Warme Pootjes & Elvis-kuif

Gestart door Joske, oktober 25, 2005, 13:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Gigi heeft als hij het naar zijn zin heeft hele warme pootjes en zijn kuifveertjes gaan recht overeind staan. Is dit een bekend verschijnsel bij gelukkige pietjes?

:)


*edit woordje vergeten

Missa

Hoi,
Poco heeft dit ook vaak, warme pootje en ook dat kuifje, maar ik heb er nu nog niet op gelet als dit telkens samen voorkomt! Het was mij wel al opgevallen dat hij niet altijd warme pootjes heeft dus ben ik nu ook wel eens benieuwd naar de antwoorden die hier op zullen komen!!

Groetjes Missa

rutgerpol

mijn parkietje heeft vaak ook warme pootjes maar een kuifje hebik nog niet gezien... maar ik weet ook niet goed hoe ik me dit moet voorstellen  :lol:

Joske

Citeermijn parkietje heeft vaak ook warme pootjes maar een kuifje hebik nog niet gezien... maar ik weet ook niet goed hoe ik me dit moet voorstellen  :lol:
[snapback]15544[/snapback]

Zie foto. Niet erg duidelijk, maar voor het idee. :)

Maar hebben jullie parkietjes ook warme pootjes als ze het naar hun zin hebben? Of wel vaker?

[verwijderd door de beheerder]

Chantalleke

#4
Hoi Joske,

Dat kuifje is vaak onderdeel van het 'balts'gedrag en is bedoeld om te imponeren, als een parkietje zijn veertje opzet lijkt hij toch wel groter :P . Ook als parkietjes helemaal enthousiast worden tijdens het spelen kunnen ze hun veertjes opzetten. Meestal verkleinen en verwijden de pupillen dan ook heel snel achter elkaar. Sjefke wil ook nog wel eens heel snel heen en weer dribbelen en gaan 'headbangen'  :D  Ik denk dat de warmte van de pootjes niet altijd iets te maken heeft met het opzetten van een kuifje, maar het kan natuurlijk wel. Doordat je vogeltje zich opwindt zal hij het best warmer kunnen krijgen.

Groetjes,
Chantal

Ik denk dat je dit wel herkend:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1870&hl
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1800&hl

Sonja

Hoi Joske,

Een parkietje wat het naar zijn zin heeft, heeft niet per definitie ook warme pootjes.
Ook met niet zulke warme pootjes kan hij het heel erg naar zijn zin hebben. ;) Dat staat los van elkaar.
Het opzetten van de kopveertjes is opwinding en imponeergedrag, zoals Chantal al schreef.
Een parkiet heeft denk ik, net als wij, dan weer eens koude pootjes, en dan warme. ;)

Groetjes, Sonja.

Joske

CiteerEen parkiet heeft denk ik, net als wij, dan weer eens koude pootjes, en dan warme.
[snapback]15557[/snapback]

Bij Gigi is er écht wel een verband tussen zijn humeur en de warmte van zijn pootjes. Je kent zo'n beestje toch door en door hè? Het zal wel te maken hebben met dat imponeergedrag. Want zijn pootjes zijn warm als hij zijn kuif omhoog zet, gaat 'ja-knikken' en heel vrolijk kwettert.

Overigens hoeft hij binnenkort niet meer mijn vriend en mij te versieren. Want er komt een popje bij! :)