Plekje op hoofd parkiet

Gestart door patrick86, november 19, 2011, 20:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick86

Hallo

Ik ben Patrick(net aangemeld  8) )

Ik heb 2 parkieten ,en 1tje heeft een plekje op de zijkant van z,n kop.Dit had hij al toen ik hem kocht.Waarschijnlijk door een andere parkiet in de voliere veroorzaakt.

Volgens de kweker zou het met de tijd wel beter worden (ze zijn allebei van dec 2010,en ik kocht ze in febr  2011)

De wond werd al snel beter.Alleen er komen maar geen nieuwe veren overheen.Kan ik er dan van uitgaan dat het ook niet meer gaat gebeuren?

Ik Heb een foto gemaakt,maar ik zal het morgen van wat dichterbij proberen,(en bij daglicht :P )

Oh en exuus als ik het verkeerd topic zit  :P

Hij heeft er naar mijn weten geen last van,en klauwt er nooit aan.Ben gewoon benieuwd.



[verwijderd door de beheerder]

patrick86

Heb een filmpje op youtube gemaakt,daar kun je het wat duidelijker zien:

http://www.youtube.com/watch?v=6JvVw448CEs

Heb ook een andere foto toegevoegd.

Er groeit wel een klein veertje in het midden van het plekje,maar dat is al een half jaar zo.

Hopelijk weet iemand het,

alvast bedankt

gr patrick

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Ik vind het lastig te beoordelen zonder het parkietje in levende lijve te zien. Maar ik vermoed dat het plekje littekenweefsel is. Het gebrek aan veren is te vergelijken met het gebrek aan haar op een litteken bij mensen.
Zou dat een verklaring kunnen zijn, denk je?
Ik zou niet durven zeggen of de veren ooit nog terugkomen als het inderdaad littekenweefsel is. Ik heb nog nooit een parkietje gehad met een litteken op een bevederde plek, dus daar heb ik geen ervaring mee. Het zou mij echter niet verbazen als er nooit meer veren op dat plekje komen.

patrick86

Ik moet zeggen dat het plekje langzamerhand wel kleiner word.Ik denk dat het toch wel weg gaat op ten duur.

Ik dacht alleen dat het niet meer terug zou komen omdat het zo lang duurder.hij heeft het plekje al bijna een jaar nu.

Maar zoals ik al zei,heeft hij er totaal geen last van,dus ik ook niet dan.

bedankt voor je reactie.


TenT

Fijn dat het goed gaat komen.