op je kamer houden. (ik veronderstel dat er minstens 1 raam in staat) Je kan er inderdaad best 2 houden. De binnenkant lijkt mij goed maar dan moeten er wel nog extra speeltjes bij. Als je de hele voorkant gebruikt als deur moet je wel weten dat er een grote kans is op ontsnapping.

P.S. Als je geen jonge parkieten wilt zou ik de broedblok weglaten.