Bella valt van haar stok

Gestart door Bella, november 27, 2011, 00:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bella

En dit meerdere keren per dag.
Ze valt echt opeens naar beneden en blijft dan krijsend op de bodem liggen en is helemaal over de rooie.
Zij is redelijk tam (de enige van de 6 die tam is) en als ik haar dan rustig even laat bijkomen in het kommetje van 2 handen, gaat het wel weer. Maar vandaag is dit nu al 5 keer gebeurd.
Van Bella weten we niet hoe oud ze is, maar we vermoeden dat het dametje al op leeftijd is.
Kent iemand dit? Kan ik iets doen om haar te helpen?
Ik ben bang dat als het vannacht gebeurd of als ik op mijn werk ben, ik haar dood zal vinden binnenkort. :(

Mars

Het lijken epileptische aanvalletjes, maar zou ook een stoornis aan het evenwicht kunnen zijn.
Dat laatste kan dan soms weer door en virus.

Alleen een goede in vogels gespecialiceerde vogelarts kan dit vaststellen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Taz

Mijn lieve Spek bleek blind te zijn en verloor daardoor constant zijn evenwicht.

Bij hem bleek het iets in zijn hersentjes, steeds meer functies vielen uit.  (wij hebben hem helaas moeten laten inslapen)

Ik hoop eigenlijk dat het bij jou iets anders is... Sterkte!

Bella

Het lijkt op een vorm van epilepsie, op de éen of andere manier.
Ze heeft het eerder gehad, 2 keer op een dag en toen was het weer weg.
Gekke is dat ze er vandaag helemaal geen last van heeft en gisteren was het echt heel erg vaak.
Ze is wel erg stil vandaag, maar ze eet wel.

TenT

Ben je hier al mee naar de DA/VA gegaan? Als je dit nog niet gedaan hebt lijkt mij dit toch een goed idee.