Speedy meenemen als ik op mezelf ga wonen?

Gestart door pinootje, november 21, 2011, 15:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Beste mensen,

Alweer een hele tijd geleden dat ik hier was, maar ik ben weer even terug met een vraag.

Allereerst, met Speedy gaat het ontzettend goed, na zijn couveuse avontuur eind 2009 is hij nu nog steeds kerngezond en heeft hij een woordenschat waar je u tegen zegt, dankzij de geduldigheid van mijn moeder.

Vanaf januari zal ik op mezelf gaan wonen in een appartementje. Tegen de eenzaamheid zou ik graag een huisdier willen. Hond of kat kan niet en een hamster oid vind ik te saai. Speedy meenemen zou ik graag willen, alleen ik sta in dubio, ten eerste gaat mijn moeder hem heel erg missen.
En het volgende punt, hij zal erg alleen zijn in mijn flatje omdat ik natuurlijk werk. Savonds ben ik ook niet altijd thuis en Speedy is gewend om mijn moeder het grtooste deel van de dag om zich heen te hebben end us neit alleen te zijn.

Mijn vraag is, meot ik Speedy meenemen, kan hij dat aan? Of meot ik hem hier thuis laten en misschien een nieuw parkietje kopen die dan 'opgroeit' in ''eenzaamheid'' en daaraan went, of moet ik er twee kopen?
Mijn angst met twee parkietjes is dat ik echt twee vogeltjes heb in plaats van 'maatjes' omdat ik bang ben ze niet tam te krijgen/niet te kunnen leren praten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

TenT

Ik persoonlijk zou je oude parkiet bij je moeder laten. En zelf 2 nieuwe parkieten kopen.

BudgieMe

Mee eens, Speedy laten en je eerst verdiepen in het hebben van 2 vogeltjes, praten zal niet zo snel gebeuren nee, tam worden wel en plezier hebben ervan zeker.
En wat heb je nu liever 2 gelukkige vogeltjes om van te genieten als je thuis bent of 1 zielig vogeltje in een kooitje alleen, met alle gedrag stoornissen daar van uit vloeiend,..?
Is een retorische vraag eigenlijk.   ;)

ingeborg

Ik vind ook dat je twee nieuwe parkietjes zou moeten aanschaffen.
Zeker omdat je aangeeft straks niet veel thuis te zijn.

Ik ken iemand die 1 parkietje heeft en dat diertje is zo gefixeerd op die persoon,en er zo afhankelijk van dat ik het bijna onnatuurlijk vind worden.

Parkietjes horen een soortgenoot te hebben om mee kroelen en te spelen,dat je als mens daar dan aan mee mag doen is prachtig,maar je bent geen natuurlijke partner.

BudgieMe

Citaat van: ingeborg op november 21, 2011, 21:24:30
Ik vind ook dat je twee nieuwe parkietjes zou moeten aanschaffen.
Zeker omdat je aangeeft straks niet veel thuis te zijn.

Ik ken iemand die 1 parkietje heeft en dat diertje is zo gefixeerd op die persoon,en er zo afhankelijk van dat ik het bijna onnatuurlijk vind worden.

Parkietjes horen een soortgenoot te hebben om mee kroelen en te spelen,dat je als mens daar dan aan mee mag doen is prachtig,maar je bent geen natuurlijke partner.

Zo mee eens!

mariekee2

Ik ben het met de bovenstaande reacties eens; als dat parkietje veel meer aandacht krijgt als hij bij je moeder blijft en je ook nog eens je moeder verdrietig zou maken als je hem mee zou nemen, zou dit wel erg egoïstisch zijn.

De voor- en nadelen van het hebben van twee parkietjes staan al vaker beschreven, maar ik vind twee parkietjes persoonlijk veel leuker dan één. Ze zijn misschien iets minder druk bezig met jou, maar als je niet altijd thuis bent is dat alleen maar eerlijk. Bovendien is het zo schattig om ze elkaar te zien voeren en als ze in bad gaan met z'n tweeën! :)

Parkieten-Freak

Ook mee eens. Laat Speedy bij je moeder en koop gezellig twee grasparkietjes!


Maaike*

Citaat van: Parkieten-Freak op november 22, 2011, 10:08:08
Ook mee eens. Laat Speedy bij je moeder en koop gezellig twee grasparkietjes!

Ook mijn idee.

Moppers

Goed dat je hier nu al over nadenkt.
Afgezien van de hierboven al genoemde reacties (waar ik me bij aansluit): je moeder is gehecht aan Speedy en Speedy zal vast ook gehecht zijn aan je moeder. Je zal hen beiden een plezier doen als Speedy lekker bij je moeder mag blijven wonen. Ik neem aan dat je na je verhuizing nog best wel eens over de vloer zal komen, dus ook jij zal contact blijven houden met Speedy.

Koop niet gelijk twee nieuwe parkietjes. Je geeft aan dat je graag een huisdier wilt tegen de eenzaamheid. Kijk je nieuwe levensstijl eerst even aan. Misschien valt het wel hardstikke mee met die eenzaamheid. Misschien past een huisdier en de verplichtingen die daarbij komen kijken helemaal niet in dat leven. Als je na een maand of twee alsnog verlangt naar dierlijk gezelschap, kan je altijd nog nadenken over nieuwe huisgenootjes.

pinootje

Superbedankt voor al jullie reacties! Natuurlijk ben ik niet egoistisch, naar t is wel mijn vogeltje, ik heb hem uitgezocht geef hem te eten enz. En ook ik ben aan hem gehecht, vandaar dst het lastig is... Maar ik ben t eens met jullie, speedy zou eenzaam worden.
Ik ga eerst lekker op mezelf, wennen aan het alleen zijn en waarschijnlijk later dan twee nieuwe parkietjes kopen, demoeite qua zorg valt reuze mee, zo zie ik nu bij speedy en daar maak ik gewoon tijd voor!