8 lieve kleintjes zoeken een nieuw baasje (van twee verschillende koppeltjes)

Gestart door Mars, november 17, 2011, 23:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Mijn twee koppeltjes (of eigenlijk 2 van mijn 3 koppeltjes) hebben een nestje.

De kleintjes zijn nu ongeveer 4 of 5 weken en zoeken binnenkort een huisje. Ze wonen in Leeuwarden en zijn veel geaaid en daarmee gewend aan mensen (handtam).
Ze zoeken nu een lief baasje waar ze regelmatig mogen vliegen, die ze naast pellets (of vooruit: zaadjes) ook af en toe een stukje fruit of groente geeft en die geen katten of honden als huisdieren heeft ;)

4 van de acht kleintjes zijn pastel blauw of grijs met witte vleugels met licht grijze tekening (waarvan twee opaline): ze lijken op hun papa Quint (2 man, 2 vrouw).
1 kleintje is grijsblauw, met zwarte tekening en opaline (geslacht nog onbekend)
2 kleintjes zijn grijsblauw met een bruingrijze vleugeltekening (popje en ?): als de 2e een man is, dan is hij split voor albino. Ze zien er een beetje uit als mijn avatar, maar dan zonder geel kopje.
1 kleintje is blauw-wit: bont. Dit mannetje heeft waarschijnlijk een huisje.

Mocht iemand interesse hebben, stuur me dan even een pb. Evt is ook in Groningen (stad) af te spreken.
Ik zal even kijken of ik wat foto's in het fotoalbum kan zetten: helaas dat lukt niet.

groetjes Marcia


Mag ik foto's plaatsen in het bericht?


Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak



Mars

Ik heb het net anders opgelost ;)

Hierbij alvast een linkje:
https://picasaweb.google.com/114915424290730426320/Kleintjes?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKbq9aGHsbOmDQ&feat=directlink


Ik zal zaterdag even nieuwe foto's maken (met daglicht), deze foto's zijn inmiddels een week geleden genomen. Misschien dat ik er dan ook wel 1 of twee trots toon in het bericht :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DobbyFloppy

Het parkietje van foto 2 ziet er lief uit. Ik heb al wel 2 lieve parkietjes. Ik denk dat 3 in de huidige kooi net teveel is.
Zal me vriend leuk vinden als ik er nog 1 bij neem. :P
Ik mag ieder geval wel proberen nestje te maken met mijn jutteke en julleke. :P
Wel heel leuke foto's.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Maaike*

Jammer dat je voor mij zover weg woont. Ik zoek nog een jong mannetje voor Delphine.
Ik viel trouwens ook meteen op parkietje van foto twee.

Mars

Off topic

@ DobbyFloppy: 3 is sowieso nooit een goed idee. Probeer altijd een even getal aan te houden.
En als je kooi te klein is voor 3, ga dan alsjeblieft niet broeden, want dan is de kooi zeker te klein. Als er dan kleintjes geboren worden loop je de kans dat deze aangevallen worden door de ouders.

@ Maaike In het verleden zijn er meerdere forumparkietjes van het noorden naar de randstad gegaan en andersom (per trein en auto), dus dat is zeker een mogelijkheid. Maar je moet zelf overwegen of je dat het waard vindt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Zeker de moeite van de reis waard Maaike :)

Ik heb 3,5 jaar geleden (zo lang alweer!??) ook 2 kleintjes bij Mars vandaan gehaald :) Met de auto, van Leeuwarden naar Vlaardingen, dus nog verder dan Gouda ;)

Totaal geen problemen, reiskooi op de achterbank in de gordels en maar tjiepen onderweg :) EN in de trein is natuurlijk ook prima te doen. 

En misschien nog wel belangrijker, een absoluut betrouwbaar adres!


(het kriebelt... maar weloverwogen besloten om geen kleintjes erbij te nemen..)



Mars

Ik heb een Quintje en een Lieffie voor je.
Had ze bijna met een strikje om hun nek naar je toe gestuurd :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Maaike*

Hmmzz, ik zal het nog eens overwegen. Auto wordt 'm sowieso niet, trein is een optie maar ik heb een erg drukke agenda en dat zal ongeveer 5 uur reizen worden (Gouda-Leeuwarden) dus dat moet ik dan even goed zien in te plannen dan.

Het feit dat het een betrouwbaar adres is én dat de kleintjes al aan handen gewend zijn helpt wel mee in ieder geval :-)


DobbyFloppy

@ Mars als ze ook willen gaan broeden zorg ik dat ik er op tijd nog een 2e kooi bij heb die groot genoeg is voor allen ;)
En als ik parkietjes erbij zou nemen zou het gewoon nog een 2e koppel worden. Maar voor het broden gaat er nog een 2e kooi bijkomen hoor ;)
De kamer in zijn geheel is ook groot genoeg voor meerdere parkietjes, en daar mogen ze ook overal komen.

In ieder geval echt schattige parkietjes
Vooral nummer 2 omdat die zo lief kijkt :)

En mocht ik wel vogeltjes erbij nemen ik woon zelf Vlakbij joure.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

wofosi

Zijn alle 'babies' al geplaatst? Ik zoek nog een blauw witte man voor bij mijn blauw witte pop, maar mag ook grijs zijn