Vermist

Gestart door parkietengek12, november 26, 2011, 13:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Vermist: 1 engelse (groen met gele kop) en 1 normale grasparkiet (blauw-wit) sinds 26 november 2011
Weggevlogen in de Landstrekenwijk in Lelystad
Ze zijn niet tam en kunnen niet zelf voer vinden in de natuur. Dus het is noodzakelijk dat ze terug komen, anders gaan ze het net redden.
Ik hoop dat Kweenie en Ollie nog gevonden worden..
Heeft u ze gevonden/gevangen? 
Laat me dit dan a.u.b weten!



[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Wellicht overbodig, maar heb je amivedi ingelicht?
www.amivedi.nl

parkietengek12

#2
www.amivedi.nl www.mijndieriszoek.nl www.hyves.nl www.facebook.com www.marktplaats.nl www.buurtlink.nl een ander forum, dit forum, en zelfs www.twitter.com
Ook ga ik nu zo met zusje een flyer in de dierenwinkel ophangen en nog een paar in de wijk denk ik.
Nu hopen dat ze gevonden worden..

Het kan elke moment gaan regenen hier.. Dan kunnen ze niet meer vliegen als ze doorweekt zijn dus maar goed rijden en straten door of ik ze zie lopen/fluiten? Hoop niet dat ze door een kat worden gepakt :(

parkietengek12

Heb al heel wat flyers ogehangen.
Toen ik bezig was werd ik gebeld door m'n ouders. Ze hoorde hem terwijl ze binnen waren. Hebben overal gekeken maar konden hem niet vinden.
Ze herkende het geluid en het moet Kweenie geweest zijn (de groene Engelse grasparkiet).
Dus hij is in ieder geval nog in de buurt!

Esther751

Sterkte! Ik hoop dat je ze vindt.

Uiteraard duim ik voor je!

Groetjes, Esther

TenT

Hoe weet je dat het 1 van hun was en niet 1 uit de volière? Ik ben gewoon nieuwsgierig.

parkietengek12

Omdat we het fluitje herkende en ze het voor het huis hoore en heel duidelijk ;)

Nu komt er een leuk verhaaltje :)

Ik liep buiten om nog even te kijken in de straat. Hoor ik ineens fluiten. Ik loop erop af en het werd steeds luider (ik kwam in de buurt). Op een gegeven moment hoor ik het duidelijk uit een boom! Ik erheen en ouders bellen dat ik hem hoor en of Julia (zusje)  kan komen. Ze kwam op de fiets met een net. Ik was al bij de boom en ja hoor! Daar zat Kweenie (de groene). Natuurlijk bijna helemaal bovenin een boom.. :S Dus ik met net en al die hele boom in klimmen. Tegen hem praten en op een gegeven moment was ik bij hem (+/- 4 meter hoog!) Deed hand voorizichtig achter hem zonder dat hij het zag. Net ervoor en erin geduwt! Ik had hem ;D Alleen nu nog met de parkiet in het net 4 meter omlaag klimmen O.O' Ging moeilijk en ik hinh op een gegven moment aan 1 arm nog 2 meter hoog :P Maar het is gelukt en heb hem toen in mijn ene hand vastgehouden, andere hand dat netje en julia met mijn jas op haar fiets. We gingen terug en nu is hij weer in de kooi. Hopelijk overleeft hij de shock.. Ben echt blij dat ie terug is ;D Nu Ollie nog, maar denk niet dat we die vinden..Maar wie weet!
Voel me echt een geluksvogel  :)

TenT

Wat fijn om te horen!

Maaike*

Wow wat een avontuur. Die zal wel even bij moeten komen. Sterkte met het vinden van Ollie.

inge

Hey,hoop ook dat je Ollie nog terug vind, succes ermee we duimen!!!!

Hoe gaat het ondertussen met Kweenie?

Parkieten-Freak

Dat noem ik nog eens geluk hebben want de kans dat je vermiste vogels nog terugvindt, is niet zo heel groot......


parkietengek12

Dank jullie wel. Ik hoop ook echt dat ik Ollie nog vind. Maar ik schat de kans klein.. Morgenochtend gewoon zoeken want dan fluiten de vogels altijd. En ik herken een parkietengeluid uit duizenden.. ::)

En ik weet dat ik heel veel geluk heb. Ook heel erg toevallig dat hij met die vreselijke sterke wind en 3 1/2 uur ongeveer vrij vliegen gewoon nog in de straat was (andere kant dan). Gewoon echt bijzonder vind ik het :) En dat hij bleef zitten terwijl ik de boom in klom. En dat hij me ook aankeek terwijl ik klom. :')

TenT

De wind die er nu is lijkt mij inderdaad niet goed. Zeker niet als je parkietje met de wind mee gevlogen is.

