Te weinig aandacht?

Gestart door Chocolatecherry, november 15, 2011, 16:46:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chocolatecherry

Hoi parkietenfreaks,
Ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik heb twee parkietjes. Een blauwe (Aqua) en een gele (Neon).
Ik vind ze heel erg leuk en ik wil ze zeker niet weg doen.
Maar ik heb een probleempje. Ik heb namelijk ook twee katten (Cazimir en Tijger) en deze mogen natuurlijk niet in aanraking komen met de parkietjes. Voor hun veiligheid staan de parkietjes dus in een kooi op mijn kamer.
Ik ben niet erg vaak in mijn kamer en daarom ben ik bang dat ze te weinig aandacht krijgen.
Ze zijn namelijk een groot deel van de dag alleen.
Ik zet wel altijd de radio aan en ze mogen regelmatig los vliegen.
Ze hebben natuurlijk ook elkaar om mee te spelen.  :)
Maar toch ben ik bang dat ik ze te weinig aandacht geef.
Ik zou natuurlijk vaker op mijn kamer kunnen gaan zitten, maar ik vind het niet zo gezellig om alleen op mijn kamer te zijn.
Hebben jullie misschien tips?
En denken jullie dat de vogeltjes genoeg aandacht krijgen?
Alvast bedankt!

Moppers

Ze hebben in ieder geval elkaar, dus ze zullen niet zo snel eenzaam zijn of zich vervelen. Als ze tam zijn, dan zijn ze natuurlijk dol op aandacht. Maar je kunt ook parkieten die niet tam zijn een mooi leven geven. Zo te horen hebben ze het bij jou zo slecht nog niet.
Wat wel altijd belangrijk is, is dat je hun gezondheid in de gaten houdt. Parkieten laten het niet snel merken als ze iets mankeren, dus daarvoor is het belangrijk dat jij ze goed kent. Jij ziet dan snel wanneer er iets aan de hand is als er iets aan hun gedrag, houding of gewoontes veranderd is.

patrick86

Moet inderdaad geen probleem zijn zolang ze elkaar hebben.

Ik heb er zelf met opzet 2 gekocht omdat ik het grootste deel van de dag niet thuis ben.Savonds gooi ik de kooi altijd wel even open ,zodat ze wel een uurtje of 2 kunnen rondvliegen.

Voor de rest kun je ze gerust hun gang laten gaan,en lekker je eigen ding doen. ;)