Kooi met tussenschot

Gestart door inge, november 28, 2011, 18:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/ferplast/23258

Hoi,ben op zoek naar zo een kooi.
Hebben jullie nog zo andere kooien gezien gelijkaardige.
Eer ik over ga tot kopen zou ik toch willen vergelijken maar je vindt er niet veel :(

Alvast bedankt !!

Maaike*

Ik heb sinds vrijdag de Montana Madeira Double. Tis wel een kamervoliere, maar met schot. Erg handig inderdaad.

Nadine

Ik weet dat de vorige eigenaar van onze Kiwi zo een soort kooi had, maar haar grasjes gingen na ongeveer 3 weken door de tralies heen vechten, daarom zit er nu 1 bij mij thuis. Zij zit ook hier op het forum haar naam is Carola  ;)

inge

@ Maaike,is een zeer mooie volière, maar inderdaad een beetje groot is voor maar voor twee grasjes.

@ Nadine,ze kan hem  toch allezins niet meer van zijn sokken pikken dan denk ik >:( :(

inge

Vanmiddag de Ferplast canto gekocht.

Ze zitten nu apart,aan de ene kant vindt ik het goed.
Dit omdat happy nu meer rust heeft.
Aan de andere kant, ze zitten af en toe beide aan het tussenschot contact te zoeken .

Hoop dat het goed komt,dat ze er niet teveel van af zien dat ze niet bij elkaar kunnen.
Maar als je zou zien hoeveel keer hij door haar naar beneden valt :(
Hij valt uit zich zelf al zo vaak.
Dus voor zijn gezondheid is het allezins beter,zijn staartje breekt altijd door het vele vallen.

Zijn kant van de kooi is aangepast,dankzij het idee van Kleintjes ;) enigzins aangepast .
Als hij valt valt hij zo diep niet meer ,en zachter ligt een handdoek bovenaan de plank.



[verwijderd door de beheerder]

TenT

Mooie kooi. Als ik een vraag mag stellen hoe krijg je het gele drinkfonteintje uit de kooi? Het zat ook bij mijn nieuwe kooi en ik had het er ingehangen om te kijken hoe het werkte (zonder water). En ik ben er nooit achter gekomen (het hangt er nog).

inge

Hoi,dankjewel .

Is inderdaad niet makkelijk,een beetje links en rechts draaien zo komt het wel los ;)

Als ik nog eens langs de dierenwinkel ga koop ik van die andere terug, zijn veel gemakkelijker!

Succes,laat je weten of het gelukt is?

Groetjes

TenT

ja het is gelukt! Wow heb het wel meteen in de vuilbak gegooid.

Maaike*

Mooi gedaan met die verhoging Inge!

inge

Dankjewel Maaike,

We hebben dit gedaan omdat ik geen kooi vond met tralies tot de bodem.
Omdat Happy als hij naar beneden valt ten eerste niet zo diep valt.
En ten tweede,als hij valt direct tralies heeft om terug omhoog te kruipen :(

Was van een idee van Kleintjes ;) zij deed het met een kussen de verhoging .
Maar zijn op het idee gekomen het zo te doen ziet er netter uit.

Parkieten-Freak

Ziet er prima uit, een heel goed idee om het zo te doen én heel goed uitgevoerd!Mijn complimenten voor zowel het idee als de uitvoering. :)


Kleintjes

Tja, dat kussen kon ik over de gehele bodem doen, vandaar dat dat 'n meest voor de hand liggende optie was :)
Inmiddels heb ik dat hele spul weggedaan, maar de foto's en alles? Die heb ik nog ^_^

Ben blij dat iemand anders profijt heeft gehad van m'n idee :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses