Kan dit wel?

Gestart door Elaine~Pepi~Koki, november 18, 2011, 21:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elaine~Pepi~Koki

Hallo parkieten lovers!!! Ik heb 2 parkietjes. Maar ik ben van plan om er een weg te geven. Is dit wel goed voor het andere parkietje? Ze zijn 2 weken samen bij elkaar. En ik ben bang dat dat parkietje dan heel bang word omdat die andere weg is.
Wat vinden jullie?

Groeten,
Elaine

foxie13

Waarom wil je er een weg doen? Komt er dan een nieuwe voor in de plaats?

BudgieMe

Een parkiet alleen houden vind ik een slecht plan, dus toelichten waarom er 1 weg moet is wel even zo slim,...

Mirjam

#3
Dit is niet goed voor het andere parkietje, dus ik vind het geen goed plan.

Heeft dit te maken met je andere topic over tam maken?
Als dat zo is vind ik dat je veel te ongeduldig bent... Tam maken kost tijd, geduld en doorzettingsvermogen.

TenT

Ik denk ook niet dat het een goed plan is.

Elaine~Pepi~Koki

hallo!!
wat meer info:
nee dit heeft niet te maken met dat andere topic  ;)
waarom wij hem terug willen geven aan de winkel:
hij pest pepi heel erg, hij bijt hem krabt hem en duwt hem.
(alleeen in de avond kroelen ze wel)
hij pest mij ook. ik heb heel vaak bloed in mijn handen gekregen door koki  >:(
en hij is heel koppig en is eigenwijs als wat.
dat hij nu nog niet tam is , is geen reden  ;)
hij is heel onaardig en veroorzaakt voor mij bloed.

ik hoop dat dit en beetje helpt  ;)

TenT

Komt er een ander vriendje voor je parkiet? Anders vind ik het nog steeds een slecht idee.

Elaine~Pepi~Koki

Nee. Helaas.
We hadden ook al gehoord dat het makkelijker is om maar een parkiet te nemen.
Hij is er nog steeds want ik twijfel heel erg en ik wil het beste voor mijn parkieten.

Parkieten-Freak

Nou, zolang je twijfelt, zou ik beide parkietjes gewoon houden.  :)


Mirjam

2 Weekjes is best nog wel kort om een definitief oordeel te vellen.
Ik zou het toch wat meer tijd geven  ;).

Moppers

Dat ze 's avonds kroelen is een heel goed teken. Parkietjes die elkaar niet leuk vinden, kroelen helemaal niet. Overdag zijn ze gewoon nog even aan het bepalen wie de baas is en waar alle grenzen liggen.

Elaine~Pepi~Koki

#11
ok heel erg bedankt allemaal!! En ik heb ze nu al 3 weken. Ik ga koki er gewoon bij houden. Alleen vind ik het heel jammer dat hij me steeds bijt terwijl ik met pepi bezig ben!! >:(
Ook heel jammer is dat hij nog steeds zo bang is!!
Maar goed geduld.....
(Pepi was de eerste dag al handtam)
Heel erg bedankt voor jullie tips.
M.v.g,
Elaine

DobbyFloppy

Met 2 parkieten duurt het alleen iets langer om ze volledig handtam te krijgen. Mijn 2 vriendjes durfde tot halfjaartje terug zich wel te laten aaien en uit hand eten alleen op je hand laten zitten en vervoeren durfden ze nog niet. En nu willen ze regelmatig bij me zijn uit hun eigen.

Het tam maken kost nu eenmaal veel tijd. En ik heb ook weleens handdoekje of mouw over de hand gedaan zodat ze ook aan mijn handen konden wennen. Het is vooral belangrijk met oefenen met de hand niet terugtrekken als ie bijt. Dan weet zo parkietje dat je bang bent en zal hij dat als soort wapen gaan gebruiken. Mijn parkieten hebben ook wel wat grenzen gekregen met ongwenst gedrag. En nu zijn het goed opgevoede beestjes, nog wel altijd lief speels en ondeugend maar wel tot in bepaalde mate wat acceptabel is.
Je bereik heel veel met geduld en oefening
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Elaine~Pepi~Koki

Allemaal heel erg bedankt!
Kokkki is ietsjes minder bang,maar als ik in de buurt kom.... :(
En ook een beetje jammer is dat ze niet uit hun kooi willen. Ik doe de deurtjes open, maar ze willen er niet uit. Als ik er een uitneem, wilt ie weer gelijk terug.
Maar heel erg bedankt allemaal.
M.v.g
Elaine

DobbyFloppy

Zolang ze nog niet tam zijn kun je ze beter ook nog niet laten vliegen. En als je ze nog niet zo lang hebt heeft het tijd nodig voordat ie er zelf uit gaat.
Elk geval niet dwingen dat ie eruit moet, hij moet het zelf ontdekken ;)
En anders kun je ze altijd als ze tam genoeg zijn proberen naar buiten te lokken met wat lekkers of vervoeren. Maar het beste is als ze zelf de uitgang van de kooi verkennen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13