Maar toch nog veel geluk!

parkietengek12

Kweenie maakt het goed. Hij zit samen met de overige 2 op een stok lekker te suffen want het begint al donker te worden natuurlijk :)

Ben net weer binnen van een rondje door de straat en achter te lopen. Niks gehoord of gezien van Ollie.
M'n zusje zei dat ze vanochtend Ollie hoorde, en dat Twix erop reageerde. Maar ik denk dat ze dat gewoon wilde horen..
Nouja, morgenochtend weer naar school en als ik hem hoor of zie dan ga ik wel kijken en dan kom ik maar later op school.
Ze was niet de leukste van het stel. Maar ik mis d'r wel en vind het toch echt heel erg sneu dat ze daar buiten ergens is.
Ik gun het geen een parkiet om zo te moeten eindigen  :(
*zucht*

parkietengek12

vandaag 3x gebeld. Iemand had zaterdag een vogel gevonden en gevangen met net. Is daarna ontsnapt maar wou me toch melden. Was een groene parkiet maar gelukkig heb ik die al (:
paar uur geleden gebeld door een meisje dat er een gele parkiet in een boom zat in een straat.
Ik er toch maar heen. Kon 1 gewoon Ollie zijn bij een gele lantaarnpaal (je weet het nooit  ::) ) en 2, dat parkietje zou het dan toch niet overleven dus ik kon maar beter even kijken. Veel rond gekeken. Veel dat meisje gesms't. Kreeg ik tehoren dat ze niet kon komen omdat ze thuis is en dat de parkiet in een grote kale boom zat en ze had hem gister zien zitten... :o ::)
Ik vond het opzich wel humor haha  :P
Ook zojuist gebeld door een man. Hij had gister een parkiet gehoord en zien zitten in een paar wijken verderop.
Het had een kuifje.
Goofy (onze valkparkiet) floot door het gesprek heen en de man zei gelijk dat het precies zo'n fluitje was.
Weet ik ook weer dat er een valkparkiet in de Horst verderop los vliegt... Wel aardig dat hij het kwam melden want hij dacht dat het misschien toch wel mijn vogel kon zijn en hij het me toch wou laten weten.

Toch wel blij dat mensen de advertenties serieus nemen en toch willen helpen  :)
En dat Ollie hogstwaarschijnlijk gister nog in leven was en een paar straten verderop was.
Kan ook een andere vogel zijn, maar is wel erg toevallig dan natuurlijk.
Er is nog hoop, alhoewel ik nu wel erg ga twijfelen of het na 3 dagen nog zin heeft.

Loeky

Hoi,
Ik hoop echt dat je haar nog vindt!
Fijn dat je de ander terug hebt. Heb je
echt geluk mee gehad. Ik heb de mijne
nooit meer terug gevonden en mis
Joepie nog steeds!
Ik zou gewoon hoop blijven houden hoor,
je weet maar nooit

Groetjes Loeky en van Happy en Doeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

parkietengek12

Wat erg voor je dat je Joepie nooit meer hebt gevonden!
Paar jaar terug is er ook een vogel weggevlogen en die heb ik ook nooit meer gevonden. Vind/Vond dat ook echt vreselijk. Snap wat je bedoelt.
Verder had ik daarnet weer een beller.
Had vandaag een grasparkiet gezien bij een straat in onze wijk. 2 Straten verder van de straat waar ik gister was. Dus die parkiet (misschien wel Ollie) is al 2 dagen bij hetzelfde stukje. Het is nu weer net te donker.
Die bomen zijn jammer genoeg wel erg hoog en moeilijk beklimbaar zonder ladder dus als Ollie daar is word dat nog een probleem..
Word er wel een beetje gek van volgens mij. Toen ik naar buiten stapte hoorde ik een parkietje fluiten maar volgens mij zit het gewoon tussen m'n oren. Ik WIL ze gewoon horen op het moment (niet zo raar natuurlijk)  ::)
Maar we houden vol! En blijven zoeken en hopen!

