paar vraagjes

Gestart door Daniquev, november 20, 2011, 13:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniquev

Hallo!
Ik heb eigenlijk een aantal vraagjes.
Mijn parkietje Robbie is laatst nog in de rui geweest maar verliest nu eigenlijk alweer wat veren! (er groeien er wel weer aantal voor terug) heeft dit gewoon te maken met dat het weer kouder aan het worden is?
Daarbij had zij een wondje onder haar pootje. We waren hiermee langs de dierenarts geweest en hier een zalfje en druppeltjes voor gekregen. Dit hielp lange tijd erg goed en het wondje ging weg. Nu zat er sinds kort weer een korstje op en die heeft ze eraf getrokken. Daaronder zat een soort wit draadje, deze heeft zij doorgebeten en nu staan haar voorste 2 teentjes erg krom. Ik ben bang dat ze een peesje heeft doorgebeten o.i.d ?? (Ik snap niet hoe, want het lijkt mij ontzettend pijnlijk....)
Naast dit is ze erg vrolijk en eet ze goed, ontlasting is goed en drinkt ze ook genoeg. Ik denk verder niet dat ze ziek is. Maar toch voor de zekerheid of jullie iets weten !

mariekee2

Ik zou voor het pootje even teruggaan naar de dierenarts en daar gelijk je andere vragen stellen!

Parkieten-Freak

Eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger om morgen naar de dierenarts terug te gaan. Er is duidelijk iets niet in orde met het pootje, een genezen wondje hoort niet weer "op te spelen".  Mogelijk zit er toch nog ergens een infectie.


Daniquev

Citaat van: Parkieten-Freak op november 20, 2011, 14:22:09
Eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger om morgen naar de dierenarts terug te gaan. Er is duidelijk iets niet in orde met het pootje, een genezen wondje hoort niet weer "op te spelen".  Mogelijk zit er toch nog ergens een infectie.
het sinds kort is overigens wel een paar weken geleden.. Het is weer gewoon dichtgegroeid al zit er nu wel een beetje littekenweefsel.

Parkieten-Freak

Als een "recente" wond opnieuw gaat ontsteken, is dat altijd een gegronde reden om met je parkietje naar een dierenarts te gaan.
Het maakt niet zoveel uit of dat twee weken geleden is, of zes weken geleden.
Dit vraagt gewoon om nader onderzoek!


Daniquev

Ben tijdje terug nogmaals langs de DA geweest. Zij gaf een zalfje die ik er steeds op moest smeren en druppeltjes. Wat haat ik het om dit telkens te moeten geven zeg ! (mijn beestje vasthouden en zien dat ze het niet leuk vindt, vind ik nog wel het ergste). Maargoed, ze fluit weer vollop, rent weer vrolijk rond en de pootjes zien er minder dik uit.. de DA zei dat de pootjes waarschijnlijk nooit meer helemaal normaal zullen worden en de oorzaak wist ze ook niet precies..
Het lijkt erop dat mijn beestje er niet veel last van heeft maar ik blijf haar goed in de gaten houden !

mariekee2

Goed dat je terug bent gegaan! Fijn dat het goed gaat met je parkietje!

TenT

Moet je het zalfje en de druppels nu nog steeds gebruiken of is dat ondertussen gedaan? Gelukkig helpt het!