Het wordt maar niet beter - oog

Gestart door Kruimira, november 30, 2011, 16:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Door het verliezen van een vliegpen kan het evenwicht iets verstoord zijn. Hier went hij snel genoeg aan.

Kruimira

#21
Hoi hoi,

Even een update over Pico.
Het gaat eindelijk een heel stuk beter. De huid om zijn oogje is helemaal genezen, de veertjes zijn weer helemaal aangegroeid en ook de pen die eruit is is alweer bijna helemaal teruggegroeid. Een heel stuk sneller dan verwacht, maar waarschijnlijk is dit omdat hij momenteel voor het eerst in de rui is. De andere, nieuwe veertjes groeien ook als kool moet ik zeggen. Een paar dagen geleden waren het nog amper kokertjes, nu zijn het al bijna helemaal volgroeide veren, dus dat lijkt me goed nieuws :)

Ik ben inmiddels, na een belletje met de DA, gestopt met de zalf en antibiotica. Zij vertelde mij dat als het nu weer terugkomt (ik heb zo'n 5 weken gekuurd en gezalfd) het waarschijnlijk iets met het hoornvlies is, of misschien een miniscuul veertje wat verkeerd is gegroeid waardoor het oogje blijft irriteren. Dan gaat Pico natuurlijk krabben en dan blijft het dus etteren. Ondanks dat het oogje er nog steeds niet perfect uitziet, is het niet meer dik en waterig en hij lijkt er helemaal geen last meer van te hebben. Dus als het zo blijft ben ik tevreden :)

Ik heb trouwens wel wat extra vitaminen gekocht (voor in het water) om de rui te ondersteunen. Ook voor Kruimel, mijn pop, die begint nu ook in de rui te komen (wat te merken is aan haar karakter ;)).

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie tips en medeleven, en hopelijk blijft het met Pico eens een tijdje goed gaan. Hij verdient het na al die ellende!

Wat een opluchting dat alles weer in orde is! Volgens mij mag hier dus een slotje op.  ;) *klik*
Vele groetjes,
Sara

inge

Leuk nieuws om te lezen  :)

Fijn te horen dat het beter gaat met Pico,en inderdaad hopelijk blijft hij nu van alle ellende gespaard!
We gunnen hem een mooie gezonde toekomst tegemoet.

Succes

Groetjes,
Inge

Margie

Hè, wat fijn voor Pico!
Nou, nu alleen nog maar lekker genieten hoor, van je parkietjes in plaats van zorgen maken ;)