2e parkietje??

Gestart door zsazsa, november 27, 2011, 17:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zsazsa

Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier op het forum, heb sinds vrijdag weer een parkiet. Al vaker een parkiet gehad, maar altijd 1. Nu twijfel ik erg of ik het bij 1 zal laten of toch 2.
Mijn vraag is, als ik over een aantal maanden toch een 2e erbij wil, kan dat dan? Of gaan ze dan vechten. Ik heb een mannetje van nu ongeveer 4 maanden (zijn neus is al blauw, niet van de drank mag ik hopen :P) en de kooi is 67langx43diepx85hoog.
Groet,
Addy

Kleintjes

Allereerst: Welkom :D

Ik vind de omschrijving van 't neusje prachtig ^_^ Altijd prettig, mensen met humor ;D

Je zou gerust over 'n tijdje er 'n 2de vriendje bij kunnen zetten. Laat ze dan wel even 'n paar dagen tot 'n weekje aan elkaar wennen in aparte kooien (de meesten hebben wel 'n leen-kooi, als ze in de buurt zitten).
Met z'n tweetjes is voor parkieten meestal fijner, er zijn enkelen die liever alleen met hun mensenvriendje zijn.

De maat lijkt me in orde voor 2 parkietjes, durf 't even niet 100% te zeggen (ik kan geen cijfers / maten onthouden :S ).

Groetjes, Kleintjes :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

zsazsa

Ik heb vanmiddag toch een tweede parkietje gekocht...een popje... En ze kwam..zag...en overwon...hihihi een echte meid dus.
Zij is de baas, klimt, sloopt en doet al, terwijl ze een paar uur in de kooi zit en hij zit te kijken van zoooohoooo die durft....
Dit gaat dus (hoop/denk ik) wel goed komen met dit prille huwelijk...Als hij doet wat zij wil..dan blijft het gezellig in het Parkietenhuis.
In ieder geval toch bedankt voor het antwoord en mocht ik nog vragen hebben en ze hier niet vinden dan vraag ik het wel weer...

TenT

Fijn om te horen dat het goed gaat geniet nog van je parkietjes.

DobbyFloppy

Ik heb ook zo een stel.
Vrouwtje is echt de baas van de 2 al durft het mannetje dan ook best van zich af te bijten.
Tegenwoordig wil madame ook in de etensbak staan graven en er vervolgens in liggen eten en dan moet het mannetje aan de kant.
Voor een dametje gedraagd ze zich af en toe als een vent haha.
Grote bek klein hartje, dat is mijn dame, ook al durft ze wel wat meer naar mij toe ipv dat het mannetje de eerste stap moet zetten

Elk geval heel veel plezier van je 2 vriendjes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Twinky en Coco

Hahahaha vrouwen aan de macht! Nou bij mij is duidelijk het mannetje de baas  ;)

TenT

hier zijn ze gelijk heb ik de indruk. ;)

parkietenlover

#7
Bij mij overduidelijk het vrouwtje, ze wilt meestal naast het mannetje slapen maar als hij te dicht komt  gaat ze wild slaan met haar vleugeltjes en begint ze te schreeuwen. Soms word ik wel 4 keer per nacht wakker!
(niet echt aangenaam! xd hopelijk overkomt het jullie niet)
Nog veel plezier met jullie parkietjes!!!
Groetjes Marie

Hellen1970

Maakt het eigenlijk uit of je 2 popjes hebt of 2 mannetjes bij elkaar? Of is de ideale mix man / vrouw?  :o

Maaike*

Hier is al veel over geschreven. Via de zoekfunctie vind je antwoord!

Hellen1970

Had ik gedaan, waarschijnlijk niet de juiste woorden gebruikt. Ga het nog een keer proberen. Bedankt.

inge

De ideale mix is popje /man

Of man /man

Geen popjes samen dit gaat meestal /vrij zeker fout

Hellen1970

Dank je voor je reactie Inge, nu maar hopen dat het parkietje dat we gereserveerd hebben voor Tojo een mannetje is  ;)