Wat Is Normaal?

Gestart door Mila, oktober 24, 2005, 21:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mila

Hallo,

Mijn parkietje Elvis is 8 weken oud.
Ik heb hem nu 2 dagen.

Af en toe is hij druk en gaat hij schommelen en scharrelen. Hij valt regelmatig van zijn stok tijdens deze capriolen. Hierna klimt hij weer omhoog om weer rustig verder te spelen en ondekken.

Maar heel vaak zit hij stil op zijn stokje.
Zijn oogjes zijn dan half dicht.
Ik denk dat het komt omdat hij nog zo jong is en zijn rust nodig heeft, maar is dit wel zo? Is het normaal gedrag?
En hoe vaak krabt een parkietje normaal?
Elvis krabt zich vanavond wel heel vaak aan zijn kopje.
Ook maakt hij niet zo heel erg veel geluid. Hij kan het wel en heel af en toe dan gooit hij er een piep uit, maar verder is hij vrij stil.

Ik maak me als nieuwe (onervaren) parkietenhouder best wel een beetje zorgen hierover.

Hij eet prima en drinkt ook regelmatig. Van handen in de kooi raakt hij niet in paniek, maar echt blij is hij er ook niet mee.

Kunnen jullie mij misschien vertellen of het normaal is zoals Elvis zich gedraagt?

Vast bedankt

groetjes
Mila

Ingrid

Hoi Mila,

Allereerst welkom op het forum.

Wat je beschrijft over Elvis is normaal gedrag ;). Jonge parkietjes slapen nog veel, zie het maar als kleine babietjes. Met geluidjes maken is dat net zo, voor je het weet kletst of fluit Elvis je de oren van het hoofd  :) . Bedenk ook dat alles nog nieuw is voor hem, al die indrukken zijn vermoeiend.

Stel gerust je vragen hoor, als je ergens niet zeker van bent. Liever één vraag teveel dan één te weinig.

Groetjes, Ingrid

Mila

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je snelle reactie. Je hebt me zeker gerust gesteld.

Ik zal zeker blijven vragen en zoveel mogelijk informatie op internet blijven zoeken!

groetjes
Mila