Mjn Parkietje Gebruikt Zijn Pootjes Niet Helemaal

Gestart door mkabalt, oktober 25, 2005, 13:02:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mkabalt

:( ik heb een vraag ik heb een jong parkietje hij heet billie en hij kan een van zijn pootjes niet goed gebruiken .
dit is mijn eerste parkiet en ik ben bang dat hij iets heeft.

wanneer ik hem op een stokje wil zetten dan gaat hij er meteen af of hij is heel hard met zijn vleugels aan het vladderen.
weet iemand mischien wat mijn kleintje heeft.
want ik wil niet weer een vogeltje verliezen.

kunt u mij helpen???????????????????????????????????????

een bezorgd baasje.

Sonja

Hoi Mkabalt,

Welkom op het forum. :)

Als je parkietje zijn ene pootje echt helemaal niet kan gebruiken, lijkt het me het beste dat je daar even door een vogelkundige dierenarts naar laat kijken.
Hoe oud is het parkietje? Kan hij/zij al wel zelf zaadjes eten?
Bedoel je dat hij gaat fladderen zodra je met je hand in de kooi komt?
Je schrijft ook dat je niet wéér een vogeltje wilt verliezen.
Wat mankeerde je vorige vogel? Als je nieuwe parkietje in de kooi van de vorige zit, hoop ik dat je die van tevoren heel goed hebt schoongemaakt?

Een hoop vragen, maar ik probeer een duidelijk beeld te krijgen van wat er aan de hand kan zijn. ;)

Als je het niet vertrouwt, zou ik echt even naar de dierenarts gaan.

Laat je nog horen hoe het is geweest?

Groetjes, Sonja.


mkabalt

mijn parkietje heet billy hij is pas uit het nest en ik weet niet precies hoe oud hij is.
hij kan wel al zelf eten.

over het fladderen bedoel ik als hij op je vinger zit gaat hij fladderen om goed op je hand te kunnen zitten.
hij kan niet echt zijn evenwicht houden.en hij zit meestal op de grond te eten.

ik had hiervoor ook nog een parkiet die hete kiki en ik kwam op een dag op en toen lag ie op zijn rug in de kooi, en daarvoor had ik eerst kanaries die zijn ook doodgegaan.

de kooi waar billie in zit is een hele nieuwe kooi.
heb ik in een winkel helemaal niuw gekocht.
omdat in die andere kooi die andere vogels zijn overleden.

we hebben contact opgenomen met de dierenarts en die heeft antibiotica gegeven dus ik hoop dat dat gaat helpen.

Sonja

#3
Hoi Mkabalt,

Ben je naar de dierenarts toegeweest met Billy, of heb je alleen telefonisch contact met hem/haar gehad?
Het beste zou zijn dat hij het beestje even na kan kijken, zodat je zeker weet, dat je ook de juiste medicijnen hebt gekregen. Telefonisch een diagnose stellen lijkt me nogal moeilijk.
En (misschien) verkeerde medicijnen toedienen, zonder dat je zeker bent wat er precies aan de hand is, doet naar mijn idee eerder kwaad dan goed.
Probeer er dus met zekerheid achter te komen, wat er nu aan de hand is.

Waren je vorige parkiet en de kanaries allemaal plotseling doodgegaan?
Misschien is er iets in de kamer, waar ze ziek van geworden zijn?
Het is toch wel vreemd te noemen, dat je vorige vogels achter elkaar doodgegaan zijn.
Het is in het belang van Billy dat je erachter komt, hoe dat kan, want anders staat Billy misschien straks hetzelfde lot te wachten.

Als je nog niet langs geweest bent met je parkietje bij de dierenarts, zou ik dat toch even doen, om meer zekerheid te krijgen.

Sterkte, en laat je nog weten, hoe het geweest is?

Groetjes, Sonja.

mkabalt

ik ben vandaag naar de dierenarts geweest met billy.
en de dierenarts heeft hem onderzocht en hij vertelde mij dat hij een gebroken pootje heeft.
hij heeft hem geholpen en we hebben ook nog wat kalcium mee gekregen om dat aan hem te geven zodat het goed kan genezen.

over 2 weken haald de dierenarts de tape ervan af en ik hoop dan dat alles helemaal goed is.

dat fladderen met zijn vleugels deed ie waarschijnlijk omdat het te zeer voor hem deed om op het pootje te gaan zitten.

we hebben er goed aan gedaan om langs te gaan want billy voelt zich nu stukken better dan gisteren.
en we hebben ook te horen gekregen dat hij veder helemaal gezond is.

:D


Safrena

Hey  mkabalt

Heel goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest met je parkietje.

Je parkietje zal inderdaad heel wat pijn gehad hebben met een gebroken pootje maar nu het gespalkt is waardoor je parkietje meer steun heeft aan zijn pootje zal het inderdaad minder pijn doen en zal je parkietje zich beter voelen.
alles komt weer heel goed en zo weet je ook dat je lieverdje verder heel gezond is  ;)

Vele groetjes

Sonja

#6
Hoi Mkabalt,

Wat goed van je, dat je toch met je parkietje bij de dierenarts bent langsgegaan!
Nu gaat het vast weer helemaal goedkomen met Billy, over een paar weekjes.  ;)
Fijn, dat je nu de zekerheid hebt, dat Billy verder gezond is! :)

Bedankt, dat je het even hebt laten weten, en veel beterschap verder voor Billy. ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel beterschap :D
Laten we hopen dat het pootje weer helemaal geneest! :)


mkabalt

met billy gaat nu alles weer ok zijn pootje is helemaal genezen.
we zijn gister bij de dieren arts geweest en die zei dat hij nu wel nog 14 jaar mee kan.

hierbij een paar foto's van mijn kleine billy

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Kijk eens aan, dat is goed nieuws! :D
Fijn dat alles weer helemaal in orde is met Billy!


Sonja

Hoi mkabalt,

Geweldig dat Billy weer helemaal beter is! :thumbsupsmiley:
Ik hoop dat je nog heel veel en lang plezier van hem mag hebben!

Groetjes, Sonja.