TenT

Ik hoop dat je je parkietje nog vind. Fijn om te horen dat de buurtbewoners mee helpen.

parkietengek12

Oke,
Vanmiddag weer gebeld door een vrouw. Ze had een parkietje gezien in Lelystad-Haven.
Blauw met wit een beetje lichtblauw. Ik zei 'lijkt het een beetje op verbleekt blauw? ' En toen zei ze: 'ja inderdaad, zo kan je het noemen'.
Kon er alleen niet vanmiddag heen want ik was bij een vriend bezig voor een cadeau voor een vriendin (haha ingewikkeld ;p)
En het had geen zin om daar met de fiets heen te gaan. Kan dan niks doen..
Dus toen mijn moeder thuiskwam was het plan om in Lelystad-Haven een flyer op te hangen in de supermarkt daar.
Had de flyer bijna uitgeprint toen ik werd gebeld.

Een vrouw vertelde dat ze een parkiet hadden gevangen met d'r zoon.
Een blauw met witte. Ze had een kooitje gekocht en voer en ze had honger! Ze heeft alleen maar gegeten en geslapen.
Ze ging met mussen mee en kwam zo bij die mensen in de achtertuin. Ze hebben allemaal voer in de tuin dus vandaar. Na een paar pogingen was het ze gelukt en hadden ze haar.

DAT IS OLLIE!

Wij afspraak gemaakt en zijn gelijk gegaan. Bloemetje gekocht en ja hoor! Het was inderdaad Ollie!
Ik ben echt opgelucht en blij enzo! Wat een geluk! 2 Parkieten weggevlogen en dan ook nog allebei vinden!

Ollie is vreselijk ver gevlogen. Waarschijnlijk is ze door de wind meegenomen.
Vanaf mijn huis naar die straat is 5,8km rijden. Rechtstreeks zou dat dan rond de 4 a 5 km zijn denk ik.
Toch nog een fors ritje voor een volière vogel!

Haar voorhoofd is zwart van de modder. Misschien van het wroeten in de bodem, misschien van de bomen. We zullen het nooit weten. Ze zag er niet raar uit voor de rest en ze zit nu in de volière. Leek me toch het beste want dat is vertrouwd

De man heeft een blog en hier kan je 2 foto's zien van toen ze nog rond zwierf.  Erg leuk :)
http://groetenvanons.blogspot.com/ (beetje naar beneden scrollen en dan zie je het  ;) )

;D


Parkieten-Freak

Wauw het is niet te geloven!!!!
Wat een ongelofelijke mazzel heb je! Fantastisch die foto.......echt geweldig dat Ollie weer terecht is.
Zo zie je maar dat het soms ook gewoon goed kan gaan. Het gebeurt niet vaak....maar het gebeurt wel!
Gefeliciteerd parkietengek12, bouw maar een feestje thuis!
Hopelijk houdt Ollie geen negatieve gevolgen over aan haar zwerftocht!
Succes!  ;D


Maaike*

Wauw, beide vogeltjes weer thuis, dat is met recht een wonder. Geniet ervan en zo zie je...geef nooit op!

Loeky

Zo jij hebt echt geluk gehad! Ik had wel een
voorgevoel dat het allemaal goed zou komen ;D
Zorg dat er niet weer parkieten ontsnappen en
verwen haar maar extra!

Groetjesook namens Doeky en Happy

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Joël, ben superblij voor je dat allebei je schatjes weer thuis zijn :D

Verwen ze maar lekker en let goed op dat ze niet stiekem er vandoor kunnen gaan ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! Het is heel fijn om te lezen dat ze allebei weer veilig thuis zijn.
En wat geweldig ook dat er mensen zelfs een kooitje en voer kopen voor een parkietje dat niet van henzelf is. Daar wordt je hart toch warm van?

inge

Super,deze hebben echt een beschermengel.

Geniet van hun terugkomst ;)

TenT

Super om te horen!!!

Even een vraagje voor de kenners is 5 km ver voor een parkiet of niet?

parkietengek12

Ik ben ook echt super blij  ;D
Heb vandaag nog niet kunnen kijken. Want het was al donker voor ik thuiskwam. Morgen ga ik zelf kijken na school en ga ik weer eens kijken of ze van een fruit rijger eten :)

5km is bijna niks voor een parkiet. In het wild vliegen ze echt heel veel en op een bepaald moment gaan ze honderden kilometers over land vliegen :D
Alleen zijn onze parkieten dat niet gewend dus is hun conditie meestal vreselijk slecht vergeleken met de  grasparkiet.
:)
(corrigeer me als ik het verkeerd zeg haha :P )